xkimmx Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Hallo, We hebben nu konijntjes van ongeveer 1,5 maand oud. Op het begin viel het al op dat 1tje heel anders was als de rest. Maar nu blijft hij wel heel erg raar. Hij heeft een aparte donsige vacht en is op sommige plekken een beetje kaal. Het lijkt net of er witte vacht door heen zit en hij heeft ook een raar hoofdje met hele korte vacht enzo. Zijn oogjes zijn ook wel roziger als de andere.We dachten dat dit vanzelf wel weer bijtrekte want hij was ook nog een stuk kleiner als de rest. Nu het nog steeds zo'n groot verschilis open ik toch maar een topic in de hoop dat iemand mij kan vertellen wat het is!Hij kan dan wel klein en zijn en een aparte vacht hebben maar hij heeft wel het meeste lef want hij huppelt naar je toe en een beetj e rond en de andere zijn een beetje schijterds. Hij zit dus wel lekker in ze vel alleen ziet hij er een beetje raar uit. Wie weet wat dit is? Iemand dacht dat dit ondervoeding is.Ben benieuwd naar jullie mening!
Leonie85 Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 mijn eerste gedachte is: mijtben je al naar de dierenarts geweest?
jordi Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Dierenarts. Maar hoe kom je aan dit nest ,
hyperpancake Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Ik zeg ook dierenarts, een spuitje met ivomectine (tegen ongedierte) en een viamine boost en dan eens kijken wat er gebeurt.
xkimmx Geplaatst: 18 december 2009 Auteur Geplaatst: 18 december 2009 We hadden van kenissen konijnen gehad en die bij onze kippen in de ren gedaan. Paar weken later liepen er opeens 3 kleine konijntjes in de ren. Zelf 'gefokt' dus! Was niet echt de bedoeling. En toen we ze kregen waren ze nog aardig klein dus kon je niet echt zien wat voor geslacht ze waren.
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 dus nu wel.....de ram al geholpen?Het jonge konijntje is ondervoed.....weeg hem maar eens en de ander ook dan lezen we wel wat ze wegen...hoeveel voer geef je?
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 Zou dit konijn ook zeker binnen halen het word -10 vanacht hier is zijn vacht niet op ingesteld!
Aniek Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 (aangepast) Zoals ik op bokt zei Bunny Ranch Chanty heb je nu nodig voor het advies, dit is echt ondervoeding Bij mijt zie je wondjes en schilfertjes. 18 december 2009 aangepast door Aniek
Aanbevolen berichten