badeend Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Over een paar minuten gaan we met Valero en Lisa naar de dierenarts bij ons in Beverwijk.Valero word gecastreerd en Lisa laten we steriliseren (volledig )Zodra de dierenarts klaar is en de nijntjes weer naar huis mogen , mogen we ook meteen de 2 kleintjes van ons meenemen om te laten kijken of het rammen of voedsters zijn.Volgens die gozer van marktplaats zijn het mannetjes maar ik twijfel, dus kunnen we het maar beter laten nakijken.De dierenarts in Beverwijk die we hebben gekozen heeft het dier medisch centrum van kennermerland en leek van alle DA de beste in de buurt.Niet de goedkoopste maar wel degene die meteen de JUISTE antwoorden wist met betrekking op de sterilisatie en de narcose e.dHiervoor hebben we het artikel op bunnybunch gebruikt als info bron.Meteen na het telefoontje hadden we een goed gevoel over deze arts.Meteen ook maar de vraag van vandaag:Ik lees hier steeds dat de konijnen het na de operatie prettig vinden om op een handdoek BINNEN gelegd te worden , maar oze konijnen zijn buiten konijnen en kunnen nu dus niet binnen omdat de temperatuur verschillen veel te groot zijn.De DA zei ook al dat ik ze niet binnen moest houden.Hoe kan ik ze het beste in hun hok leggen ? met handdoek of gewoon stro omdat dit weer warmer is volgens mij??
FemkeS Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Over binnen of buiten houden kan ik niet zoveel zeggen. Ik heb zelf alleen binnen konijnen, dus voor mij was het makkelijk. Ik zou ze wel op handdoeken houden (met warme kruiken/snugglesafe oid erbij). Dit is beter voor de wonden dan op stro. Vooral je voedster zal een grote snede op haar buik hebben en het is beter als daar geen viezigheid in komt. Goed dat jullie een goeie DA hebben gekozen en niet alleen op de prijs zijn afgegaan! Heel veel succes met het wachten op het telefoontje. Ik hoop dat ze weer snel opknappen na de tijd!
badeend Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Geplaatst: 2 december 2009 We zijn net weer terug.We hoeven niet te wachten op een telefoontje ........ we moeten om 15:00 uur zelf bellen hahahahIk zal de dierenarts dan ook nog ff vragen hoe ik het het beste kan doen met zowel de ram als de voedsterbedankt alvast voor je reactie , en mochten er mensen zijn met buitenkonijnen die het antwoord weten , ik hoor het graag
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Wat waren de geslachten van de kleintjes?
frankie lover Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Ik heb frank na zijn castratie tijdelijk (2 dagen) binnen gezet. een handdoek als bodem bedekking want stro of hooi e.d. kan in de wond gaan prikken!!Als je een schuur hebt waar ze in kunnen of garage zou dat makkelijker en beter zijn ivm temperatuur verschil.ze hebben na de narcose toch iets meer warmte nodig zei mijn DA en dan kun je ze ook wat beter in de gaten houden....
Layds Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 De geslachten weten we pas vanmiddag zodra we de andere 2 weer ophalen.We zouden ze eventueel wel in de schuur kunnen zetten, voor 1 of 2 dagen is dat idd wel te doen.
frankie lover Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 spannend ben benieuwd welk geslacht ze zijn!!dan zou ik ze lekker in de schuur doen en regelmatig bij ze kijken!als ze eenmaal weer normaal aktief zijn kunnen ze wel weer buiten hoor!!ik heb bij frank wel een weekje de bodembedekking weg gelaten en een handdoek en fleecedeken in het nachthok gelegd zodat ik zeker wist dat de wond goed dicht was.
Suzimoo Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Hey succes! Hopelijk verloopt alles goed met ze!
Dollie Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 De schuur lijkt me een goede optie, toch minder koud maar niet tƩ warm.. Veel beterschap voor de twee! Goed dat je er voor gekozen hebt ze beide te laten castreren, zo'n castratie betekend voor je voedster nu even wat ellende, maar kan haar in de toekomst juist vƩƩl ellende besparen!
Aniek Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Ik zou met de voedster wel voorzichtig zijn als die niet snel zichzelf is wel binnen halen en zeker iets van een kruik of snuggle safe in de aanslag hebben, castratie van een ram is een kleine operatie, maar bij een voedster juist een flinke operatie.
Layds Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 oke dan, thnx, dan zal ik daar rekening mee houden, maar goed mocht ze niet snel zichzelf zijn, en mocht het gebeuren dat ik haar binnen moet halen, kan ze dan weer naar buiten straks, ivm het weer en de overgang van warm naar koud?
Dollie Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Ligt eraan hoe lang je haar binnen houdt, ik denk niet dat twee daagjes (in een onverwarmde kamer) kwaad kunnen, maar twee weken in de warme woonkamer is natuurlijk een heel ander verhaal.
Mexflex Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Het begint nu ook best wel koud te worden buiten.Toen Joey 2 weken geleden gecastreerd was had ik ook een hok naar binnen gehaald in een onverwarmde kamer, de dierenarts zei ook dat dat te warm was, want daar was het ook nog een graad of 17.Ik heb hem dus toch maar in z'n buitenhok gedaan. Ik heb zo'n hoes om mijn hok heen dus dat is tochtvrij. Een kruik, handdoeken en een dikke deken over zijn hok heen. Ik vond het wel erg lastig wat te doen, als ik de volgende keer de kans heb dan laat ik een konijn castreren in het voorjaar/de zomer.
Layds Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Jah gelijk heb je, nou wij hebben 2 schuren 1 voor en 1 achter, en we zetten ze voor, daar is het niet te warm, gewoon lekker fris. nog een half uurtje en dan mogen we bellen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Vergeet niet dat je voedster haar buik veel al kaal zal zijn.....
Layds Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 heej allemmaal, nou ik heb om 3 uur gebeld, en ik kreeg gelijk een ander aan de telefoon toen ik vroeg om mijn bunnies, toen werdt er verteldt dat mijn voedster prima ging, en vervolgens heb ik de telefoon aan mijn vriend gegeven omdat hij over Valero begon en hij vertelde dat Valero niet meer uit de narcose is gekomen, ik heb het niet helemaal meer gehoord, ik was gelijk van slag.. helaas is mij lieve bunnie dus overleden. vandaar dat ik zo laat pas iets schrijf, ik moet het nog even verwerken dat ie er niet meer is. :'(de andere 2 zijn rammetjes. deze kunnen nogmaals gecontroleerd worden als ze 10 weken zin dan kun je het namelijk beter zien, dus nu opzoek naar 2 leuke namen voor mijn mannetjes.
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Nou heftig nieuws!! sterkte met het verlies van Valero.
Debbie Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Jeetje wat is dat schrikken... Dat had ik niet verwacht...Heel erg veel sterkte....
Gast Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Ach jeetje wat rot zeg. Heel veel sterkte met het verlies van Valero.
Dollie Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Nee toch.. Heel veel sterkte. Dit moet hard aangekomen zijn, logisch dat je niet direct reageerde.. Pff!
Noodley Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Heel veel sterkte met het verlies van Valero... * knuffel *
Laura1984 Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Ach jee... dat is schrikken zeg! Heel erg veel sterkte met het plotselinge verlies!
badeend Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Geplaatst: 2 december 2009 Bedankt allemaal voor jullie berichtjes.Ja het is zeker hard aangekomen , ik had alles verwacht maar dit niet.Ik zag het gezicht van mijn vriendin al helemaal vertrekken en toen kreeg ik ineens de telefoon.Was helaas direct duidelijk waarom , de dierenarts zelf was ook een beetje aangeslagen , dit is zijn cariere het eerst gezonde konijn dat is overleden na de narcose.De operatie zelf is perfect verlopen , toen ze lisa hadden geholpen en hem weer bij wilde brengen lukte dit niet , ze hebben medicijnen toe gedient en geprobeerd te reanimeren maar het wilde niet lukken.Helaas , we zullen het zonder onze Valero moeten doen
Aanbevolen berichten