Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DIT onderstaande bericht, gaat niet over mij..

Maar over het konijn van jes(L)sky

Zij schrijft:

Ik heb mijn lieve sky nu al een paar maanden maar nu heeft hij een middenoorontsteking.

Ik ben gisteren met hem naar de dierenarts geweest en de dierenarts zij dat hij dus een middenoorontsteking heeft.

Maar nu mijn vraag; hoe kan ik hem goed helpen?

Hoe heeft hij deze ziekte kunnen krijgen??

Wat kan ik eraan doen om hem geen pijn te laten lijden?

Ik moet vanavond terug naar de dierenarts dus als jullie snel willen reageren graag

En het lijkt mij verstandig om haar een eigen topic te geven.

Geplaatst:

Hoe merk je aan je konijn dat hij ziek is ?

Wat heeft de dierenarts gezegd over die middenoorontsteking ?

Heb je medicijnen gehad en welke zijn dat ?

De kans dat je konijn een middenoorsteking heeft ...Hmm..zo vaak lees je daar niet over..

WEL komt het regelmatig voor dat een konijn geen middenoorontsteking heeft, maar E.Cuniculi

En niet iedere dierenarts is zo konijnkundig dat ze dat weten.

Heb je een goede konijnkundige dierenarts ?

Anders staan er in deze lijst ook nog: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Als je vanavond weer naar je dierenarts gaat is het dus verstandig om hem te vragen of het soms E.Cuniculi kan zijn.

E.Cuniculi herken je onder andere doordat je konijn een beetje scheef hoofdje heeft en met zijn koppie heen en weer kan schudden.

De medicijnen die je daarvoor krijgt heten Panacur.

E.Cuniculi is te behandelen als je er op tijd bij bent.

Het is dus echt heel belangrijk dat je dierenarts er van afweet en goed kan beoordelen wat je konijn heeft !

Laat je konijn in ieder geval niet zomaar afmaken...

Geplaatst: (aangepast)

Er is een verschil tussen EC en midden oor onsteking.....

In beiden gevallen kan de kop naar de zijkant staan.

En kunnen ze om tollen.

Behandeling zou moeten zijn ab ( antibiotica 10 tot 12 dagen en panacur)

is het EC pakt de panacur het aan en is het midden oor zie je verbetering met 6 dagen.

De stand van het kopje kan bij midden oorontsteking scheef blijven staan in het ergste geval.

Wij noemen dat ook wel sterren kijkers.

Hoe komt je konijn er aan? in het geval midden ooronsteking kan elk konijn krijgen.

EC is nog niet echt duidelijkheid over ze vermoeden erfelijke voortgang.

Wat bij zwake weerstand tot uiting komt.

foto midden oor ontsteking

midden%20oor%20onsteking%20site.jpg

EC foto en filmpje

konijn%20met%20ecuniculli%20(4)site.jpg

http://video.google.nl/videoplay?docid=-3668035694996809863

Wat vaak opvalt bij midden oor onsteking dat de pootjes normaal staan van het konijn en bij EC niet.

aangepast door bunny ranch chanty
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Het spijt me heeel erg dat ik zo lang niets van mij heb laten horen ik was zo druk met mijn konijntje sky hij had inderdaad e culiculi en ik moest hem medicijntjes geven gelukkig werkte hij wel mee en was alleen maar lief gelukkig is het nu een eindje over vandaag heb ik hem voor het eerst op hert gras gezet hij was erg blij maar aventoe maakte hij een raar sprongentje is dat nog van e culliculi of niet?

toen ik hem pakte was hij helemaal uitgeput hij lag daarna lekker languit in zijn hok ik ben heel erg blij dat ik allemaal tips krijg heel erg bedankt daarvoor.

Groetjes jessica

Geplaatst:
Hoe zag dat 'rare' sprongetje eruit? Was het niet zo'n hazensprong die gezonde konijnen vaak maken als ze blij zijn?

Ja, van die binky's?

Geplaatst:

Nee hoor lianne, jes(l)sky geeft een update over haar konijn, die ze op 5 feb geplaatst heeft.

Ze had een nieuw topic kunnen openen, maar deze is wel weer redelijk up to date, denk ik.

Geplaatst:
Wahaha idd dat was gisteren, ik ben een beetje blond vandaag :P

Verf je haar maar snel weer bruin ofzo;)

• 2 weken later...
  • 1 jaar later...
Geplaatst:

lieve mensen.

het is alweer heel erg lang geleden dat ik een update gaf over hem.

er is ondertussen nog vanalles gebeurt,hij had haaruitval en dat is nu ook weer genezen. ik heb inderdaad een andere dierenarts gezocht op het dorp een colega van mijn vader. hij heeft zelf ook erg veel konijnen en een hert.ik heb gevraagd of hij inentingen kon krijgen en nu belt hij me aventoe of ik nog een inenting wil voor het geval dat.

ik ben erg druk met hem,en hou vanalles over hem bij.

hij was weer helemaal gezond alleen nu zit zijn haar in de klit bij zijn kontje er zit ook een beetje poep aan. is dat erg of gaat het vanzelf weer over?

Liefs!

Geplaatst:

Het gaat niet vanzelf over. Je moet kijken of je het eraf kunt knippen of je moet hem wassen. Zit je konijn buiten? Let dan helemaal op, poep aan de kont is een goede voedingsbodem voor vliegeneitjes/maden!

Wat voor biks geef je en hoeveel? Eet hij zijn blindedarmkeutels op?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .