Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,,

Ik had het nog niet verteld maar 2 weken nadat Rietje was overleden hebben we een nieuw konijntje gehaald bij asiel goofy. Dat is Joost geworden een super nieuwsgierig zwart wit konijntje (cker 2 x zo kleiner dan Roos:he:).

Maar sinds vandaag is ie een stuk rustiger:frown:, en ja dan kom ik weer net als bij Rietje aanzetten dat ie niet wil eten! :'(. Hij rilt soms ook een beetje.. Kheb ook een kruik in het hok gelegd en ook al gekeken hoe die reageert als ik hem even in de schuur zet.. Toen werd ie levendiger en huppelde een paar rondjes maar wilde nog steeds niet eten. Daarna is ie zelf teruggehupst naar zijn hok (had schuurdeur open laten staan).. En daar zit ie nu nog.. Ga straks weer kijken of ie wil eten.. Ik weet helaas niet cker sinds wanneer die niet wil eten ik weet alleen dat ie al sinds kwart voor 2 de hele tijd in zijn hok zit..

Kan dit aan de kou liggen? en waar kan het anders door komen?

En wat moet ik doen? Ik was al van plan straks even wat dwangvoer te maken en dan eerst kijken of ie dat zelf wil en anders een beetje dwangvoeren.. Is dat slim?

:frown:

Geplaatst:

Dan denk ik toch dat er iets mis is met je konijn.......Kan je hem misschien vannacht in de schuur zetten zodat hij wat warmer zit? en ik zou toch even voor de zekerheid een DA bellen.

Je weet niet zeker hoelang hij al niet eet? Dit vind ik best link.....keuteld hij nog wel?

Geplaatst:

Het zal waarschijnlijk niet aan de kou liggen, maar wat anders onder de leden hebben. Zo spoedig mogelijk naar de dierenarts voordat de darmen stil liggen.

Geplaatst:

Door kou gaat en konijn echt niet minder eten hoor, er zal wel meer aan de hand zijn.. Maar het kan zijn dat hij binnen werd gehouden in de opvang, en nu ineens buiten in de -graden en dat wordt hem een beetje teveel

Geplaatst:

Bedankt, ik heb het hok in de schuur gezet, hoes eromheen, slaapzak er deels voor.. Ik weet trouwens wel dat ie gister gewoon at.. Mijn ochtend ben ik vergeten :s door dat de dag zo anders liep dan normaal (sneeuw, treinen rijden niet.. klinkt mssn stom maar is wel zo :frown:).

Kheb um net wat gedwangvoerd dus hij heeft net ook gegeten. Het hok heb ik uitgemest zodat ik morgen kan kijken of ie keuteld.

Geplaatst:

Joost zat in de opvang niet echt binnen.. Wel overdekt maar de deur stond gewoon open.. en ik heb Joost nu 3 weken.. Dus vraag ik mij ook af of ie een verstopping heeft door de stress van het verhuizen en de koppeling..?

Geplaatst:

Ik zou toch als die nu niet eet en nog zo in een hoekje zit nu nog naar de DA gaan, het kan morgen heel goed te laat zijn. Als een konijn 12 uur niet eet liggen de darmen stil en anders zou ik er op zijn minst vannacht nog uitgaan om te dwangvoeren.

Geplaatst:

Pfuuw.. Joost is weer helemaal de oude!

Ik heb um vanacht trouwens niet meer gedwangvoerd :$ Gelukkig maar dat het nu weer goed is.. Maar ga ut wel onthouden voor een volgende keer!

Maar kan ik ze nu wel weer buiten zetten? Ik ben zo bang dat het dan weer mis gaat..

Geplaatst:

btw. weet iemand toevallig hoe het nu al over kan zijn? of dat de kans groot is dat ie het weer krijgt ofzo??

Maar wel vast bedankt voor alle hulp! Het heeft geholpen!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .