Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ach, ik vind Hans' redenatie nog niet eens zo gek hoor. Tuurlijk is het triest voor het kleintje, maar van de andere kant, als mam het beestje afstoot is dat met een reden voor mams. Gebeurd in het wild ook. En iedereen mag dan zelf de keuze maken of je het kleintje helpt of de natuur zijn gang laat gaan.

Dat EC verhaal lijkt mij eerlijk gezegd niet zo op zijn plek hier, maar wie ben ik om daarover te oordelen.

Geplaatst:

Bij vader en moeder is bloed afgenomen.

Dit is overigens gedaan door de GOEDE dierenarts. Maar hij zij wel (vanochtend)dat ik er vanuit moest gaan dat het EC was.

Als ik ZaZA's verhaal lees, " dat dierenartsen elkaar niet zullen afvallen" hoop ik maar dat ik uiteindelijk wel te weten kom wat het nou echt is geweest.

Moeder kan de drager zijn zonder het zelf te krijgen, de andere kleintjes hoeven het ook niet te krijgen...pas eind deze week krijg ik definitieve uitslag....alhoewel de dierenarts vrij "overtuigd" klonk vanochtend.

Maar goed.

Nu ik meer over deze ziekte heb gelezen...vraag ik het mij toch af.... Het is bij ons te snel gegaan.

Zo eet ze uit mijn hand...ik draai mij om en ze ligt gestrekt in dr voerbakje.

Wat ik nog nadrukkelijk wil zeggen is dat ze na de aanval van mams, echt weer de oude was. We hebben haar goed gevolgd. Echt. Ze at weer goed, sprong in de rondte niets wees erop dat we een dierenarts moesten waarschuwen.

(Sorry jongens ik ben nou eenmaal niet zo goed in schrijven helemaal niet als ik in de zenuwen zit of wat dan ook...dus als dit hele verhaal nog steeds niet helemaal te volgen is...schrijf ik het wel ff op stap voor stap...)

Twee dagen later gebeurde dit!

ps alle konijnen worden nu behandeld tegen EC preventief. Ik hoop dat dit dus geen schadelijke gevolgen heeft mocht zijn dat dit het niet is.

Eerste behandeling hebben ze met prikje gekregen...nu krijgen ze een vloeibaar iets wat ik ze elke dag moet geven.

Geplaatst:

Prima te volgen hoor !

Ze worden dus allemaal al behandelt...prima !

Het is nu gewoon even afwachten wat de uitslag zegt....

Overweeg ondertussen ook om je ram te laten castreren en haal je rammetjes uit het nestje nu weg..

Zo voorkom je een volgend drama...

Je hebt momenteel genoeg om handen om nog meer ellende op je hals te halen...

Geplaatst:
Heej Zwarte Panter..

Je bent goed op de hoogte wb ziekten en zeer, bij konijnen..

Hoe groot acht jij de kans dat dit jong inderdaad EC had ?

Das een moeilijke...

Zoals ik al schreef is de kan op EC bij zo'n jonge konijntjes erg klein, maar daarom natuurlijk niet onbestaande.

Daarnaast heeft EC 'normaal' niet zo snel een dodelijke afloop...

Dus ik denk dat je in dit geval idd de resultaten van de bloedtesten moet afwachten. Ik vermoed dat je daar vrijdag al resultaat van kan hebben.

(De meeste testen gaan naar een labo in Duitsland en die testen enkel op donderdag op EC).

Zoals EC hier mss een mogelijkheid is, zijn er nog andere mogelijkheden...

Toxoplasma kan je volgens mij ook niet uitsluiten... Hoewel het niet zo vaak voorkomt bij konijnen, komt het wel vaker voor bij jonge konijnen en heeft het meestal wel een snelle dodelijke afloop.

Geplaatst:

Over dat prikje heb ik even nagevraagd..daar zat antibiotica in.

Ze krijgen dus nu preventief een antibiotica kuur van drie dagen.

