Mvrcarlaa Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 (aangepast) Snijtanden zijn der nog niet uit,Die keuze moet ik nog gaan maken...Alle 4 verwijderen kost bij DA stein 79,- euro..En als der nog iets ontstaat wordt dat gratis weggehaald....http://www.dierenkliniekstein.nl/Ik bel dadelijk de DA op voor d'r natte neusje...Nu laat ik der tandje bij slijpen, de DA slijpt ze allebei perfect.. en controleerd ook op anderen dingen..Zal ik der tandjes eruit laten halen ( 4 snijtanden ) De DA zij inderdaad dat dat beter zou zijn voor het konijn, Enigste wat ze dan niet mogen hebben zijn stukken wortels,Ik zal dadelijk nog eens alles na vragen tijdens de spreekuut :13:00 27 januari 2010 aangepast door Mvrcarlaa
bunny ranch chanty Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Wortels kan prima als jij het maar in reepjes snijd die lang en dus dun vierkant zijn.idem andere groentens.
Mvrcarlaa Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Ja dat zei de huisarts ( geen grote stukken wortels )Heb jij ook een nijntje zonder snijtanden ?? Zoja : hoe is dat gegaan Qua genezing etc..
Mvrcarlaa Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Ik heb de D.A gebeld, Dus ik heb dat uitgelegd over dat neusje, Hij vroeg of het helder is en dat is het ookOmdat ze daar al ermee bekend staat en gecontroleerd is hoefden ik me geen zorgen te maken,Als het veranderd in troebel en vies, Meteen contact opnemen Als d'r nog iets zou zijn kon ik gewoon contact opnemen
bunny ranch chanty Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 (aangepast) Erg jammer z'n reactie van een da....als je optijd bent is snot nog goed te behandelen.Ja ik heb door ongelukjes wel konijnen zonder tanden gehad.dit kun je vinden op mijn site( druk hier op me naam) bij andere website's onder konijnenziektesdan afdeling tanden.Na dat de tanden verwijderd zijn gaan ze gelijk weer eten..... 27 januari 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Mvrcarlaa Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Oke,Ik zal zo eens kijken.... Dus het is beter om ze te laten verwijderen ??,
Mvrcarlaa Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Erg jammer z'n reactie van een da....als je optijd bent is snot nog goed te behandelen.Ja ik heb door ongelukjes wel konijnen zonder tanden gehad.dit kun je vinden op mijn site( druk hier op me naam) bij andere website's onder konijnenziektesdan afdeling tanden.Na dat de tanden verwijderd zijn gaan ze gelijk weer eten..... Waar staat het precies, Vindt het namelijk niet
Joseeke Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Dus het is beter om ze te laten verwijderen ??, Het is idd beter om de snijtanden te laten verwijderen.Naast de 4 snijtanden heeft een konijn ook 2 stiftandjes.Deze zullen ook verwijderd moeten worden, maar een konijnkundige dierenarts weet dit. Knippen & vijlen is ontzettend stressvol voor een konijn.In het ergste geval kan zo'n snijtand splijten tot in de kaak.Dit gebeurd als snijtanden regelmatig geknipt worden, hierdoor worden ze brozer. Bij *Balou* zijn ook de snijtanden & 2 stiftandjes verwijderd.Hij zat na deze ingreep veel beter in zijn velletje & had geen problemen met eten enzo.Hij was zelfs soms sneller als Pumbaa Voor goede betrouwbare info moet je maar eens kijken op: http://dierengebit.nl/konijn-gebitsproblemen.html
Mvrcarlaa Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Ja ze worden eruit gehaald,Moet nog even bellen voor een afspraak te maken..Maar als dat het beste is, Dan moet het gebeuren
Aanbevolen berichten