MenM Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 Hallo Allemaal,Ik ben nieuw hier en heb een konijn van nu ruim 6 maanden.Na ongeveer 2 weken dat wij haar hadden kreeg ze buik klachten (opgezet).Ze was toen 8 weekjes.Hier had ik al wat ervaring mee dus ff een kuur van de dierenarts en het ging stukke beter maar mevrouw begon met nagel bijten en deed dit zodanig dat ze tot op haar bot beet. Ondertussen bijna elke dag naar de dierenarts die ons super geholpen heeft. onze huis vesting en voeding was goed volgens de dierenarts.Nu wilde we eerst een 2de konijn erbij alleen dit werd een heel moeilijk traject want vind maar eens een geschikt konijn.Onze Sara is nog niet gesterelliseerd dit word volgende maand gedaan. Mijn man word namelijk elke dag aangevallen (Ze doet niets alleen grommen en graven op zijn handen) maar elke man die in haar buurt komt ondervind deze speciale behandeling van onze pittige tante.Nu is mijn vraag wie heeft er tips om het nagelbijten tegen te gaan.Alsjeblieft help onsMichael en Miriam
Esjes Geplaatst: 22 december 2009 Geplaatst: 22 december 2009 Ik heb absoluut geen ervaring met nagelbijten, maar ik zou idd ook proberen haar te koppelen en evt te laten sterilliseren. Hierdoor kan het gedrag veranderen.Heeft ze voldoende andere dingen waar ze wel op kan knagen? Wilgentakken bvb?Succes!
Caroline Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 Of een castratie dit gedrag veranderd, betwijfel ik. Castratie veranderd alleen hormonaal gestuurt gedrag en nagelbijten is dat volgens mij niet echt. Mijn ram doet dit ook, maar niet bij zichzelf,maar bij zijn zus. Ik heb ook nooit het antwoord gevonden waarom hij dit doet... Als je voedster haar eigen nagels afbijt, zou het natuurlijk wel kunnen dat ze daar ergens jeuk of irritatie heeft. Heeft de DA goed op schimmels nagekeken bv?
MenM Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 (aangepast) Bedankt voor jullie berichten:)Ze is inmiddels gestereliseerd en hopelijk gaat ze nu wat minder in de aanval met mijn vriend:P We merken wel dat ze in plaats van rustiger nog drukker word.Ze heeft een knaagbal, takken en heel veel hooi tevens ook groente en brood dus variatie om te knagen genoeg volgens mij.We zijn van plan een vriendje voor haar te zoeken, nou hoop ik wel dat ze dan niet samen de boel afbreken maar zich uitleven op elkaar.Groetjes Miriam 27 januari 2010 aangepast door MenM
MenM Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Ik vergat er bij te zetten dat ze geen schimmel heeft en dat ze wel een nieuwe dierenarts heeft die ons financieel niet uitkleed en dat hij zo veel meer weet over konijnen
Aanbevolen berichten