Exacte antibiotica weet ik pas morgen want dan is die arts er weer.

Geplaatst:
Over dat prikje heb ik even nagevraagd..daar zat antibiotica in.

Ze krijgen dus nu preventief een antibiotica kuur van drie dagen.

Exacte antibiotica weet ik pas morgen want dan is die arts er weer.

Met antibiotica behandelen je geen EC...

Het doet er zelfs niets tegen.

Je zult dus idd panacur nodig hebben. En ze allemaal zeker 2 weken behandelen.

Ik heb hier een beetje het gevoel dat de DA de bel hoort rinkelen, maar niet weet waar de klepel hangt...

Is dit je oude DA of een nieuwe?

Geplaatst:

Ik ga even exact navragen wat ze nou gehad hebben en krijgen.

Het spul wat ik mee heb gekregen is een geel achtig poedertje die ik met water moet mengen en met een spuitje in het bekje moet doen.

Die man die mij heeft geholpen is dus ziek en was er vandaag dus niet...

Ik sta nog niet in hun systeem..(???) ik moet dus wachten dat ik die man weer spreek. pfff lekker weer.

Geplaatst:

...dit is de NIEUWE GOEDE dierenarts overigens.

Bij die andere komen mijn konijnen niet meer...NOOIT meer.

Ik heb de beste mevrouw verteld dat het afwachten wat ik moest doen van haar het leven van mijn konijn heeft gekost....maar daar had ze uiteraard verder geen boodschap aan...

Geplaatst:

Ik ben er van overtuigd dat het geen EC is geweest daar de verschijnselen te snel noodlottig zijn geworden.Wat echt niet bij het EC ziekte beeld past.

Bij ooronsteking gaat vaak het kopje naar een kant hangen heb ik wel vaker meegemaakt bij behandeling toch ook goed te genezen mits optijd de behandeling wordt gestart.

We wachten af wat er gaat komen.

Geplaatst:

Cindy,

Ik heb zeker gelezen dat het over EC ging en ook dat zoiets snel fataal kan zijn.

Ik denk dat het er dan aan ligt in welke fase een DA er aan te pas komt.

Dat zal mogelijk uiteindelijk bepalend zijn?

Ik heb Kootje hier ook een aantal malen behoorlijk ziek, verstopt en onderkoeld gehad. Ik ben de laatste keer ook voor een second opinion naar een andere DA gegaan omdat ik het niet vertrouwde.

In die tijd werd het beest steeds zieker en zat verstopt te knarsentanden.

Als het laatste bezoek geen positief resultaat had gegeven dan had ik hem echt een spuitje laten geven.

Ik bedoel dus dat je kunt doorgaan tot je alles hebt gehad, maar ondertussen lijdt zo'n beestje enorm.

Het gaat nu prima en ik ben blij dat ik die ene stap dus nog heb genomen. Maar ik heb er toen wel een grens aan gesteld.

@bunny06

Dat gaat zelfs bij mensen vaak ook zo..

Geplaatst:

Maar kan een konijn aan EC overleiden??? ik heb het idee dat mijn hendrika dit heeft gehad.

Het begon bij haar ook met de koptrekken en rondjes lopen. Op een gegeven moment wouden haar achterpoten niet meer meedoen. We hebben haar continu gedwangvoerd want eten wou niet meer. We hebben alleen ab gekregen van de dierenarts.

Kan die EC geweest zijn?????

Geplaatst:

Dat is duidelijk. We denken namelijk dat het voor hendrika gewoon ouderdom was. We hebben haar namelijk buien op een industrie terrein gevonden. En ze heeft nog 2 jaar bij ons gezeten. Dus hoe oud ze was weten we niet.

Ze is ongeveer 2 weken ziek geweest. Daarna is ze vredig gaan slapen

Geplaatst:

Ik begin zelf steeds minder te geloven dat Lotje EC had.

Zij heeft ook nooit rondgetold met haar kopje...in feite was het eigenlijk meteen afgelopen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .