Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals sommigen van jullie weten heb ik nu twee jonge nijnen van 8 weken in huis met snot.

Nu krijgen ze enrofloxoral drops (antibiotica) van de dierenarts. Afgelopen donderdag hebben ze een shot (prik in de bil) gekregen en daarna moest ik 3 dagen doorgaan met 0,15 ml in de bek te geven.

Het bontje heeft het meeste last van een verstopte neus. Als hij niest dan hoor ik dat het helemaal vol zit.

Mijn vraag is kan ik nog meer voor ze doen, zoals bijvoorbeeld hun neusje afvegen en met wat of kruiden geven of stomen en hoe?

Ze krijgen nu sience selective, elk 2 blaadjes witlof en een handje rucola en een theelepeltje protexin door hun drinkwater.

008.jpg

Geplaatst:

Wat je bij een verstopte neus kunt doen, is druppelen met zout water (1gr op 10ml water), dit houd het snot 'zacht' en de neus open. Daarnaast kun je verse tijm en rozemarijn geven, dit zuiverd de luchtwegen.

Stomen kan ook, maar zitten je konijntjes binnen of buiten? Als ze buiten zitten zou ik het nl. niet doen, i.v.m. de warmte van het stomen en de kou buiten. Je kunt ze in een reismandje op een verhoging in de douchecabine zetten, dan de hete kraan open, en even laten stomen. Let goed op dat ze het niet té warm krijgen.

Ik zou niet zomaar homeopatische middelen gaan gebruiken zonder overleg met de DA...

Nijn heeft ook snot gehad, voor zijn verhaal en hoe we hem behandeld hebben, kun je mijn weblogartikel lezen: Het verloop van snot

Geplaatst:
Wat je bij een verstopte neus kunt doen, is druppelen met zout water (1gr op 10ml water), dit houd het snot 'zacht' en de neus open. Daarnaast kun je verse tijm en rozemarijn geven, dit zuiverd de luchtwegen.

Stomen kan ook, maar zitten je konijntjes binnen of buiten? Als ze buiten zitten zou ik het nl. niet doen, i.v.m. de warmte van het stomen en de kou buiten. Je kunt ze in een reismandje op een verhoging in de douchecabine zetten, dan de hete kraan open, en even laten stomen. Let goed op dat ze het niet té warm krijgen.

Ik zou niet zomaar homeopatische middelen gaan gebruiken zonder overleg met de DA...

Nijn heeft ook snot gehad, voor zijn verhaal en hoe we hem behandeld hebben, kun je mijn weblogartikel lezen: Het verloop van snot

Zo, ik heb nijntjes in de stoomcabine gezet, nee grapje. Ik heb ze zoals jij aangegeven hebt gestoomd en wat water met zout in hun neusje schoongemaakt en gedruppeld en hun antibiotica gegeven. Ze zijn nu behoorlijk chagerijnig haha ehm oke nu heb ik nog 1 vraagje.

Hoe vaak moet ik ze met de zoutoplossing druppelen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .