Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi lezer. :P

Vanmorgen was mijn liefe nijntje Bo anders dan dat ik hem ken. Hij was niet zo druk, hij keek een beetje duf uit zijn ogen en hij kwam zijn hok niet uit. Nou heb ik een idee hoe dat kan.

Normaal gaat altijd in de kamer ( ja, mijn konijn staat binnen! :P ) het licht rond half 11, 11 uur uit. Gister was dat 1 uur geworden. ( 's nachts. ) Hij was toen nog de hele tijd wakker. Misschien is hij moe? Of heeft is hij ziek? :(

Alvast bedankt voor je hulp! :)

Geplaatst:

Dat doet hij super goed. Hij loopt nu weer door de kamer heen! Heen en weer te hupzen, zo ken ik mijn Bo weer. :) Ik zal er nog even goed op letten of het nog een keer gebeurt, maar op het moment is het heel goed met hem denk ik. :) Ik ga morgen als het goed is weer konijnenvoer voor hem kopen ( we hebben nu cavia voer, omdat ik ook een cavia heb. ) omdat ik heb gelezen dat dat beter voor hem is. En we gaan binnenkort ook een nieuwe kooi voor hem kopen. :)

Geplaatst:

Caviavoer aan een konijn.....

Ik begrijp je topic niet zo goed, drie kwartier terug beweerde je nog dat het niet goed met hem ging, en typ je zelfs nog help in het topic. En nu gaat het opeens super goed? Daar geloof ik niks van.

Geplaatst:
Caviavoer aan een konijn.....

Ik begrijp je topic niet zo goed, drie kwartier terug beweerde je nog dat het niet goed met hem ging, en typ je zelfs nog help in het topic. En nu gaat het opeens super goed? Daar geloof ik niks van.

Waar slaat dat nou weer op? :s Denk je, dat ik leugens ga verzinnen ofzo?

Geplaatst:

Nou om te beginnen, dat het licht aanbleef tot 1 uur maakt echt niks uit. Japie gaat hier regelmatig veel later naar bed, een konijn kan immers geen klok kijken. Als ze er al last van hebben, dan zou hij gewoon wat lui zijn, maar dat trekt verder op de dag bij. Als hij echt apatisch is niet drinkt of eet, dan is hij echt ziek. Hou hem goed in de gaten, en geef hem konijnenvoer dat is voor ze gemaakt. Dat is niet om extra geld te verdienen, maar puur voor de ezondheid.

Geplaatst:

Reageer eens niet zo kinderachtig.

Goed, zal het nog een keer uitleggen;

Je constateert 's ochtends al dat het niet zo goed gaat, opent pas om 18.00 een topic aan met help, en drie kwartier later is alles opeens prima. Beetje raar, vind je niet. Als iemand help in een topic zet, veronderstel ik dat het dringend is. Als je konijntje al ziek was, vermoed ik dat ie niet in zo'n korte tijd beter is geworden, maar niet laat merken dat ie ziek is.

Hoe reageerde ie vanochtend op het eten? Hoe zijn zijn keutels? Misschien dat je even kan bekijken naar het verloop van zijn keutels, zijn ze bv kleiner, of anders van substantie. Weet je wat je konijn normaal gesproken weegt, en heb je hem nu al gewogen? Hoe is de temperatuur van het konijn?

Vermoedelijk was of je konijn gewoon in een bui dat ie even zin had om te luieren, maar zoals ik al zei aangezien je help typt, ga ik er vanuit dat er wel degelijk iets aan de hand is. Mocht je nou vermoeden dat er echt iets aan de hand is zal ik je adviseren om naar de dierenarts te gaan.

Geplaatst:

Misschien heb je hem te weinig eten gegeven? Of hij heeft iets niet goed binnengekregen, of te weinig. Of hij heeft gewoon slecht geslapen :P.

In ieder geval goe din de gaten houden!

Geplaatst:
Reageer eens niet zo kinderachtig.

Goed, zal het nog een keer uitleggen;

Je constateert 's ochtends al dat het niet zo goed gaat, opent pas om 18.00 een topic aan met help, en drie kwartier later is alles opeens prima. Beetje raar, vind je niet. Als iemand help in een topic zet, veronderstel ik dat het dringend is. Als je konijntje al ziek was, vermoed ik dat ie niet in zo'n korte tijd beter is geworden, maar niet laat merken dat ie ziek is.

Nou, eigenlijk snap ik wel hoezo ze dat doet. (eerst help en daarna gaat het goed enz.) Eerst opent ze een topic, omdat ze bezorgt is over haar konijn. 3 kwartier later gaat het wel weer gewoon normaal. Daar is ze dan heel blij om :yes:. maar ik zal me er verder niet mee bemoeien hoor :whistle2:. Sorry

Geplaatst:

Klinkt alsof het allemaal wel meevalt gelukkig! Kijk gewoon of het drinken, eten en keutelen goed gaat. Iedereen maakt zich wel een ongerust om zijn konijn, niks mis mee :-)

En als je het niet vertrouwt: ga je gewoon naar de DA..

Geplaatst:
Nou, eigenlijk snap ik wel hoezo ze dat doet. (eerst help en daarna gaat het goed enz.) Eerst opent ze een topic, omdat ze bezorgt is over haar konijn. 3 kwartier later gaat het wel weer gewoon normaal. Daar is ze dan heel blij om :yes:. maar ik zal me er verder niet mee bemoeien hoor :whistle2:. Sorry

Hij*

Geplaatst:
Klinkt alsof het allemaal wel meevalt gelukkig! Kijk gewoon of het drinken, eten en keutelen goed gaat. Iedereen maakt zich wel een ongerust om zijn konijn, niks mis mee :-)

En als je het niet vertrouwt: ga je gewoon naar de DA..

Inderdaad.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .