desi Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2009 Ben nu op bunnybin aan het kijken maar zie dat de panacur voor EC is?Die snap ik niet helemaal.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 26 november 2009 Delen Geplaatst: 26 november 2009 Het is OOK voor EC, maar ook voor wormen, jammer dat ze het op de site er niet bij zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
desi Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2009 Okidoki dan, ga ik het meteen bestellen....vinden ze dat spul toevallig lekker? of moet je ze in de worstelgreep vasthouden?:bounce: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 26 november 2009 Delen Geplaatst: 26 november 2009 Je kan het ook gewoon bij je dierenarts halen anders hoor is misschien wat vlotter. En ik zou toch voor de zekerheid denk ik even de ontlasting laten onderzoeken, dat kost je de kop niet en je sluit gewoon dingen uit.Ze vinden het meestal niet erg lekker. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 26 november 2009 Delen Geplaatst: 26 november 2009 Nog een tip die ik vergeet, koop een keukenweegschaaltje en weeg haar om de zoveel dagen op een vast tijdstip om ook in de gaten te houden of ze niet afvalt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
desi Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2009 (aangepast) Helemaal goed, die tips!!! harstikke bedankt:yes:Nou nanna is weer helemaal in haar sas bij haar vriendje en vriendinnetjes...ze loopt lekker de ren door te snaaien naar restjes en boris kwam helemaal blij om haar heen rennen en heeft haar even van voor tot achter gewassen dus ben blij dat ik haar terug heb gezet! 26 november 2009 aangepast door desi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
desi Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2009 (aangepast) Even een update over puck...Ik heb haar nu toch weer binnen gehaald, want ik heb gewoon het vage gevoel dat ze aan haar einde is begonnen...Ze neemt afstand van de andere konijnen en ligt veel binnen in het nachthokIk was haar al aan het ontwormen maar heb eigenlijk het idee dat er misschien wel niks is maar dat ze gewoon op is....ze eet nog steeds goed en keutelt goed...nu heeft ze alleen haar ene oogje een beetje ontstoken, dus heb haar naar binnen gehaald om dat in de gaten te houden en haar ook beter te kunnen verzorgen en in de gaten te houden....Misschien is het wel wat aniek zegt, een tumor oid. ik weet het niet maar ik heb gewoon een heel sterk gevoel dat ze op is, vraag me niet waarom maar het gevoel is er gewoon...:erf:Ik ga haar goed bekijken en extra verzorgen maar er hangt een geur om haar heen die mijn andere nijnen ook hadden toen ze stierven..ben ik gek of kan dat?ik weet het niet hoor....Mocht ze toch een beetje ziekig zijn en weer opknappen, dan gaat ze van het voorjaar lekker weer bij de anderen maar ik ben er bang voor eigenlijk....... 30 november 2009 aangepast door desi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joseeke Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 8/9 jaar is een ontzettend mooi leeftijd voor een konijn.Dus het kan heel goed zijn dat ze "op" is.Daarnaast weet je haar voorgeschiedenis niet & wat ze allemaal meegemaakt heeft.Dit kan ook allemaal meespelen, waardoor ze nu "versleten" is. Haar traanoogje kun je druppelen met homeopatsiche oogdruppels van Oculoheel.Deze zijn verkrijgbaar bij de drogist.Ik heb dit altijd standaard in mijn EHBO-doos zitten voor als die 2 van mij een irritatie in het oogje hebben, wat snel kan gebeuren met hooi.Ze hebben hier altijd veel baat bij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FemkeS Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 Ik vind 8/9 ook al behoorlijk op leeftijd hoor, zeker als je niet weet wat haar voorgeschiedenis is. Ik zou het niet allemaal maar op ouderdom gooien en wel gewoon met haar naar de DA gaan als het nodig is. Voor haar oogje kan ze vast gewoon behandeld worden. Mijn vorige ventje heb ik met 5 jaar uit de opvang gehaald en hij kreeg al kwalen toen hij 6/7 was (hart problemen). Met medicijnen heeft hij toen nog een goed leven gehad met zijn vriendinnetje, maar met 9 was hij ook helemaal op. Hij viel ook af en kreeg steeds vaker plakpoep. Natuurlijk ben ik wel naar de DA geweest, maar op een gegeven moment was hij gewoon op. Op een ochtend toen ik zijn kontje schoonmaakte is hij in mijn armen gestorven ... :-( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
respect Geplaatst: 2 december 2009 Delen Geplaatst: 2 december 2009 Natuurlijk kan het zijn dat ze 'op' aan het raken is maar zoals Femke al zegt, ik zou het niet zomaar hier op gooien.Voor dat oogje zou ik even naar de da gaan of ieder geval even bellen, ook heb ik begrepen dat een ontstoken/tranend oogje kan wijzen op een verminderde weerstand (verbeter me wanneer ik dit fout heb!) wat in kan houden dat ze nog wat anders onder de leden heeft.Ik zou wel je wormenkuur afmaken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
desi Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 Oogje ziet er alweer wat beter uit, heb oogzalf van de DA gekregen...Ik wou ook ciseral hebben omdat ze wat minder begint te keutelen maar hij raadde me dat af omdat als er geen verstopping is ze juist last kan krijgen met dat middel en wou dat alleen geven als ze stopt met keutelen...Je hoort de darmen ook echt pruttelen en dat is toch een teken dat ze goed aan het werk zijn of niet? ze keutelt ook wel, en haar keutels zijn mooi, geen plakpoep of kleine keutels ofzo....het zijn er alleen niet veel..ik denk een stuk of 10 per dag?maar weer even afwachten, heb wel het idee dat ze het lekker vind om binnen te zijn en ze krijgt van ons genoeg aandacht dus het moet maar even zo...De hoofdDA dacht zelfs dat ze misschien nog wel ouder is dan die 8 jaar en aan haar lijfje te zien, heeft ze een aardig druk leven gehad als fok konijn, dus vandaar dat ze een beetje aan het op raken is...Ze krijgt lekkere verschillende soorten kruidenhooi en de SS en ze zit op haar gemakkie te luieren, dus ik heb wel het idee dat dit beter is voor haar....Ik denk niet dat ze deze koude winter kan overleven met haar dunne vachtje en botterige lichaampje buiten in de renBTW, ze woog nu 1, 55 kilo!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joseeke Geplaatst: 2 december 2009 Delen Geplaatst: 2 december 2009 Als ze op deze manier er goed aan is, zou ik fijn zo doorgaan Geef haar maar een heerlijk fijne oude dag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
desi Geplaatst: 3 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2009 Ik doe mijn best, weet alleen niet of het helpt allemaal...ze lijkt wel beter te pas maar soms zie ik haar ook weer als een hoopje ellende zitten, dan weer vrolijk dan weer niet....pppffww moeilijk hoorHeb heel veel lekker hooi gehaald en dat eet ze nu flink en ze begint ook al meer te poepen...dus afwachten maar weerZe is zoooo ongelooflijk lief:love: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joseeke Geplaatst: 4 december 2009 Delen Geplaatst: 4 december 2009 Dat ze veel hooi eet & weer gaat keutelen is een goed teken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten