Pluisje2001 Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Hoi, Ik ben nieuw hier omdat ik echt niet weet wat ik met me konijntje aanmoet. Sinds een week ongeveer at ze niet meer en ben ik met haar naar de dierenarts geweest. Die wist ook niet wat er met haar was, tanden waren in orde etc. en eigenlijk wilde de DA haar een spuit ofzoiets geven maar ze kwam niet aan de 5 kg dus dat was dan levensgevaarlijk. Ook zei ze dat ze veel medicijnen niet kon geven omdat me konijntje zwanger is. Als haar darmen stilliggen kan dit fataal zijn namelijk. Ik geef haar nu al een paar dagen dwangvoer (Olvarit worteltjes) maar dit is natuurlijk niet genoeg. Ook heb ik peterselie gekocht omdat ik had gelezen dat konijntjes hier dol op zijn maar die raakte ze ook niet aan. Mijn vragen:- Wat kan ik doen dat ze weer gaat eten ?- Hoe moet ik biks dwangvoeren ? Ik had biks fijngestampt (met lepeltje) en in de Olvarit vermengd maar dit kon niet worden opgenomen door het spuitje, en met een lepeltje ging dit echt niét.- Moet ik terug naar de DA ? Alvast bedankt!!
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Waarom is je voedster zwanger?probeer ss eens.
Pluisje2001 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 Ja dit was eigenlijk een ongelukje.Mannetjes en vrouwtjes zitten apart alleen een mannetje was ontsnapt.. heel vervelend dus! Wat is SS als ik vragen mag ?
Jsmn Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Dan moet je ze beter in de gaten houden. Iedereen komt hier zeuren dat het mannetje ontsnapt.. hou het dan beter in de gaten of zorg ervoor dat hij niet kan ontsnappen -.-'' Ik word daar zo schijtziek van
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Jsmn heel direckt en heel duidelijk...... SS kun je kopen in de dieren winkel is een groene zak konijnen bix sience slective
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Ja dit was eigenlijk een ongelukje.Mannetjes en vrouwtjes zitten apart alleen een mannetje was ontsnapt.. heel vervelend dus! Wat is SS als ik vragen mag ? Het was nu een ongelukje maar normaal fok je er wel mee neem ik aan?
Pluisje2001 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 @ JSMN,Wat is dat nou weer voor reactie ? Waar zie je me zeuren over het feit dat een mannetje is ontsnapt ? Ik geef antwoord op een vraag die iemand anders stelde. Ik zou het heel fijn vinden als iemand me meer kan informeren over hoe ik me konijntje weer aan het eten kan krijgen.
Pluisje2001 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 Het was nu een ongelukje maar normaal fok je er wel mee neem ik aan? Nee ik fok mijn konijnen niet. Ze zitten allemaal apart
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Mischien leuk hier eens rond te lezen dat je rammen kunt castrenren en zo ook koppels kunt maken....met meer genot voor de konijnen.En geen per onglukjes meer?Er zal een wereld voor je open gaan op dit forum. Wat betreft JSMN ze heeft er wel een punt daar de informatie niet compleet was.We zien dagelijks hier ok mensen die ze wel bewust laten dekken namelijk. Terwijl de opvangen overvol zitten.
Pluisje2001 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 Ja maar ik had tegen jou gezegd dat het een ongelukje was. Dus dan weet ze ook dat ik haar niet bewust heb laten dekken. Aan zo'n reactie heb ik dan ook helemaal niks. Maargoed, weet jij hoe ik biks kan dwangvoeren aan een konijn ?
Laura1984 Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 De meest handige manier is om biks te dwangvoeren, is door er een papje van te maken. Dit kun je door de biks als het waren op te lossen in heel water. Dit gaat vaak echter ook niet heel makkelijk door een spuitje. Misschien zou je aan je DA kunnen vragen of hij critical care of science recovery heeft, dit is dwangvoer dat speciaal gemaakt is om door zo'n spuitje te kunnen gevenJe kunt haar proberen zoveel mogelijk te 'pesten' met het eten, dus bijv. de peterselie, of ander groen, of biks, echt steeds onder haar neus te blijven houden. Als ze echt niet wil eten, zou ik zeker terug gaan naar de DA, er is dan hoogstwaarschijnlijk toch iets mis, lijkt me. Weet je zeker dat je DA echt konijnkundig is? Helaas zijn er nl. veel DA die dit niet zijn... We hebben hier een lijst op het forum met DA die door onze leden in ieder geval wel als konijnkunding bevonden zijn: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Ik zou eerst de ss en vers groen voer uit proberen werkt dat niet terug naar een kundige dierenarts gaan.Enkel met dwang voeren kom je er dan niet er is dan echt wat loos.
Aniek Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Wanneer zou de voedster moeten jongen?En liever mogelijk medicijnen geven die schadelijk zijn voor de jongen dan je konijn verliezen lijkt me zo.
Lies86 Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 (aangepast) Kennen jullie dat kerstliedje, vrede op aarde vrede op aarde, vrede op aarde en de mensen en welbehagen? Alsjeblieft zeg, val de vragenstellers eens niet meteen aan jsmn, en chanty ook een beetje ondanks het goede advies.(wat je overigens altijd wel geeft, daar kan ik je echt niet op aanvliegen)We weten nu echt wel dat je je konijnen moet koppelen, niet zwanger moet laten worden enzovoort enzovoort.GELOOF mensen nou eens als ze zeggen dat het een oepsnest is, en help ze gewoon.Daar heeft de vraagsteller nu meer aan dan aan al het commentaar.Als we haar neit helpen gaat het konijn en de jongen dus ook dood, en dat is nog erger!! Jeetje jongens ik wordt soms zo moe van al dat gezeur van alle mensen die het beter weten en blijven hameren op de bovenstaande dingen. HELP mensen gewoon voordat je ze met huid en haar opeet! Ook ik ben tegen bewuste nestjes, zie inmiddels zelf ook wel in dat gerrit een vriendinnetje moet krijgen en wil het beste voor alle konijntjes op onze aardkloot. Maar de konijntjes hier op BB hebben het pas goed als we hun baasjes van goed advies voorzien voordat we ze afschieten! 12 december 2009 aangepast door Lies86
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Lies ik stel gewone vragen en ik geef heel netjes antwoord....dus vind dit een beetje overtrokken reactie van jouw. BRC Men moet ook een beeld krijgen bij het totaal plaatje.
Lies86 Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Ik reageerde niet alleen op dit toppic, reageer in het algemeen, en sorry ik had jou ene berichtje over het hoofd gezien. Da tis geheel mijn fout.Toch blijf ik vinden da tmensen hier heel vaak gewoon maar aangevlogen worden. En chanty naar jou mijn excusses, je geeft vaak volledig advies, en dat was hier ook het geval.
_Danielle Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Maar Lies, met deze berichtjes in allerlei topics maak je zelf de sfeer ook niet altijd beter.Je kunt ook alle berichtjes verkeerd opvatten. Er mogen best gewoon vragen gesteld worden. Dat betekent niet dat er mensen aangevlogen worden.
ZaZa Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 (aangepast) Om het minste of geringste van die berichtjes moeten lezen dat we vooral lief moeten zijn tegen elkaar, is ook een vorm van (negatieve) stemmingmakerij.Beter is het dan om het tij wat te keren door uit te leggen waaróm iemand zo'n reactie plaatst...samen met raad waar de topicstartster dan ook nog daadwerkelijk iets mee kan richting haar konijn. Pluisje...Heb jij wel een goede konijnkundige dierenarts ?Een niet-etend konijn is niet oké, maar wat je nu bedoelde met die spuit en die 5kg is nogal onduidelijk...en zo te lezen heb je nu een zwangere voedster waarvan je je echt af kan vragen of zij en/of de jongen het wel gaan redden.. De biks kan je misschien eerst oplossen in wat water en dan pas mengen met de Olvarit.Drinkt je konijn wel ? Anders is vocht nog belangrijker dan voedsel..Hoe zit het met de keutels ? Keutelt ze, heeft ze diarree ? Verder wordt er inmiddels (met dank aan je voorgangers) wat sceptisch gekeken/gereageerd naar mensen die nestjes krijgen omdat een konijn ontsnapt is..een kind een hekje heeft opengelaten en nog wat van die gangbare aanleidingen waardoor voedsters zwanger kunnen raken en in de problemen komen...Vaak gebeurt het dan ook nog eens dat leden dit als smoes gebruiken terwijl ze een nestje gewoon leuk vinden en graag willen, en wij bij problemen klaar mogen staan met goede raad (en o wee als we dat dan ook niet direkt doen) Er zit natuurlijk een kern van waarheid in dat men altijd rekening moet houden dat je met een zwangere voedster komt te zitten als er ongecastreerde rammen in de buurt wonen....en dat castratie gewoon de enige methode is om dit te voorkomen.Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en een konijn is een konijn. Hopelijk begrijp je de vragen en reacties nu ook beter, heb je van deze ontsnapping geleerd en inmiddels een afspraak gemaakt bij de dierenarts om herhaling te voorkomen....... 12 december 2009 aangepast door ZaZa
Aanbevolen berichten