Alicia Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Geplaatst: 30 december 2009 de dosis panacur is 0,8 mL per Kg dus Snowy krijgt 1,6mL maar de concentratie weet ik niet... staat niet op het potje. En weet iemand ook of er ergens een webwinkel is waar ik Cisaral en primperan/primperid kan kopen? ( primperan en primperid, is dat hetzelfde? En het is toch altijd in pil vorm -in water laten oplossen- en niet een vloeibaar mengsel zoals Cisaral?)
Yvon Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Alicia ga aub niet zelf klungelen, maar ga naar een konijnkundige dierenarts. Daar heeft je diertje veel meer aan Verder zou ik zeggen neem het advies van Zwarte panter aan. Als er iemand is op deze site waar je medisch gezien blindelings op kan vertrouwen, is zij het wel.
Alicia Geplaatst: 31 december 2009 Auteur Geplaatst: 31 december 2009 (aangepast) Alicia ga aub niet zelf klungelen, maar ga naar een konijnkundige dierenarts. Daar heeft je diertje veel meer aan Verder zou ik zeggen neem het advies van Zwarte panter aan. Als er iemand is op deze site waar je medisch gezien blindelings op kan vertrouwen, is zij het wel.Sorry hoor de DA heeft mij verteld dat de dosis 0,8mL per KG is en toen hebben ze snowy gewogen en hij woog 2 KG dus 1,6mL. ( heb net even gebeld over de panacur/concentratie) concentratie was 2,5% kant en klare oplossing 31 december 2009 aangepast door Alicia
Alicia Geplaatst: 31 december 2009 Auteur Geplaatst: 31 december 2009 Ik heb besloten om tóch 3 dagen dexamethason te gaan geven, http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/17509-mijn-konijn-heeft-oorontsteking-8.html Hier wordt gepraat over dexamethason in druppel vorm om oraal te geven? @ Zwarte Panter, is dit een goed alternatief voor de spuit? Want mijn ouders vinden het onzin om dexamethason te gaan geven ---> dus ze willen mij niet naar de DA brengen, zal dus zelf moeten fietsen . En Snowy wordt helemaal gek van oppakken en ritje naar de DA, dus ik moet óf naar de DA fietsen en daar moet ie voordoen ( zonder konijn) hoe ik een konijn injecties kan geven óf die druppels.
Yvon Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 Ik heb besloten om tóch 3 dagen dexamethason te gaan gevenGoed zo:yes:
Alicia Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 (aangepast) Sorry voor het zo laat reageren Maar sinds zondag avond is hij erg actief! ( Niet zo actief als normaal maar wel actiever als 2 weken geleden). Hij is ook nieuwschierig en loopt een beetje rond. Het omvallen is ook een stuk minder en zijn koppie en ogen staan ook niet meer zo scheef/gedraaid. Hij heeft zondag ook wat SS brokjes gegeten maar het eten opzich is nog niet zo best! Normaal eet hij écht veel en heeft altijd hongerEn over de dexamethason... We waren dus van plan om vrijdag ( 1 jan.)naar de DA te gaan om de dexa. te geven maar toen we de auto wilde starten deed ie het niet! Er is iets mis met de motor ofzo, hij staat nu bij een Ford-garage. Ik kan de dexa. niet zelf met de fiets gaan halen want de DA wilde eerst ZELF de 1e spuit geven.Oja, ik heb vorige week maandag metacam en baytril meegekregen -de inhoud was maar voor 7 dagen, waarschijnlijk omdat de DA dacht dat het niet zo helpen dus had ie niet meer meegegeven.- Ik kan de metacam nog 1 of heel misschien nog 2 keer geven maar dan is het écht op, maar de baytril was vandaag de laatste keer. Nu vraag ik me af, moet ik nog doorgaan met de metacam? En moet ik nog doorgaan met de baytril? 5 januari 2010 aangepast door Alicia
nathalie b Geplaatst: 5 januari 2010 Geplaatst: 5 januari 2010 Ik denk dat je dat toch even moet overleggen met de DA......
Aanbevolen berichten