Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

vandaag is simba een rammetje nhd gecastareerd hij is dinds vanmiddag 3 uur weer terug maar hij wil nog niks eten en drinken.

heb wel een paar keuteltjes gevonden.

wat is de best manier om hem weer aan het eten te krijgen of moet ik hem even met rust laten?

ga regelmatig naar toe om hem even te aaien en wat eten aan te bieden maar hij wilt het niet.

ik weet ook dat het belangrijk is dat hij weer zo snel mogelijk gaat eten en drinken dat het anders de verkeerde kant op kan gaan.

weet iemand hier advies op?

gr anita

Geplaatst:

bied hem maar veel lekkers aan zoals groenten waar hij gek op is, lekker hooi en lekkere brokjes.

ook kun je hem klieren met de groenten. Volgens mij is peterselie eetlust opwekend en vinden ze vaak erg lekker.

Heb je ook pijnstilling meegekregen? want pijn en eten gaat echt nie samen. als je dat neit hebt zou ik nog even bellen met je DA om pijnstilling te vragen.

Naast dit kan ik je helaas niet helpen. ik heb helaas voor jou een model konijn die zich voorbeeldig gedraagd en na zijn castratie meteen begon te eten. (bij zn verstopping was het een ander verhaal :P toen heb ik het zo opgelost. De ss brokjes gaven de doorslag :) )

succes!

Geplaatst:

er ligt verder veel hooi in het hok, groente en brokjes hij heeft net wat peenloof gegeten wat ik voor zijn mond hield.

alle beetjes helpen.

hij heeft een prik gehad voor de pijn dat zou genoeg moeten zijn volgens de DA.

gelukkig dat het bij jouw gelijk goed ging.

Geplaatst:

hij zit beetje in een hoekje af en toe naar een ander hoekje.

als je naar hem toe komt is hij wel nieuwsgierig.

snel ademen doet hij niet en knarsetanden ook niet.

Geplaatst:
er ligt verder veel hooi in het hok, groente en brokjes hij heeft net wat peenloof gegeten wat ik voor zijn mond hield.

alle beetjes helpen.

hij heeft een prik gehad voor de pijn dat zou genoeg moeten zijn volgens de DA.

gelukkig dat het bij jouw gelijk goed ging.

Heb je het hooi in een ruif zitten of ligt het op de grond?

Als het op de grond ligt kan je het beter even in een ruifje doen.

Verder nog bodembedekking?

Geplaatst:

Wil je alle bodembedekking eruit halen en hem op een handdoek plaatsen.....bodembedekking kan irritatie veroorzaken waardoor hij straks aan de wond kan gaan likken en bijten met alle gevolgen die daar bij komen (onsteken van de wond;opengaan van de wond enz.)

Geplaatst:

ok ga het er gelijk uit halen dat wist ik niet dat je beter alle bodembedekking er uit moet halen.

heb me wel al veel ingelezen over het koppelen straks maar eigenlijk nietz o ingelezen over de castaratie eigenlijk niet zo slim.

gelukkig hebben jullie goede adviezen.

dank jullie wel.

Geplaatst:

zo hij zit nu op handdoeken gelijk nieuwsgierig wat gebeurd er in mijn hok.

hij eet gelukkig af en toe wel wat als ik wat groente voor zijn neus houd.

we zijn er zeker om elkaar te helpen.

Geplaatst:

Laat hem maar lekker een dag of 5 op handoeken wonen.Groente eten ze altijd eerst na zo'n ingreep en daarna meestal weer biks.Heb je een waterbakje bij m staan?Dan kan hij makkelijker drinken.

Geplaatst:

ok dan laat ik hem lekker op handoeken zitten de komende dagen.

ja hij heeft een drinkens bakje dat was hij ook gewend bij de fokker was ook bezig om hem te leren om uit de fles te drinken maar weet niet of dat gaat lukken.

heb ook begrepen dat drinken uit een bakje aantal fokker beter vinden dat het natuurlijker is en dat ze dan meer drinken.

Geplaatst:

gelukkig eet simba weer vandaag.

gisteravond enkel wat peenloof als wat voor zijn kop hielp anders niet ben er vanacht ook een keer uit geweest om nog wat te geven.

ik moest om 6 uur weer op dus toen weer wat geven maar zat nog steeds in een hoekje.

vanochtend op mijn werk even de da gebeld en mocht nog wat pijnstilling op halen dus net opgehaald kwam ik net thuis hadf hij gelukkig al zijn groente opgegeten en zat hij aan zijn biks wat te eten gelukkig.:mdr:

ik houd de pijnstilling nog maar even achter de hand hij is nu ook weer wat activer in zijn hok en de wond ziet er goed uit gelukkig:mdr:.

Geplaatst:

Mijn konijn is 2 weken geleden gecastreerd. Hij had ook moeite om weer te gaan eten en ik moest ook pijnstilling geven. Bij mij heeft het 1,5 week geduurd voordat hij weer helemaal de oude was, maar er kwam dan ook een ontsteking bij.

Hou het gewoon goed in de gaten en zorg ervoor dat hij het lekker warm heeft.

Bij mij gingen de groenten als eerste weer naar binnen

Geplaatst:

ja de groente gingen hier ook als eerste nu zit hij af en toe is een brokje te eten.

ja zal nog wel even duren voordat hij weer de oude is maar gelukkig zie ik al wat verschil met gisteren dat ie wat levendiger is.

ja even het wondje goed in de gaten houden dat het niet gaat onsteken hoop ik.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .