mar10a Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Ik kwam vanmorgen bij mijn hokken en toen lagen er 2 babykoninntjes van 6 weken oud dood in het hok, eergisteren lagen er ook al 2 door, die hadden de oogjes ontstoken, deze 2 waren gisteren nog heerlijk aan het dartelen, ook zag ik bij 2 andere konintjes 1 oogje dicht zitten, ze eten en drinken goed en zijn ook actief.Wat kan dit zijn en hoe kan ik het behandelen, mijn konijnen zijn nog niet inge-ent dat zou ik van het voorjaar gaan doen, omdat ze dit jaar zijn geboren in juni. Wie kan mij goede tips geven.
Dollie Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Direct naar een DA gaan zodra je ziet dat er iets mis is met je konijn.
mar10a Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 Ga zo direct even bellen want gisteren was er niks , en nu wel, heel vreemd en eng .Hou van mijn konijntjes wil ze niet kwijt
anke1985 Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Jep meteen bellen.. en naar de DA ermee...misschien de dode konijntjes ook mee nemen voor te laten zien!Laat je ons wat weten?
mar10a Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 Het is bijna zeker VHD en ik moet ze ook allemaal even gaan behandelen met een medicijn tegen cocciodose en gescheiden houden, heb ze in een flat zitten maar liever iets verder uit mekaar zetten het hok gaan ontsmetten met dettol, Aan Vhd valt niks te doen. Hoop dat ze het gaan halen.
tamara29 Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 heel veel sterkte ermee.ik hoop voor je dat ze het gaan redden.ik duim voor je. groetjes tamara.
zwarte panter Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Waarom denkt de DA aan VHD? Zou je een foto kunnen maken van de 'ontstoken' oogjes?
Chani Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Jij fokt met konijntjes?dat kan ik me haast niet voorstellen. haar "volwassen nijnen zijn van juni. dus als ze daar al mee gefokt heeft dan gaat er ergens iets niet goed. klinkt eerder, hopelijk, als een oepsnestje.
mar10a Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Geplaatst: 13 december 2009 Nee ik fok niet met konijnen, het was een idd. een oepsnestje, ik heb konijnen voor de hobby, .Het gaat goed de oogjes zien er nu ook weer goed uit, hopelijk blijft het nu zo.
bunny ranch chanty Geplaatst: 13 december 2009 Geplaatst: 13 december 2009 VHD kunnen alle konijn krijgen jong en oud....enkel niet met de symtomen die jij omschrijft dit lijkt me dan ook heel sterk....( het komt ook meer voor bij dieren die vies worden gehouden, bij vervuiling en ongedierte).
Petradhd Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 Jonge konijnen tot een week of acht a tien kunnen helemaal geen VHD krijgen! Ze maken een stof aan (volgens mij een leverenzym maar weet het niet helemaal zeker meer) waardoor ze niet vatbaar voor VHD zijn. Daarnaast zijn ontstoken ogen niet echt een symptoom van VHD, eerder myx. Dus óf de dierenarts is een lapswans óf mar10a heeft het niet helemaal goed begrepen
Aanbevolen berichten