Hana Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Heey lieve mensen,Heb lange tijd niet meer gepost, wel actief rond gelezen hoor..Net heb ik bij mijn konijn Pancake iets raars op haar neus opgemerkt, een soort hard stukje dat echt aan haar neus vast zit. Als ik er aan zit, vindt ze het niet prettig. Echter had ze dit gisteren niet, het was er opeens. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen? I'm really worried..:( Voor de rest gaat het goed met pancake, ze eet nog goed, rent nog vrolijk rond..ik merk geen veranderingen nog in haar gedrag..Ik heb snel even een foto gemaakt met mijn telefoon, hopelijk kunnen jullie hieruit opmaken wat het precies is.. :(:(:(:(Kus,Hana
Laura Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 (aangepast) teek?Het ziet er erg naar uit dat het een teek is. Die kunnen zich overal op een dier of mens bevinden zonder dat je het door hebt. 29 november 2009 aangepast door Laura
Rian Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Inderdaad, een teek! Daar was ik nog niet opgenomen, goed Laura! Het zou eventueel ook een korstje kunnen zijn van opgedroogd snot, of een wondje. Maar gezien de kleur....en je zegt dat het er plotseling zat...Ga even langs de DA, dan weet je het zeker. Die kan het eventueel ook op de juiste manier weghalen. Succes!
Miesee Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Ik twijfel of het een teek is. Het is geen tekenseizoen meer en bij mijn hond (die ze geregeld heeft) ziet het er wel anders uit.K zal er wel even mee naar de da gaan
Nimfee Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Ik vind het helemaal niet uitzien als een teek, die zijn toch mooi rond zeg maar?
crepe Suzette Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Misschien een foto vanuit een andere hoek?Een teek zou wel kunnen maar dit is te onduidelijk
Joseeke Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Het doet mij wel aan een teek denken...Ik zou er morgen effe mee naar de DA gaan, als ik jou was.Als het een teek is moet ie verwijderd worden met een speciale tekentang op een speciale manier.
Hana Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 Heey iedereen! Thanks voor de reacties..denk eerlijk gezegd dat het geen teek is? Het ziet er een beetje..tand/nagel achtig uit zeg maar, de kleur. Ik heb nog even twee nieuwe foto's gemaakt van d'r..en er is korstvorming te vinden..:(Aah ik hoop echt dat het niets ernstigs is, pancake staat bij mijn ouders en zusje, maar ik ga wel z.s.m. naar de dierenarts, wou eerst jullie meningen horen over wat het zou kunnen zijn..:(Kus,Hana
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Het kan een tand zijn die door de huid groeid....?zou je even moeten kijken en of syfillis.....dan heb ja vaak ook korsten op de anus dit hoefd niet maar zou kunnen in de opties...
Juffrouw Pluis Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Een tand die door de huid groeit? :surprised:Ik hoop maar dat het een heel simpel wondje is dan. Maar bestaat dat echt een tand door de huid??
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Het kan bij een tand afwijking....nooit gezien?
Juffrouw Pluis Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Het kan bij een tand afwijking....nooit gezien? Nou ik heb dat (gelukkig) nog nooit gezien. Ik wist echt niet dat dat mogelijk was.
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Zelfs 2 tanden door gegroeid door de neus is mogelijk.....en die er uit kwamen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 maar ik vind het niet echt op een tand lijken.. maar ik zie het natuurlijk (en jullie ook:P) alleen op foto's..
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Lekker naar de dierenarts gaan dus.....Die kan dit heel goed bekijken.
Juffrouw Pluis Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Hana Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Geplaatst: 2 december 2009 Heey, ja ik heb donderdag een afspraak staan. :( hopen dat het goed gaat!gr.
Joseeke Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Heel veel succes morgen!Ik ben benieuwd wat het nu is.
Hana Geplaatst: 3 december 2009 Auteur Geplaatst: 3 december 2009 Heey mensen!Ik ben net terug van de dierenarts en het blijkt een nare ontsteking te zijn. Het harde stukje was een paar dagen geleden er af gevallen, en ze heeft nu gewoon een wond. Ik heb Duplocilline LA meegekregen, maar op de bijsluiter staat dat het voor de hond en kat wordt gebruikt?? Is het dan niet gevaarlijk voor konijnen? Ik hoop dat jullie me nogmaals kunnen helpen. Iemand ervaring met dit medicijn?x
zwarte panter Geplaatst: 3 december 2009 Geplaatst: 3 december 2009 In welke vorm heb je dit meegekregen?Spuiten die je zelf moet geven?
Hana Geplaatst: 3 december 2009 Auteur Geplaatst: 3 december 2009 Ja, ik moet het injecteren in haar nek. Heb 7 spuitjes meegekregen om haar 14 keer om de dag te injecteren..Is het echt een veilig middel??
Joseeke Geplaatst: 4 december 2009 Geplaatst: 4 december 2009 Een vriendin van mij is momenteel ook haar konijn aan het injecteren met Duplocilline.Propje heeft verschillende keren terugkomende snot gehad, waarvoor ze nu deze injecties krijgt. Konijnen kunnen niet veel penicilinnes verdragen.Vele zijn ook nog eens veilig voor ze.Duplocilline wel, dit is wel veilig voor konijnen. Dat er een hond of kat opstaat komt omdat er nog niet veel officiele konijnen-geneesmiddelen op de markt zijn.
Aanbevolen berichten