heuhj Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Ons konijntje heeft een soort puistje bij haar neusje. Het lijkt of er pus uit komt. Konijn is nu ongeveer 10 weken oud, we hebben haar bijna 3 weken. Op die plek heeft ze altijd al een klein wit vlekje (of korstje) gehad, maar sinds vandaag komt er pus uitIemand een idee wat dit kan zijn?
Lies86 Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Ziet eruit als een pusbultje ofzo,Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar ik denk dat als er echt iets in zit (talg of pus) dat het bultje kan klappen en dan heb je meer ellende.Ik zou even langs de DA gaan!
heuhj Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Geplaatst: 9 december 2009 Oja, ze vindt het ook niet echt fijn als je wilt voelen wat het is.
vinnie Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 ik heb gisteren op tv gezien bij een ander dier weet niet juist meer wat het is en het kan zijn dat het haar op die plaats is uitgevallen je kan het vergelijken met een hond zonder pigmenten op zijn neus ik zou toch maar even langs de da gaan want al het is wat ik denk dan kan hij niet meer in de zonsucces
respect Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 Persoonlijk zou ik er even mee naar de da gaan, vooral omdat er pus uitkomt.Als het straks gaat ontsteken ben je verder van huis!
Roos1995 Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 Er is laatst over precies hetzelfde korstje een topic geopend.Volgensmij bleek het een ontsteking te zijnzie topic: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/30689-help-mijn-konijn-heeft-iets-raars-op-haar-neus-2.html
Rian Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 Als pus uit iets komt wat geen abces lijkt te zijn en het dus niet gewoon leeg loopt maar erop blijft zitten als beslag, is het niet in orde. Dit is namelijk al een infectie. (Abcessen zijn ook niet in orde, dit even om verwarring te voorkomen, maar die kunnen zichzelf nogals eens oplossen door open te gaan en leeg te lopen)Dan moet je er absoluut mee naar de DA, dit zal namelijk niet vanzelf over gaan. Het zal schoongemaakt moeten worden (NIET zelf gaan doen!) en waarschijnlijk moet er een AB aan te pas gaan komen. Doen hoor, naar de DA, zeker met zo'n kleintje. Beterschap!
heuhj Geplaatst: 11 december 2009 Auteur Geplaatst: 11 december 2009 Het gaat wel weer goed. We zijn langs de dierenarts geweest en het was een abces, dokter heeft het weg weggehaald,en nu hebben we een zalfje meegekregen. Het wondje geneest nu al een beetje, dus het komt wel weer goed denken we.
Aanbevolen berichten