Hans Geplaatst: 28 november 2009 Geplaatst: 28 november 2009 Ik weet alleen dat dit koppeltje ziek was, alle twee.Meer weet ik niet omdat ik de achtergrond niet ken.Een feit was dat de eigenaar met 2 (besmettelijk?) zieke konijnen zat in dit voorbeeld en ze maar gedumpt heeft.Deze beestjes waren al vergevorderd ziek en men had al veel eerder naar een DA moeten gaan.Dus wellicht een financieel struikelblok waarvan de beestjes en nog TIEN andere konijnen nu de dupe van zijn geworden!
wupsie Geplaatst: 28 november 2009 Geplaatst: 28 november 2009 jah dat is waarsnapte het alleen neit helemaal in de discussie 1 konijn of 2 konijnen
Natasja_Verkijk Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 okee...Ik heb besloten om van de week naar de dierenarts te gaan vragen of ik mijn konijn kan laten onderzoeken, en hoeveel dat kost. Mijn nijntje was ook gratis, heb hem op een camping in Noord-Brabant van een man gekregen die een kleine kinderboederij heeft daar. Hij had een heleboel Rex Dalmatiers gekregen van een fokker.Het liefst wil ik natuurlijk ook zelf een nestje, maar wil eerst mn nijn laten onderzoeken. dan ga ik nog ff flink zeuren om een 2e konijntje :bounce:
Quin Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 okee...Ik heb besloten om van de week naar de dierenarts te gaan vragen of ik mijn konijn kan laten onderzoeken, en hoeveel dat kost. Mijn nijntje was ook gratis, heb hem op een camping in Noord-Brabant van een man gekregen die een kleine kinderboederij heeft daar. Hij had een heleboel Rex Dalmatiers gekregen van een fokker.Het liefst wil ik natuurlijk ook zelf een nestje, maar wil eerst mn nijn laten onderzoeken. dan ga ik nog ff flink zeuren om een 2e konijntje :bounce: Wat?! Waarom? Ik dacht dat hier al duidelijk vermeld werd dat dit iets is waar je absoluut niet aan moet beginnen.
Natasja_Verkijk Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 Ik vind dat elke nijn, minstens 1 nestje moet krijgen in z'n of haar hele leven.
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Ik vind dat elke nijn, minstens 1 nestje moet krijgen in z'n of haar hele leven. :surprised: En waarom zou dat moeten?
respect Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Ik vind dat elke nijn, minstens 1 nestje moet krijgen in z'n of haar hele leven. Wat is hier de reden van?
JenniferJennifer Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Ja een maatje voor je konijn erbij voor sinterklaas. Een konijn alleen is echt heel zielig. Zoek anders een ander thuis voor hem. Het klinkt hard, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat een konijn alleen zit. En als je ouders er geen geld voor hebben, dan is het beter dat je een ander goed plekje voor hem zoekt.
wupsie Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 (aangepast) goeie vraag. Zo'n beestje heeft zelf helemaal geen besef dat ze eigenlijk jongen zou moeten krijgen en dat dit niet gebeurd.een nestje is erg risicovol en onnodig. Daarnaast ken je de geschiedenis van je nijntje niet en weet je dus niet wat voor afwijkingen/gebreken er in de genen zitten die ze dus door kunnen geven. Zo heb je dus een grote kans dat je je nijn lichamelijke wrakjes op de wereld laat zettenen om nog even in te springen op kosten: wat denk je wat voor extra kosten het met zich mee kan brengen? Zeer onverstandig dus!!!! 29 november 2009 aangepast door wupsie
Natasja_Verkijk Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 ik was ook eerst van plan met mijn nijn naar de dierenarts te gaan en wat info aan de fokker vragen enzo.
wupsie Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 genetische afwijkingen kan een DA niet zien......ook een fokker niet. Een konijn kan dragen zijn van een ziekte of afwijking maar deze afwijking zelf niet tonen.
Hans Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Ik snap deze volgorde van plannen niet...Waar blijft die grotere kooi??
Natasja_Verkijk Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Geplaatst: 30 november 2009 ik ben ervoor aan het sparen, voorlogig mag hij oveel mogelijk loslopen, en knaagt hij ook niet meer aan de tralies, ik heb sinds gister ook geprobeert een doek over z'n kooi te doen als ik ging slapen en dat hielp, hij trok hem niet naar binnen ofzo. morgen ga ik op de terugweg van school wat takjes verzamelen voor hem. Zodra ik genoeg geld heb voor een grotere, goede kooi, komt die er meteen, geloof me. maar aangezien mijn moeder vindt dat ik hem zelf moet betalen als ik een grotere wil, duurt het nog heel even.
Hans Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Op Marktplaats staan er zat voor een euro of 10...
Natasja_Verkijk Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Geplaatst: 2 december 2009 jhaa weet ik, maar dan moet ik zo ver rijden, en ik wil een groooote kooi, niet al die kleine die in de buurt zijn
Aanbevolen berichten