Ga naar inhoud

Help! Mijn konijn heeft iets raars op haar neus =(

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heey lieve mensen,

Heb lange tijd niet meer gepost, wel actief rond gelezen hoor..;)

Net heb ik bij mijn konijn Pancake iets raars op haar neus opgemerkt, een soort hard stukje dat echt aan haar neus vast zit. Als ik er aan zit, vindt ze het niet prettig. Echter had ze dit gisteren niet, het was er opeens. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen? I'm really worried..:( Voor de rest gaat het goed met pancake, ze eet nog goed, rent nog vrolijk rond..ik merk geen veranderingen nog in haar gedrag..

Ik heb snel even een foto gemaakt met mijn telefoon, hopelijk kunnen jullie hieruit opmaken wat het precies is.. :(:(:(:(

378687575.jpg

Kus,

Hana

Geplaatst: (aangepast)

teek?

Het ziet er erg naar uit dat het een teek is. Die kunnen zich overal op een dier of mens bevinden zonder dat je het door hebt.

aangepast door Laura
Geplaatst:

Inderdaad, een teek! Daar was ik nog niet opgenomen, goed Laura!

Het zou eventueel ook een korstje kunnen zijn van opgedroogd snot, of een wondje. Maar gezien de kleur....en je zegt dat het er plotseling zat...

Ga even langs de DA, dan weet je het zeker. Die kan het eventueel ook op de juiste manier weghalen.

Succes!

Geplaatst:

Ik twijfel of het een teek is. Het is geen tekenseizoen meer en bij mijn hond (die ze geregeld heeft) ziet het er wel anders uit.

K zal er wel even mee naar de da gaan

Geplaatst:

Het doet mij wel aan een teek denken...

Ik zou er morgen effe mee naar de DA gaan, als ik jou was.

Als het een teek is moet ie verwijderd worden met een speciale tekentang op een speciale manier.

Geplaatst:

Heey iedereen! Thanks voor de reacties..denk eerlijk gezegd dat het geen teek is? Het ziet er een beetje..tand/nagel achtig uit zeg maar, de kleur. Ik heb nog even twee nieuwe foto's gemaakt van d'r..en er is korstvorming te vinden..:(

378716696.jpg

378716693.jpg

Aah ik hoop echt dat het niets ernstigs is, pancake staat bij mijn ouders en zusje, maar ik ga wel z.s.m. naar de dierenarts, wou eerst jullie meningen horen over wat het zou kunnen zijn..

:(

Kus,

Hana

Geplaatst:

Heey mensen!

Ik ben net terug van de dierenarts en het blijkt een nare ontsteking te zijn. Het harde stukje was een paar dagen geleden er af gevallen, en ze heeft nu gewoon een wond. Ik heb Duplocilline LA meegekregen, maar op de bijsluiter staat dat het voor de hond en kat wordt gebruikt?? Is het dan niet gevaarlijk voor konijnen? Ik hoop dat jullie me nogmaals kunnen helpen. Iemand ervaring met dit medicijn?

x

Geplaatst:

Ja, ik moet het injecteren in haar nek. Heb 7 spuitjes meegekregen om haar 14 keer om de dag te injecteren..Is het echt een veilig middel??

Geplaatst:

Een vriendin van mij is momenteel ook haar konijn aan het injecteren met Duplocilline.

Propje heeft verschillende keren terugkomende snot gehad, waarvoor ze nu deze injecties krijgt.

Konijnen kunnen niet veel penicilinnes verdragen.

Vele zijn ook nog eens veilig voor ze.

Duplocilline wel, dit is wel veilig voor konijnen.

Dat er een hond of kat opstaat komt omdat er nog niet veel officiele konijnen-geneesmiddelen op de markt zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .