Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik keek net eventjes bij mijn konijn en wou hem eventjes oppakken, en toen zag ik dat hij poep aan zijn kont had plakken. Toen heb ik meteen een doekje gepakt en het eraf gehaald (het is nu helemaal weg) Ik heb zijn biks weggehaald en heel veel hooi in het hok gelegd. Ik denk dat ik hem teveel biks vandaag heb gegeven en groenvoer. Heb ik het zo goed gedaan??

En hoelang moet ik hem op hooi & water zetten?

Geplaatst:

Ja. Alleen heb ik dus vandaag iets te veel gedaan. Is het goed dat ik hem op hooi en water heb gezet? En hoelang moet ik dit doen? Ik heb net nog eventjes bij hem gekeken en hij was verder erg actief etc.

Geplaatst:

Waarschijnlijk komt het dan doordat je opeens meer dan normaal gegeven hebt. Dan zou het morgen of overmorgen wel weer weg moeten zijn lijkt me.

Geplaatst:

Het ene konijn krijgt sneller plakpoep van teveel bix dan het andere konijn.

Bij Pumbaa kan het nooit zoveel kwaad als ik hem iets meer bixjes, maar Zazou krijgt dan ook gelijk plakpoep.

Heel goed dat je de bixjes hebt weggelaten en je konijnen alleen hooi & water hebt gegeven :)

Zoals je ervaren hebt, is dit vaak al genoeg om het probleem op te lossen.

Mocht je konijn evengoed plakpoep blijven houden op een alleen-hooi-dieet, dan had je de DA moeten bellen.

Maar gelukkig is dit bij jou niet aan de orde geweest ;)

Als je nu weer bixjes gaat geven, zou ik dit even langzaam opbouwen.

Sowieso is afwegen een handige tip.

Ik ben erachter gekomen dat een senseomok een goede maatbeker is voor mijn konijnen.

Het is heel handig om een juiste maatbeker te zoeken.

Zo hoef je niet steeds de bixjes af te wegen & geef je evengoed de juiste hoeveelheid.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .