Bear Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Bear heeft korstjes op zijn lijfje, niet op zijn koppie en ook niet aan de onderkant. De korstjes komen door zijn haartjes heen, het zijn dus geen kale plekken. Hij lijkt er geen last van te hebben behalve als je eraan komt merk je door zijn reactie dat het dán wel jeukt.Er is geen verandering in zijn leefsituatie, dus geen vreemd eten of andere bodembedekking.... ook is hij getest op mijt, zonder resultaat.Dit is de 2e keer dit jaar dat hij er last van heeft, ik ben de 1e x naar de DA geweest, zij wist het ook niet precies maar we zijn 4 weken bezig geweest met antibiotica en daar werd het wel een stuk minder door... Omdat zij het niet zeker wist wil ik eigenlijk niet nog een keer experimenteren met um...vandaar mijn vraag op deze site:Weet iemand wat dit is?????
Bear Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Geplaatst: 17 december 2009 Ben blij dat het zo'n groot slaapkonijn is en dat hij rustig blijft zitten
Lies86 Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 T lijkt wel berg.. Maar ik weet niet of dat ook bij dieren voor komt, mensen kunnen dat wel hebben.Waarom ga je niet gewoon naar een KKDA en desnoods een andere dan vorige keer?T ziet er niet echt jofel uit hoor! Zit hij hier helemaal vol mee?
Joseeke Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Ik durf niet te zeggen wat het kan zijn.Het eerste wat mij te binnen schiet is vachtmijt, maar dat kan het niet zijn, zoals je aangeeft. Pumbaa & Zazou hebben van de zomer beide vachtmijt gehad.Ze hadden van die wondjes die hier aardig op leken...
zwarte panter Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Hoe ziet de rest van zijn vacht eruit. Zitten daar ook gewoon schilfers? Ik vind het er niet typisch uitzien als vachtmijt...Het is wel zo dat vachtmijt soms moeilijk is vast te stellen.Ik heb hier op advies van de DA ook al behandeld tegen vachtmijt, hoewel we geen mijten of eitjes konden vinden. Wat je ook met je DA kan bespreken is om wat haren en huidschilfers naar het labo op te laten sturen voor een uitgebreider onderzoek.
Bear Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Geplaatst: 17 december 2009 Hij heeft gewoon hier en daar een korst...verder ziet zijn vacht er mooi uit op deze plekken na dan...verder geen schilfers of andere rare plekken... Ik moet wel zeggen dit is de ergste/grootste plek die ik heb gefotografeerd...Mijn DA heeft het er idd over gehad om met Bear naar Utrecht te gaan voor verder onderzoek als zij er niet uit kon komen maar omdat het toen beter ging was dat niet nodig... maar nu... misschien idd handig om naar de KKDA te gaan. Ben blij dat ik er nu eindelijk 1 weet in mijn woonplaats dankzij jullie.
Aanbevolen berichten