Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

haaai! Ik heb een vraagje, ons konijntje wordt morgen gecastreerd. En nou vroeg ik me af hoe lang dat ongeveer duurt? Ze zeiden dat ze daarna nog kijken of hij weer gaat eten. Ik moet nog weg morgen dus wou t tussendoor plannen vandaar!

Geplaatst:

Hoe lang een castratie zelf duurt, geen idee, maar denk niet dat het héél veel tijd in beslag neemt. Ik denk echter wel dat je je konijntje de hele dag kwijt bent. Hoe laat moet je 'm brengen? Wat ik om mij heen hoor, is dat de meesten pas tegen het einde van de middag naar huis mogen en dat is ook mijn ervaring met narcoses bij konijnen.

Ik snap dat je nog 'een leven' enzo hebt, maar realiseer je één ding: Een konijn dat net gecastreerd heeft, heeft na zorg nodig. Je zult thuis moeten zijn, al is het alleen maar om hem in de gaten te houden. Als hij niet gauw genoeg weer eet en keutelt moet je in grijpen, je moet in de gaten houden of hij niet te veel aan de wond zit, of zijn temperatuur nog goed is.. Het is dus wel zo verstandig om te zorgen dat je de hele avond thuis bent en de dag daarna ook.

Geplaatst:

Ligt denk ook aan je DA. Ik heb gisteren mijn nieuwe ram laten castreren. Om 9.00 uur gebracht en om 12 uur kon ik hem weer ophalen.

Een dik jaar geleden heb ik een ander rammetje (is helaas 2 weken geleden overleden) laten castreren en dat duurde langer. Als ik het me goed herinner had ik hem toen om 9.30 gebracht en kon ik hem om 15.00 uur ophalen. Ik moest toen wel om 12.00 uur bellen en toen was hij al geholpen maar nog niet goed wakker en om 14.30 moest ik opnieuw bellen en toen mocht ik hem om 15.00 halen.

Geplaatst:

Ik snap dat je nog 'een leven' enzo hebt, maar realiseer je één ding:

Eh, dit staat er een beetje raar.. :$ Ik bedoel alleen dat je misschien, ondanks dat je het druk hebt, hier wel tijd voor vrij zult moeten maken omdat het zo belangrijk is. De castratie/narcose 'overleven' is één ding, maar daarna zal je rammetje nog wel enige zorg nodig hebben voor hij helemaal de oude is.

Sorry als het een beetje vervelend overkwam.

Geplaatst:

okeej duurt dus een aardige tijd.

En haha kwam idd een beetje raar over. Ik heb 3 dagen vrij, en ben 3 dagen thuis om voor hem te zorgen als dat nodig is. Mijn vriend is morgen zowiezo de hele dag thuis, en kan hem dus in de gaten houden, maar ik wil er graag zelf ook bij zijn. Aangezien ik aan het afstuderen ben kom ik er niet onderuit om even langs de uni te gaan, daarom wou ik weten hoe lang het duurt zodat ik er tussendoor heen kan. Ik hou er juist veel rekening mee dat ik hem in de gaten moet houden hoor, wil t beste voor hem! Vandaar ook die castratie, dan heeft hij gezellig een vriendinnetje!

Geplaatst:
Ligt denk ook aan je DA. Ik heb gisteren mijn nieuwe ram laten castreren. Om 9.00 uur gebracht en om 12 uur kon ik hem weer ophalen.

Een dik jaar geleden heb ik een ander rammetje (is helaas 2 weken geleden overleden) laten castreren en dat duurde langer. Als ik het me goed herinner had ik hem toen om 9.30 gebracht en kon ik hem om 15.00 uur ophalen. Ik moest toen wel om 12.00 uur bellen en toen was hij al geholpen maar nog niet goed wakker en om 14.30 moest ik opnieuw bellen en toen mocht ik hem om 15.00 halen.

okej dat is wat korter. Jeetje rot voor je dat hij er niet meer is!!

Maar bedankt voor je reactie:)

Geplaatst:

Maar waarschijnlijk kunnen ze je morgen wel een indicatie geven van hoe lang het gaat duren en bij mijn DA was het bovendien zo dat ze ook langer konden blijven, of dat ze zorgden dat jouw beestje eerst aan de beurt was zodat de narcose ook eerder weg was.

Heel veel succes morgen! :)

Geplaatst:

dankje! ik vind het wel een beetje eng! ik heb al zo'n spuit in huis mocht dwangvoeren nodig zijn. En oude lakens. Hij zit nou buiten dus wil zijn hokje lekker warm maken, lijkt me niet wat voor hem om naar binnen te moeten. Hebben jullie verder nog tips? Pijnstilling ed neem ik aan morgen van de dierenarts te krijgen.

oh hij is trouwens om 10 uur aan de beurt!

Geplaatst:

Ik heb geen pijnstilling meegekregen. Ik moest opletten of hij vandaag weer zo was als normaal...zo nee dan moest ik bellen. Hij eet goed (niet zo snel maar hij eet wel alles op), keuteld en plast goed. Dus ik heb niet hoeven bellen.

Ik heb hem wel tot vanmiddag (12.00 uur) binnen gehouden. op de badkamer, verwarming uit en raam op kiepen. Hij zit nu weer buiten en heeft al een binky gemaakt. Lekker dekentje in zijn hok.

Ik heb gisteren ook met een knoop in mijn maag gezeten en ik was blij dat ik mocht bellen en dat ik hoorde dat alles goed was gegaan en dat ik hem mocht ophalen.

Geplaatst:

pff ja kan ik me voorstellen. Ik vind t maar niks, hij huppelt zo vrolijk rond en dan ga ik m ziek maken, weet dat t niet zo is maar zo voelt t wel. Uiteindelijk zal hij wel veel blijer zijn met een vriendinnetje maar ja, arm beestje. Nou ik ben benieuwd dan, we hebben alleen geen ruimte los van de rest in ons appartement die we koud kunnen houden.. Ik zal het wel eens aan de dierenarts vragen straks!

Geplaatst:

Mijn nijn is gisterenmiddag gebracht en ik kan hem vanmiddag weer halen.

Bij mijn DA houden ze de konijntjes een nachtje over om zeker te weten dat het allemaal goed gaat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .