Roger Rabbit Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Ik was vanaaf bij de DA met Wesley (zie topic http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/31148-wesley-zorgt-voor-paniek.html) en vroeg ook naar de mogelijkheden voor castratie voor zijn vriendinnetje Ilona. Zij is veel jonger dan hij, en is nu zo'n anderhalf jaar oud. Ze blijft maar heftig op hem rijden en laat soms geen spaan van hem heel. Dat kan hij op z'n leeftijd niet gebruiken. Verder sloopt ze alles wat los en vast zit, graaft kuilen waar het maar kan enz. enz. Ik vroeg dus de DA of het verstandig was Ilona nu te laten castreren. Hij zei: 'Geen probleem, als je haar twee dagen na de operatie binnenhoud'. Maar dat kan toch niet in de winter met een buitenkonijn??:bounce: Het is wel een DA die KD is, en al veel voedsters heeft gecastreerd...
Dollie Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Het kan opzich wel.. Twee daagjes.. Of het de beste optie is weet ik niet. Maar dit is ook niet fijn voor Wesley natuurlijk, dat weegt ook wel mee.
busylizzzy Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Mia heeft na haar kaakoperatie ook 3 dagen binnen gezeten bij de DA. Heb je een koel plekje in huis? Of kan ze in een "binnenhok" achtig iets in een schuur?
Roger Rabbit Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 We hebben wel een berging, maar een binnenhok heb ik daar niet. Het is wel onverwarmd daar, dus dat zou wel uitmaken.Ik vind het namelijk zo'n raar advies van de DA: haar twee dagen in huis met verwarming aan laten herstellen, en dan hop! De vrieskou weer in! Dat kan toch niet goed zijn???
Dollie Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Ideaal is het niet echt.. Ik zou sowieso niet direct de vrieskou in, misschien kun je haar de dag van de castratie en die erna binnen houden en de dag daarna in een onverwarmde ruimte en daarna weer buiten?
Roger Rabbit Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 Misschien een overgang maken, is ook een goed idee!
Aanbevolen berichten