Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Haai, ik heb wat vragen over de castratie van mijn konijntje (mannetje). Ik weet dat er al veel topics over zijn maar t is zoveel dat ik de weg er in kwijt raak. Dus ik hoop dat iemand mijn vragen wil beantwoorden, want wil het wel graag goed doen!

We hebben sinds een maand een konijntje, hij is nu 4 maanden, en ik heb net de dierenarts gebeld die op de lijst stond in een ander topic, dus hoop dat die goed is, deze zei dat we met m langs kunnen komen om te kijken of zijn balletjes er al zijn en dat ze hem dan meteen kunnen castreren. Het kost dan 42 euro. Volgens de dierenarts mag hij daarna wel buiten blijven, alleen moeten er dan wel een oud laken ofzo in zijn nachthok. Maar dat is dus mijn eerste vraag, ik las in de informatie op deze site dat hij naar binnen moet? Maar hij zit altijd buiten en heeft ook al een dikke vacht gekregen, we wonen in appartement, en hebben dus ook geen schuur waar hij in kan. Dan is het denk ik beter om m buiten te laten toch?

En kan ik hem dan gewoon in zijn hokje zetten daarna, daar kan hij zelf uit en dan heeft hij het hele balkon van 12 m2 om over te hupsen, is dat erg als hij net terug komt? weet niet of hij daar de behoefte toe voelt, maar stel dat. Of moet ik het hok afsluiten?

En ik kan het op een vrijdag laten doen, dan ben ik vrij + het weekend, daarna moet ik weer minimaal 3 volle dagen aan de studie, is dat genoeg tijd om hem in de gaten te houden? Is het dan niet erg dat hij die maandag erna zeg maar de hele dag alleen zit?

EN hebben jullie nog tips die belangrijk zijn?

Nou hoop dat iemand me wil helpen, wil graag dat het goed gaat zodat hij straks een leuk vriendinnetje kan krijgen!

Geplaatst:

Ten eerste, het is verstandig binnen te zetten, dan kun je het konijn goed in de gaten houd, ook dat het niet aan zijn hechtingen zit, had ik ook met Zwerver bloed wel erg opzich, dus heb ik een kapje moeten kopen.

Als je hem de eerste paar dagen goed in de gaten houd, moet het volgens mij goed zijn.

over dat hupsen, als het konijn maar kan bewegen,

volgens mij moet dat geen probleem, zijn,

als hij 4 maanden is kan hij gecastreerd worden.

ik hoop dat moeer mensen je kunnen helpen !

Groetjess

Geplaatst:

Ik heb er geen ervaring mee , maar toen wij onze ram lieten castreren en meteen ook de voedster zei de dierenarts dat we ze gewoon buiten moesten zetten.

Zeker met de temperatuur verschillen lijkt het me niet verstandig je konijn binnen te zetten , daar het een buitenkonijn is.

Wellicht kun je je hok zo draaien dat je um kan zien vanaf binnen.

Zorg er ook voor dat je het balkon afschermd zodat hij niet te veel in de toch staat of met de wind er pal op.

En in de gaten houden lijkt mij niet al te lastig als het toch op het balkon is.

Ik begrijp dat je maar 1 konijn heb ??

misschien is het een idee om te wachten tot het voorjaar , dan zijn de temperatuur verschillen ook niet zo groot en kun je um wel een paar dagen binnen zetten.

Geplaatst:

ik heb mijn konijntje ook laten castreren en wat wij hebben gedaan is hem wel binnen gezet met inderdaad een dekentje/laken of wat dan ook in z'n kooitje gedaan omdat anders het stro/hooi (mocht je dat in de kooi hebben) in het wondje kan prikken (pijnlijk!)

verder hebben wij 'm de volgende dag gewoon alleen gelaten, we moesten naar school/werk etc. hij is er prima doorgekomen was alleen de eerste dag na de ingreep nog een beetje lusteloos van de narcose. maar volgens mij kun je hem prima alleen laten na 3 dagen.

Wel hebben wij hem binnen gezet maar dat was omdat hij pas net een paar weken naar buiten was verplaatst.

Geplaatst:

bedankt voor jullie reacties!

We hebben nu maar 1 konijn ja, maar we willen hem juist castreren om een hip vriendinnetje voor m te zoeken zodat hij niet meer alleen is, wachten tot het voorjaar duurt nog wel erg lang vind ik, dan is hij echt maanden alleen, dat vind ik zielig!

ja we kunnen m idd met hok en al voor t raam zetten zodat we m goed kunnen zien, hij staat nu ook deels voor t raam, maar zou natuurlijk dichterbij kunnen. ik kan m zowiezo de eerste 3 dagen goed in de gaten houden en veel bij m kijken, dus hoop dat t dan goed gaat!

pff vind t wel eng hoor!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .