Carino Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Ik heb al in het klaag tip zo wat aangemeld over het gezond heid van carinohij eet en drinkt goed ben ook naar de dieren arts geweest en hun konden niets vinden (dit is een konijn kundig dieren arts)hij heeft een soort van blinde darm plak poep het lijkt namelijk niet echt helemaal op de blinde darm keutels mijn dieren arts bood aan om te minderen met biks een kwart van de 25 gramzo dat hij meer hooi gaat eten heeft iemand anders noch meer tips hoe ik die plakpoep kan weg krijgen?alle tips zijn welcomehij is verder dus zeer gezondgeen haakjes geen oor mijt of wat dan ook
JayJay Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Geen tip, wel exact het zelfde probleem. Ik was al minder groen gaan geven, meer hooi en andere brokken, maar weer zit haar kont onder de plakzooi. Het is heel erg zielig en smerig. Sluit me graag aan bij jouw vraag.
Mariellexxx Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Zoveel mogelijk op het ruwvoer zetten, dus zo min mogelijk groen, en de biks zover verminderen tot ze het zelf voldoende aanvullen door meer hooi te eten.als ze maar genoeg blijven drinken, zeker als ze al minder groen krijgen.
Joseeke Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Ik zou 'm voorlopig even alleen hooi geven & de bixjes en groenten weglaten.Hierdoor zal hij vanzelf weer zijn BDK gaan eten, als het goed is. In een ander topic gaf ik aan dat 25 gram per 1 kg. een standaard maat is.Maar ieder konijn is anders --> wat voor het ene konijn te weinig bix is, kan voor een ander konijn teveel zijn.Het is aan jou om erachter te komen welke hoeveelheid de juiste is voor jouw konijn.
YvonneH Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Evt een keer een ontwormingskuurtje geven (panacur, 2 weken).Als het niet aan de voeding ligt kunnen wormen ook nog wel eens de oorzaak zijn. Heb ik hier ook al een paar keer gehad.
Carino Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Geplaatst: 17 december 2009 er zijn bij mij geen wormen ontdek ik heb zijn verse poep mee genomen naar de dieren arts en hij heeft het ook gecontroleerd
JayJay Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Wat doe je als je twee konijnen bij elkaar hebt en de een dan op hooi dieet moet? Is het erg dat het andere konijn dan ook minder groen en biks krijgt? Mijn voedster (bij mij de nijn met plakpoep) is altijd al te dik geweest. Ik heb haar zo uit de opvang en dacht dat extra beweging wel zou helpen, maar ze blijft dik en haar ontlasting is snel plakkerig, maar de ander is goed en heeft nooit problemen met poep. Die apart bijvoeren misschien?
W&W Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Walnoot had juist hetzelfde probleem, de voeding was blijkbaar te eenzijdig. Nu geef ik s' morgens korreltjes en 's avonds groentjes en altijd hooi ter beschikking. Ze heeft dit nu nog zelden, volgens mij heeft ze ook gewoon gevoelige darmpjes
Carino Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Geplaatst: 17 december 2009 Wat doe je als je twee konijnen bij elkaar hebt en de een dan op hooi dieet moet? Is het erg dat het andere konijn dan ook minder groen en biks krijgt? Mijn voedster (bij mij de nijn met plakpoep) is altijd al te dik geweest. Ik heb haar zo uit de opvang en dacht dat extra beweging wel zou helpen, maar ze blijft dik en haar ontlasting is snel plakkerig, maar de ander is goed en heeft nooit problemen met poep. Die apart bijvoeren misschien?dan geef je ze gewoon apart eten een in de kooi ander in de ren dit deed ik al omdat mijn damen in het begin anders het eten van carino ook nog op at
JayJay Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Ga ik proberen. Ik heb geen aparte ren, maar dan de een buiten de kooi en de ander binnen.
hyperpancake Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Hier hetzelfde probleem, is vrij snel na de castratie begonnen. Heb het idee dat het zeker niet los staat van elkaar. Japie gaat regelmatig in bad, niks aan te doen. Verder heb ik hem 3 maanden lang niks anders dan selective voer en (kruiden)hooi gevoerd, met nog steeds hetzelfde resultaat. Tegenwoordig geef ik hem 1 volkoren beschuit per dag wel over de dag verdeeld. Dat lijkt iets te helpen, en hij vindt het heerlijk dus laat maar gaan. Verder ben ik gister weer begonnen met sla voeren. Dit heb ik eerst helemaal uit laten lekken, en heeft er vandaag 3 blaadjes van geten. Afwachten het het gaat, maar het lijkt goed te gaan.
Carino Geplaatst: 18 december 2009 Auteur Geplaatst: 18 december 2009 Je kunt hem anders ook paardagen alleen op hooi laten voeren en water natuurlijk
JayJay Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 Ik heb ze een aantal dagen op hooi gezet en ze later beetje bij beetje hardvoer gegeven. Ze heeft helaas nog steeds plakpoep. En mijn andere konijn is nu afgevallen. Als ik hem apart voer eet hij niet. Hij wil lekkers en wel graag samen met zijn vrouwtje. Moet ik nu kiezen tussen twee kwaden?
JayJay Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 Dit haar in de zomer, nu zit ze binnen, beweegt minder en komt alleen maar aan. Zal haar overgewicht haar probleem zijn? Ze was al te dik toen ik haar kreeg. Ze had altijd in een hokje gezeten dus dacht ik dat beweging wel voldoende zou zijn, maar nee.
samanta1979 Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 Ken het probleem van plakpoep ook helaas.Toevallig vandaag bij de DA geweest, dit komt toch wel regelmatig voor bij konijnen zei ze. Gijs heeft het zeer geregeld dus toch wel om de paar weken met zijn kont in bad. Ben al bij verschillende dierenartsen geweest en ze zeggen allemaal wat anders, vandaag weer bij een andere geweest en ik ga nu toch wel alleen op hooi met kruiden, handje bix per dag en zo nu en dan een worteltje of geroogd hard stukje brood. De DA vertelde dat konijnen toch sobere beestjes zijn en dat we ze toch wel veel verwennen met lekkernijnen en dat de darmen daar toch niet heel goed tegen kunnen, de ene nijn meer dan de ander. Nou gijs zal dan wel overgevoelig zijn op alles, dus voor hem alleen onbeperkt hooi en een handje bix per dag.
JayJay Geplaatst: 22 december 2009 Geplaatst: 22 december 2009 Joepie, vandaag geen plakpoep!!! Nu hopen dat het beter blijft gaan!
Aanbevolen berichten