Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen.

Ik schrok me vanochtend kapot. Teddy, mijn konijn, heeft 1 ondertand eruit en 1 aan de bovenkant. De tand die nog boven zit, staat nu scheef. Ik denk dat deze er binnekort ook uitvalt.

Ik heb Teddy vorige week vrijdag laten casteren en sindsdien eet hij moeilijk. Hij kreeg weleens een snoepje, want hij normaal heel lekker vond. Maar deze weigerde hij. Ik dacht eerst dat dit door de narcose kwam en dat hij er gewoon geen zin aan had. Maar na 2 dagen vond ik het erg vreemd en heb ik het snoepje in kleine stukjes geborken en toen wilde hij het wel. Schijnbaar had hij al last van zijn mond en tanden. Wat me ook opviel na de castratie dat hij een wondje aan zijn lip had.

Vanaf de castratie heeft hij gelukkig wle hooi gegeten. Zijn tanden zien er echt niet goed uit. Ik weet niet wat ik moet doen. Het is nu weekend en de dierenarts is er niet. Ik merk wel weining verschil in het gedrag van Teddy. Hij is gewoon vrolijk.

Wie kan mij helpen. Een ongerust baasje.

Marieke

Geplaatst: (aangepast)

Dat zal inderdaad schrikken zijn geweest! Ik zou toch op zoek gaan naar een DA, er is er altijd wel eentje die weekenddienst heeft, of een spoednummer heeft...

We hebben hier op het forum een lijst met DAen die door onze leden als konijnkunding bevonden zijn. Misschien staat daar evt. ook een DA bij in je buurt?

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

aangepast door Laura1984
Geplaatst:

Hallo Laura,

Dank je wel voor je bericht. Ik heb gebeld naar een dierenarts die weekend dienst had. En ze zei dat het niet erg was. Hij kan gewoon kauwen met zijn kiezen. De tanden komen waarschijnlijk wel weer terug.

Marieke

Geplaatst:

Maar het is toch vreemd dat de DA niet nieuwsgierig is naar de oorzaa kvan het verdwijnen van die tanden. Dat vind ik zo vreemd.

En idd wat zal je, je geschokken hebben zeg.

Geplaatst:

Raar dat je da niet gekeken heeft tijdens of net voor de operatie.

Als tanden te lang worden kunnen ze afbreken.

Bij de teddy konijnen valt het niet snel op omdat ze langer haar hebben.

In dit geva zou ik adviseren verwijderen van de tanden afgebroken tanden groeien gewoon weer terug in de verkeerde stand.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .