Ga naar inhoud

mijn nijn knaagt


Natasja_Verkijk

Aanbevolen berichten

Hee, ik heb een probleem met mijn nijn: Hij knaagt overal aan, als hij bij mij op schoot zit knaagt hij steeds aan mijn kleren, en als ik dan zeg "niet doen" stopt hij er mee voor 10 sec.

En 's nachts knaagt hij altijd aan de tralies, rent als een gek door z'n kooi, of smijt ze voerbakje door de kooi!

ditzelfde deed hij vanacht ook, heb haast geen oog dicht gedaan en ben nu ziek en heel erg moe :sleep:

Laatst is hij ook ( Hoe weet ik niet ) onder m'n bureau gekropen, terwijl ik de kooi ervoor had gezet, en hij heeft toen de kabels van mn speakers doorgebeten.

Heb ook al een balletje voor hem gekocht waar snoepjes uitkomen, daar was hij ook mee bezig vanacht.

Had gelezen dat takjes in de kooi leggen schijnt te helpen??

Help me asjeblieft, het kan zo niet langer doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

1 konijn is geen konijn, word hier wel eens gezegd.

Je konijn is duidelijk ongelukkig. Een maatje erbij zou waarschijnlijk al je problemen oplossen..

Waarom ben je begonnen aan een huisdier als je er geen geld voor hebt? Wat als je konijn eens ziek word, laat je hem dan maar inslapen, omdat je geen geld hebt voor medische zorg?

Laat je ouders eens foto's zien van leuke en blije koppeltjes, laat ze deze site eens lezen, en neem contact op met Maggy, hier op BB. Zij mocht ook van ze langzalzeleven geen 2e konijn, en het is haar uiteindelijk toch gelukt.

Betalen jouw ouders trouwens alles, of betaal jij zelf een deel of alles? Misschien valt er een compromis te sluiten met je ouders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 konijn is geen konijn, word hier wel eens gezegd.

Je konijn is duidelijk ongelukkig. Een maatje erbij zou waarschijnlijk al je problemen oplossen..

Waarom ben je begonnen aan een huisdier als je er geen geld voor hebt? Wat als je konijn eens ziek word, laat je hem dan maar inslapen, omdat je geen geld hebt voor medische zorg?

Laat je ouders eens foto's zien van leuke en blije koppeltjes, laat ze deze site eens lezen, en neem contact op met Maggy, hier op BB. Zij mocht ook van ze langzalzeleven geen 2e konijn, en het is haar uiteindelijk toch gelukt.

Betalen jouw ouders trouwens alles, of betaal jij zelf een deel of alles? Misschien valt er een compromis te sluiten met je ouders.

mijn ouders betalen alles, al snap ik nog steeds niet waarom ik geen 2e konijn mag, want hiervoor hadden we een cavia en een konijn.

speeltjes en snoepjes voor Hatinio krijg ik kado voor sint of kerst, maar ook echt als hij weer wat nodig heeft.

ik denk wel dat ik uiteindelijk een 2e konijn mag, maar daar is het probleem nui niet mee opgelost, hij is nu ongelukkig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat misschien ook kan helpen is goed opletten wat je je nijn te eten geeft. ik las iets over een balletje met snoepjes. Snoepjes= veel suiker= veel energie. Kan hij die energie niet kwijt in zo'n klein hokje en verveelt hij zich ook nog eens dan is het natuurlijk logisch dat hij dit gedrag vertoont. Ook gemengd voer, fruit en sommige groenten bevatten erg veel suiker/ energie. Ga maar eens na: je zit vo energie en zou het liefste in het rons willen springen maar je mag alleen maar stil op een stoel zitten. Dan word je gek!! dit kan met je nijn ook zo zijn. merk aan gijs ook als hij veel energierijk voedsel heeft gehad, dan breekt hij zn kooi zo'n beetje af!

Dit is geen definitieve oplossing voor je probleem maar het kan wel helpen dat het wat verminderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat misschien ook kan helpen is goed opletten wat je je nijn te eten geeft. ik las iets over een balletje met snoepjes. Snoepjes= veel suiker= veel energie. Kan hij die energie niet kwijt in zo'n klein hokje en verveelt hij zich ook nog eens dan is het natuurlijk logisch dat hij dit gedrag vertoont. Ook gemengd voer, fruit en sommige groenten bevatten erg veel suiker/ energie. Ga maar eens na: je zit vo energie en zou het liefste in het rons willen springen maar je mag alleen maar stil op een stoel zitten. Dan word je gek!! dit kan met je nijn ook zo zijn. merk aan gijs ook als hij veel energierijk voedsel heeft gehad, dan breekt hij zn kooi zo'n beetje af!

Dit is geen definitieve oplossing voor je probleem maar het kan wel helpen dat het wat verminderd.

ik heb zo'n zak met voer van witte molen, die heeft mn moeder gehaald van de week, zit ernaar te kijken en er staat op dwergkonijnenvoer! kan dit kwaad bij een rex dalmatier?

en die snoepjes heeft hij gister pas gekregen, die zijn van sanal, die yoghurt drops.

welk voer bevelen jullie aan, hij is ongeveer 16 weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel hooi, groenvoer (wel opbouwen!) en droge biks (dus die saaie staafjes in 1 kleurtje)

Je kan je nijntje ook wilgentakken geven, hierop kan hij knagen zodat hij (hopelijk) wat van de andere dingen afblijft en het is ook nog goed voor zijn tandjes! (ook takken van appelboom, kersenboom of druivelaar zijn goed dacht ik) Je kan die in de winkel kopen, maar de meeste konijnen hebben ze liever vers geplukt!

Ik hoop je hiermee wat te kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar mijn mening is alles waar opstaat voor dwergkonijnen echt onzin puur marketing. het dwergkonijnenvoer wa ik ken is puur snoep voer en bevat helemaal geen biks. EN heel erg veel calorien! belangrijk is dat je niet te veel geeft en als dit voer net zo is als wat ik beschrijf (gepofte mais en allemaal gekleurde dingetjes en granen) zal ik het als verwennerij houden en dat in je voerballetje doen (af en toe!!) ipv die yoghurt snoepjes.

die yoghurt snoepjes zijn ook de meningen over verdeelt en sommigen hebben ze ook geproeft: ze schijnen bijna pijn te doen aan je tanden zo zoet en buiten dat: een nijn is een HERBIvoor, een planten eter dus. Yoghurt is dierlijk en bevat lactose....... (nu mag je zelf je mening vormen :) )

met snuffel2004 ben ik het voor een deel eens: meer hooi JA!!! ze hebben nooit hooi teveel maar meer voer?? nee dus!!! dan geef je hm nog meer energie wat hij kwijt moet in dat kleine hokje daarnaast wordt hij te dik en eet hij geen/minder hooi waardoor je op den duur bij de DA beland (verstopping haakjes op de kiezen enz...)

mijn advies is dus: stap over op gewoon pure biks (20-25 gram per kg volwassen lichaamsgewicht of van science selective 10-15 gram per kg volwassen gewicht) en gebruik dat dwergkonijnenvoer alleen als extra als hij veel los kan zijn en dus zijn energie kan verbruiken. verder zijn ze erg blij met groentes. Mijn gijsje is erg gek op andijvie, witlof, peterselie, venkel, bleekselderij, komkommer basilicum en zo kan ik nog wel even door gaan. dit zijn allemaal lekkere dingen die weinig extra energie leveren. energierijke dingen geef ik gijs ook wel eens maar alleen als hij los loopt (en de energie er dus uit kan gooien) en dan maar een heel klein stukje (een stukje peer, mandarijn, druif of appel van wat ik eet)

een heel verhaal maar ik hoop dan je er wat aan hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je het probleem wil aanpakken en ook ik ben van mening dat een 2e konijntje de beste oplossing is omdat konijnen hele sociale dieren zijn.

Dus als 1e blijf je ouders ervan overtuigen dat een vriendje of vriendinnetje erbij de beste oplossing is om een gelukkig konijntje te krijgen.

Maar tot die tijd wil je het natuurlijk op een andere manier oplossen, dat is duidelijk.

Je zegt dat hij los mag lopen wanneer jij thuis bent. Hoe vaak mag hij los lopen en hoelang? Hij moet echt elke dag zijn energie kwijt kunnen.

Ook ben ik het met de andere eens wat betreft het snoep, geef lekker veel hooi, speelballetjes met hooi, wilgentakken en dat soort dingen.

Kijk anders ook even op http://www.bunnybin-winkeltje.nl/?page=catalog&view=category&cat_id=43&p=1 daar vindt je heel wat knaagartikelen.

Maar vooral veel afleiding en aandacht totdat je het voor elkaar hebt om een 2e konijntje erbij te krijgen is ook erg belangrijk.

Succes met overtuigen, maar ik geloof best dat je het welzijn van je konijntje goed voor hebt dus dat moet lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben om ongeveer half 5 thuis en dan eeet ik nog ff gauw een bammetje, dan ga ik direckt naar boven en dan miag hij loslopen totdat ik naar bed ga, ongeveer om half 10 ofzo, heb ik gister trouwens gedaan, en het hielp echt ontzettend veel, hij heeft helemaal niet aan de trailies geknaagd, pas smorgens toen de wekker ging :D

echt heel erg bedankt voor de reacties, ga overstappen op pure biks, ik ga morgen ff naar de dierenwinkel.

kan je ook gewoon een takje van een boom in de buurt pakken, moet het speciaal van een soort boom komen of maakt dat niet uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .