Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is dan eindelijk gebeurd! Een weekje later dan gepland (was de dag erna niet vrij en vond dat niet prettig, dus heb het een week uitgesteld) maar Lopje is afgelopen dinsdag gecastreerd. Vond het toch wel erg spannend en had met 'm te doen toen ik 'm achterliet.

Had een konijnkundige da opgezocht en vlg mij hebben ze het ook goed gedaan.

Ik heb voor 3 dgn antibiotica meegekregen (baytril) en voor 3 dgn 2xpd pijnstillers (metacam).

De planning was om 'm na de castratie in de garage te zetten, maar omdat het ineens erg koud was geworden hebben we 'm in overleg met de da de eerste nacht en dag in de hal van het huis neergezet. Woensdag naar de garage en nu vanmiddag naar buiten en vlg mij gaat het helemaal goed.

De wondjes zien er vlg mij goed uit.

Het viel me mee dat hij vrijwel meteen ging eten. Grappig dat ik nu vlg mij kon zien wat hij het lekkerst vond. hij begon nml als eerste aan de andijvie. ik had van alles neergezet maar dat bleek het lekkerst:yes:

Ik heb nog wel een ander vraagje. De assistente zei dat ik Lopje pas over 5 wk mag gaan koppelen.... ik wilde dat eigenlijk over 2,5/3 wk doen. Ik bergeep dat het dan nml al wel kon, maar ne begin te twijfelen. helemaal toen ik vanmorgen van de buren hoorde dat zij het pas na 8wk mocht doen.....is nogal een verschil.

Ik zit natuurlijk niet te wachten op kleine hummeltjes dus wat is nu echt veilig?

Geplaatst:

Na 2 weken moet het kunnen. De dierenarts houd altijd een veilige marge. Dit is ook om de hormonen van je ex-ram een beetje uit te laten razen.

Bij mij zeiden ze 6 weken.

Geplaatst:

De vruchtbaarhied zou rond 2 weken weg moeten zijn de hormoontje kunnen tot 7/8 weken nog door zijn lijf gieren.

Heb mijn rammetjes naar 2 weken gekoppeld.

Super dat het zo goed is gegaan en hij weer snel is begonnen met eten. Is toch elke keer weer spannend.

Geplaatst:

Ik ga ze hier ook na 2 weken koppelen. DA zei zelfs dat hij nog 10 dagen vruchtbaar was. Met mijn vorige rammetje zei een andere DA 6 weken en toen heb ik na 3 weken gekoppeld. Ik vind ze zo zielig alleen in de kou. Het liefst zou ik ze vandaag nog koppelen zodat ze lekker saampjes kunnen zitten.

Geplaatst:

Nou mooi! Dan ga ik ze over 2 wk koppelen. Vind het nu ook best zielig zo alleen in de kou. Zitten ze over paar dagen lekker samen. Lijkt me veel warmer voor ze.

Met Lopje gaat het nu prima. De eerste dag was ie best nog iets suffig/moe, lag veel op zijn zij bij te komen. Nu is ie weer gewoon zijn eigen vrolijke zelf!

Wondjes zien er goed. Dus ik denk dat we het allemaal goed doorstaan hebben!

Nu over 2wk. koppelen, weer spannend maar het lijt me super als ze lekker samen kunnen zitten!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .