tamara29 Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Hallo ik heb sinds zaterdag mijn franse hangoor.nou nieste hij en ben ik gisteren met hem naar de dierensrts geweest.hij heeft antibiotica gekregen.nou mijn vraag hoe ik hem dat het makkelijkst kan geven?zou het bijvoorbeeld ook in een stukje brood gespoten kunnen worden en er dan voor zorgen dat hij dat stukje brood dan ook helemaal op eet?hij vindt het niet lekker maar hij moet het wel 2 maal daags hebben maar het is zo'n gevecht om het hem te geven.we moeten hem echt stevig vast houden om het hem te geven en dat vindt ik best zielig ook omdat hij hier pas sinds zaterdag is. mvg tamara
Dollie Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Je zou het op een stukje brood of iets anders kunnen smeren dat ij lekker vindt, maar de vraag is of hij het op eet. Ik zou het er niet op gokken, dan maar even een houdgreep.. Belangrijker is dat hij beter wordt. Maar ik weet ook niet hoeveel AB je hebt, heb je sowieso meer dan genoeg voor de hele kuur (ik kreeg 10 ml mee terwijl ik elke dag 2 x 0,3 moest geven voor 10 dagen, is 10 x 0,6 is 6 ml, ik had dus genoeg) kun je het altijd even proberen. Of nieuwe halen als hij het niet eet.
tamara29 Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 ik heb een heel flesje mee gekregen met 30 ml inhoud.mijn konijn moet 2 maal daags 2 ml hebben +- 7 dagen lang
bunny ranch chanty Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Is dit een nieuw konijn of het konijn wat weg was?
Joseeke Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Ik zou het toch proberen om het oraal toe te dienen via een spuitje. Als handige tip kun je 'm in een handdoek wikkelen.Mijn konijnen worden hier heel rustig van.Op deze manier kunnen ze zichzelf & jou niet verwonden. Je kunt je konijn zo inwikkelen dat alleen het mondje vrij is.Als hij nix ziet is het allemaal minder stressig voor hem.
tamara29 Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 Is dit een nieuw konijn of het konijn wat weg was? dat was mijn vraag niet.ik heb niks aan deze reacktie.
tamara29 Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 Ik zou het toch proberen om het oraal toe te dienen via een spuitje. Als handige tip kun je 'm in een handdoek wikkelen.Mijn konijnen worden hier heel rustig van.Op deze manier kunnen ze zichzelf & jou niet verwonden. Je kunt je konijn zo inwikkelen dat alleen het mondje vrij is.Als hij nix ziet is het allemaal minder stressig voor hem. bedankt voor je tip ik ga hem zeker proberen. mvg tamara.
kmimmie Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Is dit een nieuw konijn of het konijn wat weg was? dit mag toch wel gevraagd worden??ben ook wel s benieuwd of dat konijn nog terug is gevonden.?verder heel veel beterschap met je nijn
Esjes Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Kor moet hier ook AB hebben, en ik moet het in zijn mondje spuiten. Hij heeft dit niet graag, en het is echt niet makkelijk om hem vast te houden omdat hij zich in alle bochten wringt om weg te kunnen springen (hij zou echt in z'n ongeluk springen zo).M'n vriend houdt hem stevig, maar voor zover het kan toch comfortabel vast, terwijl ik het in z'n mondje spuit. Ik heb vandaag geprobeerd om z'n ogen af te dekken met m'n andere hand, en hij was hierdoor toch wel een beetje rustiger (maar toch niet helemaal hoor)
tamara29 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 zijn er misschien foto's van een makkelijke greep bij konijnen om hem zijn antibiotica te geven.wij doen het nu met zijn 2en maar het valt niet mee.het is een grote franse hangoor en hij is best sterk.ik had hem gisteren in een handoek gewikkelt dat ging heel goed vandaag wil ik het zelfde doen maar daar trapte hij niet in dus moesten we hem weer stevig vast houden en dan krijg ik het er nog maar met moeite in.en het is best zielig en het lijkt me ook stress geven op deze manier want ik krijg de inhoud niet in 1 keer naar binnen hij vindt het echt vies als het in zijn mond komt dan gaat hij ook heel gek doen net als wij shag of zo in onze mond krijgen dan haal je het er ook uit en zo probeerd hij de antibiotica er uit te krijgen echt sneu om te zien.de antibiotica stinkt ook dus je kunt al ruiken dat hij niet lekker is.hij moet het 2 maal daags 2 ml dat is bijna een spuitje vol en dat nog tot dat hij niet meer niest.en ik merk als we het hem gegeven hebben dat hij dan knarst met zijn tanden door de stress van het geven want even later doet hij het niet meer.sorry voor het lange verhaal maar ik probeer het even uit te leggen om het voor het beestje wat makkelijker te maken teminste dat hoop ik dat ik een paar goede tips of foto's krijg. mvg tamara
Mexflex Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Foto's heb ik niet voor je. Ik heb al problemen op mijn konijn van 1 kilo medicijnen toe te dienen dus ik kan me voorstellen hoe dat is als je zwaardere en grotere konijnen hebben.Ik gebruik ook een handdoek. Die doe ik om hem heen zodat hij niet achteruit kan lopen. Dan goed vasthouden, maar het blijft erg lastig en je wil ze ook geen pijn doen.
Kimonoo Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Ik zet mijn konijn op schoot en dan hou ik zijn hoofd omhoog, als je dan het spuitje tussen de tanden doet gaat het makkelijk naar binnen, maar ik weet niet wat voor AB je hebt? Mijn DA had iets gegeven dat zoet smaakt ofzo, en volgens mij vind mijn konijn het stiekem nog lekker ook
tamara29 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Ik zet mijn konijn op schoot en dan hou ik zijn hoofd omhoog, als je dan het spuitje tussen de tanden doet gaat het makkelijk naar binnen, maar ik weet niet wat voor AB je hebt? Mijn DA had iets gegeven dat zoet smaakt ofzo, en volgens mij vind mijn konijn het stiekem nog lekker ook mijn ab is ENROFLOXORAL DROPS.ik heb van alles al geprobeerd.ook op schoot en dan zijn hoofd proberen omhoog te houden maar dan trekt hij zijn kop telkens weg en hij heeft zo'n grote kop en grote lange oren ik ben echt bang dat ik hem pijn doe ik moet hem dan echt hard vast houden hij wil het gewoon niet.ik ga toch proberen met een stukje brood of zo hij moet het hebben dat zeker maar hem pijn doen wil ik ook niet.het gaat wel al beter hij niest al veel minder en eten en drinken doet hij ook nog steeds goed.
keetje Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 dat was mijn vraag niet.ik heb niks aan deze reacktie. Dat noemen mensen nu BELANGSTELLING.
tamara29 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Dat noemen mensen nu BELANGSTELLING. dat begrijp ik wel.maar ik vindt het rot te moeten zeggen dat we hem nog niet terug hebben en dat er wel een nieuw konijn bij is.we zijn hem overigens wel op het spoor ze zijn nu zijn adres aan het achterhalen ze hebben hem namelijk gezien met het konijn vlak bij rotterdam er zijn ook mensen die hem kende dus misschien is hij binnen kort weer terug bij mij dat is allemaal even afwachten.ik hou jullie op de hoogte.
tamara29 Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Geplaatst: 26 november 2009 ik heb het met een stukje brood geprobeerd en dat gaat er zonder moeite in.wat ben ik blij dat het werkt want dat is voor beide het prettigst geeen stress en gedoe. ik wil jullie ook nog even zeggen dat we het adres hebben van die gast en we vertrekken zo naar rotterdam om mijn konijn op te halen.ik hou jullie op de hoogte.tot straks.
kmimmie Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 ik heb het met een stukje brood geprobeerd en dat gaat er zonder moeite in.wat ben ik blij dat het werkt want dat is voor beide het prettigst geeen stress en gedoe. ik wil jullie ook nog even zeggen dat we het adres hebben van die gast en we vertrekken zo naar rotterdam om mijn konijn op te halen.ik hou jullie op de hoogte.tot straks. mooi dat je je konijn op gaat halen, ik hoop dat ie helemaal gezond is
Mexflex Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 mijn ab is ENROFLOXORAL DROPS.ik heb van alles al geprobeerd.ook op schoot en dan zijn hoofd proberen omhoog te houden maar dan trekt hij zijn kop telkens weg en hij heeft zo'n grote kop en grote lange oren ik ben echt bang dat ik hem pijn doe ik moet hem dan echt hard vast houden hij wil het gewoon niet.ik ga toch proberen met een stukje brood of zo hij moet het hebben dat zeker maar hem pijn doen wil ik ook niet.het gaat wel al beter hij niest al veel minder en eten en drinken doet hij ook nog steeds goed.Deze AB heb ik ook en mijn konijn vind het ook echt niet lekker :(
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 (aangepast) Dus het is een nieuw konijn begrijp ik die je al ziek hebt opgehaald......als het zo lastig is kun je ook ab spuiten bij de da.Een fransoos moet een finke hoeveelheid ab hebben namelijk.Ik rol ze altijd als een ingebakende baby in een handoek....staat ergens een foto van dwangvoeren op bb....met een fransoos. 26 november 2009 aangepast door bunny ranch chanty
nathalie b Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 En is je konijn al terug.....................??
tamara29 Geplaatst: 27 november 2009 Auteur Geplaatst: 27 november 2009 :(:(:(:(:(mijn konijn is dood.hij had idd mijn konijn gestolen.hij had hem in de tuin zitten en ineens lag hij dood in de tuin vertelde hij.het was er vies echt vies binnen en bbbuiten.ik heb hem geslagen en geschopt dus als je daar in de buurt een buitenlander ziet lopen met een dik gezicht dan weet je dat hij de dief is..shit ik heb het er moeilijk meee ik zitt nog te ccchaken op de bank.........
bunny ranch chanty Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 (aangepast) Buitenlander en een ram mischien heeft ie hem wel geslacht......Ik sta nergens meer van te kijken.....Vandaag zullen ook veel schapen.....naar hun einde gaan. 27 november 2009 aangepast door bunny ranch chanty
nathalie b Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Sorry,maar ik vind het een raar verhaal.....Als je wist wie het was en waar hij woonde waarom heb je de politie dan niet ingeschakeld?Je kan niet zomaar eigen rechter spelen....nu kan die "vriend"nog aangifte tegen jouw doen wegens mishandeling.....
Rian Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 (aangepast) :(:(:(:(:(mijn konijn is dood.hij had idd mijn konijn gestolen.hij had hem in de tuin zitten en ineens lag hij dood in de tuin vertelde hij.het was er vies echt vies binnen en bbbuiten.ik heb hem geslagen en geschopt dus als je daar in de buurt een buitenlander ziet lopen met een dik gezicht dan weet je dat hij de dief is..shit ik heb het er moeilijk meee ik zitt nog te ccchaken op de bank......... Wat is dit nou weer? Gaan we weer beginnen over buitenlanders hier? Ik vind het zo'n primaire gedachtengang he. De "buitenlanders" hebben het weer gedaan. En jij vindt het ook heel normaal dat je hier wat gaat vertellen dat je diegene geslagen en geschopt hebt? Vind je dat stoer, of hoe moet ik dat zien? Vind je dat een goed voorbeeld? Je bent verdorie 29 (staat naast je naam, ik neem aan dat dat je leeftijd is) dus gedraag je daar ook naar. 27 november 2009 aangepast door Rian
tamara29 Geplaatst: 28 november 2009 Auteur Geplaatst: 28 november 2009 Sorry,maar ik vind het een raar verhaal.....Als je wist wie het was en waar hij woonde waarom heb je de politie dan niet ingeschakeld?Je kan niet zomaar eigen rechter spelen....nu kan die "vriend"nog aangifte tegen jouw doen wegens mishandeling..... ik ben hier al lang mee bij de politie geweest en die oen er niks aan want het is maar een konijn en die vindt je toch niet meer terug en na een aantal weken zoeken kregen we het adres.
Aanbevolen berichten