Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan me helpen mijn konijn heeft bij de ontlasting slijm, niet bij alle poep. Ik heb nu gezorgd dat ze alleen hooi krijgt te eten. En minder bix. Ik had bij de supermarkt witlof gekocht had deze met warm water gewassen laten drogen en 24 uur daarna pas gegeven. Dat doe ik normaal ook op deze manier hoe komt dit nu 1 keer. Ik heb de dierenarts gebeld die zei dat ik nog geen zorgen hoefde te maken omdat niet alle keutels zo zijn maar als dit zo blijft ga ik morgen direct naar de dierenarts toe.

Heeft iemand hier ervaring mee. Ze eet wel ook bix dat had ze vanmorgen gegeten en daar valt ze nog altijd op aan of ze nooit wat te eten krijgt. Wat kan ik nu het beste doen.

Geplaatst:

Slijm bij de ontlasting is nooit goed... Duidt volgens mij op een ontsteking of iets dergelijks... (misschien zeg ik nu wel iets heel stoms, maar dat wordt dan snel genoeg verbeterd)

Ik zou toch wel snel naar een DA gaan... Hoe gedraagt je konijntje zich verder? Ze eet en drinkt dus nog goed?

Geplaatst:

Waarom was je groenten met warm water? en geef je het 24 uur later?

Groen moet je gewoon vers geven.Met koud water kun je het wassen.

In jouw geval kan slijm duiden op een darm infectie verstopping.

Ik zou meer groen gaan voeren zoals, ruccola, worteloof , peterselie, witlof

En minder bix tot ze weer mooie keutels heeft zonder slijm.

Geplaatst:

De dierenarts zei moest even wachten met groen voer en dit morgen vroeg weer geven zodat ze nog meer hooi begint te eten. En dat doet ze nu ook ze was net wel aan het zeuren voor ander eten maar begint langzaam met hooi te eten, ze drinkt heel goed. Als ze morgen vroeg nog dit heeft ga ik zowieso naar de dierenarts toe. Maar ik vind wel gek dat niet alle keutels zo eruit zien soms wel wat groter als de andere maar wel beter dan slijm.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .