Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil even een update geven over Raffi's blaasproblemen omdat het misschien nog eens handig kan zijn voor anderen.

Hij had dus last van blaaszand, mogelijk ook een blaasontsteking. De blaasontsteking is in het hele begin aangepakt met sulfatrim-drops. Daarna is hij op een dieet van alleen hooi + groente gezet. Biks waren verboden vanwege het relatief hoge calcium gehalte. Na twee weken en een foto bleek dat hij nog steeds blaaszand had. Maar de arts wilde het eerst nog eens 6 weken aankijken voordat er gesproken kon worden over bijvoorbeeld een blaasspoeling. Gisteren waren de 6 weken voorbij. En jawel hoor: Het blaaszand was helemaal verdwenen! En dat dus alleen door een aangepast dieet.

Nou weet ik natuuuuurlijk niet of dit in alle gevallen helpt, maar mogelijk wel en dan is een dramatische operatie/spoeling of medicatie dus helemaal niet nodig. Nou dat was het :mdr: Ik ga nu weer langzaam de biks opbouwen, maar ik ga al mijn koppeltjes veel minder SS dan voorheen geven en dus iets meer groente.

Geplaatst:

Ik heb zelf ook ervaren dat minder biks geven echt HET wondermiddel is...Poo had vaak last van verstoppingen, ben toen veel minder biks en veel meer hooi gaan geven en voila, nooit meer ergens last van gehad!

Super dat het goed gaat!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .