Snoef Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Ik wil even een update geven over Raffi's blaasproblemen omdat het misschien nog eens handig kan zijn voor anderen. Hij had dus last van blaaszand, mogelijk ook een blaasontsteking. De blaasontsteking is in het hele begin aangepakt met sulfatrim-drops. Daarna is hij op een dieet van alleen hooi + groente gezet. Biks waren verboden vanwege het relatief hoge calcium gehalte. Na twee weken en een foto bleek dat hij nog steeds blaaszand had. Maar de arts wilde het eerst nog eens 6 weken aankijken voordat er gesproken kon worden over bijvoorbeeld een blaasspoeling. Gisteren waren de 6 weken voorbij. En jawel hoor: Het blaaszand was helemaal verdwenen! En dat dus alleen door een aangepast dieet. Nou weet ik natuuuuurlijk niet of dit in alle gevallen helpt, maar mogelijk wel en dan is een dramatische operatie/spoeling of medicatie dus helemaal niet nodig. Nou dat was het :mdr: Ik ga nu weer langzaam de biks opbouwen, maar ik ga al mijn koppeltjes veel minder SS dan voorheen geven en dus iets meer groente.
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Wat ik persoonlijk niet snap....is dat er meer calcium in groen zit dan bix?
Dollie Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Ik dacht dat het andersom was. Blijkt ook wel toch? Maar goed, super zeg!
Snoef Geplaatst: 11 december 2009 Auteur Geplaatst: 11 december 2009 Ik kan me ook niet voorstellen dat er meer calcium in groente zit dan in biks?
badeend Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 ben blij dat je bunny het weer goed maakt
Rian Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Ik heb zelf ook ervaren dat minder biks geven echt HET wondermiddel is...Poo had vaak last van verstoppingen, ben toen veel minder biks en veel meer hooi gaan geven en voila, nooit meer ergens last van gehad!Super dat het goed gaat!
Aanbevolen berichten