Elvie Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Ons hangoortje Indy van ongeveer 5 maanden heeft een grote kale plek op haar achterhoofdje, met kleine wondjes erin. Hoe het komt is ons een raadsel. Gisterenavond zijn we met haar naar de dierenarts geweest. Ook hij wist zo niet wat het was. De arts heeft ons in ieder geval Dermiel wondzalf meegegeven om 2 á 3 keer per dag op Indy's kale plek te smeren. We zijn er gisterenavond direct mee begonnen. Omdat we bang zijn dat ons andere konijn, Milo, aan de kale plek (en dus ook aan de zalf) gaat likken, hebben we Indy en Milo even uit elkaar gezet. Ze zijn het er absoluut niet mee eens en zitten de hele tijd heel zielig naar elkaar te kijken. Als konijnen konden praten, weet ik zeker dat we twee strontchagrijnige konijnen in huis hadden, haha! Nu vroeg ik me af, hoe erg zou het überhaput zijn als Milo aan de zalf van Indy's wond likt? Is Dermiel wondzalf giftig? En is het echt noodzakelijk om ze tijdelijk gescheiden te houden?
Lies86 Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Ik weet dat ze in het winkeltje van een van de opvangen (ben de naam even kwijt, maar ze zijn nu helaas gestopt) wondzalf verkoen die niet giftig is als ze eraan likken! Succes ermee!
Laura1984 Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Geen idee of het giftig is, maar als het wel giftig zou zijn, lijkt het me inderdaad niet goed als je andere konijn eraan gaat likken. Ik zou even naar je DA bellen om te vragen of dit kwaad kan, zij weten je het antwoord waarschijnlijk zo wel te geven.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Zit er geen bijsluiter bij anders eff googelen....
Elvie Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Geplaatst: 26 november 2009 In de bijsluiter staat helaas niets, daar verbaasde ik me al over. Ik bel morgenochtend de dierenarts even voor de zekerheid, tot die tijd laat ik de konijntjes sowieso gescheiden zitten. Bedankt voor jullie reacties!
Aanbevolen berichten