Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Wij hebben een konijn Skip, het is mannetje(Is niet gecastreerd) van ongeveer 8 á 9 maand oud. Hij was heel lief, alleen de laatste tijd bijt hij soms, is ontzettend druk en knaagd aan de randen van zijn hok.(Hij heeft een standaard hok). Hij heeft al 2x zijn gaas stuk geknaagd, en de eerste keer was het gat zo groot dat hij is ontsnapt. We hebben al een knaagblok, een balletje en een knuffel in zijn hok gelegt(Van de knuffel is natuurlijk ook niks over). Maar niks helpt!

Weten jullie wat ik kan doen??

Geplaatst:

ehm.... catreren een een vriendin zoeken :P

verder zou je tot dat hij een vriedin heeft goed kunnen letten op at je te eten geeft. Als ze veel energie hebben zij nze drukker. Geef dus neit meer dan 20 gram biks per kg lichaamsgewicht. en gooi dat knaag blok direct weg!!! (dit kan nierstenen/blaasstenen veroorzaken met alle gevolgen van dien!!)

Vaak is sloopzucht een teken van eenzaamheid dus de enige echte oplossing lijkt toch echt een vriendinnetje. En al die hormonen door zn lijfje kunnen ooerg frustrerend zijn he

Geplaatst:

Ik heb wel eens gelezen op dit forum dat iemand in zijn hok van die ijzeren randjes (ik weet niet pricies hoe je die dingen noemt) in het hok heeft.

Ook is het beter om de knaagsteen uit het hok te halen. Konijnen kunnen kunnen daar door problemen krijgen met hun blaas/nieren.

Geplaatst:

Geef hem een paar wilgentakken, daarop kan hij knagen en het is nog goed voor hem ook!

Zoals hierboven reeds beschreven is een liksteen en knaagsteen heel slecht omdat het blaasproblemen veroorzaakt.

Waarschijnlijk knaagt jou konijntje zo hevig uit frustratie. Laat hem castreren en geef hem een vriendinnetje, je konijntje zal helemaal veranderen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .