Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik zou graag m'n konijnen een keer wegen, met name omdat ik nu dus geen idee heb of ze genoeg voer krijgen. Laatst bij de fokker bleek dat Gijs te licht was voor een duitse hangoor.

Wat kost een goede weegschaal en waar kopen jullie die? Ik zal maar eerlijk zijn, ik wil er eigenlijk weinig geld aan uit geven omdat het maar voor een enkele keer zal zijn. Ik heb zelf wel een simpele keukenweegschaal maar dat werkt niet. Ten eerste zijn mijn konijnen te groot voor de weegschaal en ten tweede blijven ze echt niet in de bakje zitten.

Ik heb zelf ook een personen weegschaal, maar dit is een hele oude, functioneert niet helemaal goed meer en geeft zoiezo alleen hele kilo's aan.

Hoe doen jullie dit en wat raden jullie aan?

Groetjes,

Susanne

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik gewoon een nieuwe digitale personen weegschaal kopen. Die zijn tegenwoordig niet zo heel duur meer, en je hebt er ook voor jezelf nog wat aan.

Zo'n weegschaal kan niet het konijn wegen als je hem erop zet, maar hij kan wel jou wegen terwijl je het konijn vast hebt. Daarna weeg je jezelf weer zonder konijn. Trekt de boel van elkaar af, en je weet hoe zwaar je beestje is.

Geplaatst:

Ik heb wel een keukenweegschaal, functioneert prima, ze blijven ook netjes in het bakje zitten. Maar ik heb er hier twee van 1500 gram, volgens mij wegen die van jou al minstens het dubbele dus ja..

Een digitale keukenweegschaal anders? Elvira heeft er eentje die me wel erg geschikt lijkt, weet niet waar zij 'm weg heeft? Maar dan dus gewoon eentje met een plat oppverlak aan de bovenkant.. Zodat je ze daar (eventueel met ene handdoek ofzo) op kunt zetten..

Geplaatst:
Persoonlijk zou ik gewoon een nieuwe digitale personen weegschaal kopen. Die zijn tegenwoordig niet zo heel duur meer, en je hebt er ook voor jezelf nog wat aan.

Zo'n weegschaal kan niet het konijn wegen als je hem erop zet, maar hij kan wel jou wegen terwijl je het konijn vast hebt. Daarna weeg je jezelf weer zonder konijn. Trekt de boel van elkaar af, en je weet hoe zwaar je beestje is.

Werkt dat echt zo gemakkelijk? Is het dan wel aardig nauwkeurig? Ik kan anders die van mijn moeder wel eens lenen. Die heeft een goede.

Geplaatst:

Ligt er natuurlijk aan hoe nauwkeurig de weegschaal zelf is, die van mij komt uit het jaar nul haha dus dat werkt niet echt, maar als je een nauwkeurige hebt die ook na de komma nog wat aangeeft.. Wil prima.

Geplaatst:
Werkt dat echt zo gemakkelijk? Is het dan wel aardig nauwkeurig? Ik kan anders die van mijn moeder wel eens lenen. Die heeft een goede.

Ja, die van mij werkt in ieder geval goed. Je kunt het best makkelijk testen. Je gaat er gewoon zelf 3 keer op staan (of meer als je wilt). Als hij dan 3 keer zetzelfde gewicht geeft is het goed. Ik neem aan dat zo'n ding ook goed gecalibreerd is en dat een kilo dus echt een kilo is. Die van mij geeft het gewicht op 100 gram nauwkeurig aan. Moon weegt nu bijv weer 3,1 kg en toen ze zo ziek was was ze afgevallen naar 2,6. En Sprokkel weegt meestal 1,6 kilo. Ik weeg de nijnen nu ongeveer 1 keer per maand (helaas moet ik mezelf dan ook meewegen, dus ik doe het altijd in de ochtend, in mijn nachthemd, voordat ik gegeten heb ;))

Een keukenweegschaal vind ik zelf niet zo handig. Meestal wegen die maar tot 3 kilo, dus daar heb je met een groot konijn niets aan. En het is ook lastig om een konijn stil in een bakje te laten zitten (die van mij tenminste wel)

Geplaatst:

Jongens.....een duitser gaat niet in het bakje passen....dus een plankje er op leggen en een grote vergiet bijvoorbeeld. Aan zetten dat ie op 0 staat en wegen maar.

fransen heb ik hier een baby weegschaal voor en grote.Maar zelf op de weegschaal staan is ook een mogelijkheid en de 2 keer met je konijn in je handen.

Geplaatst:

Dat eerste las ik laatst nog ergens............ Even op zoek hoor..

Tweede is erg lastig te zeggen denk ik. Bij raskonijnen wel íets makkelijker, een Fransoos zit rond de 6 kilo, maar eentje van 5 kilo hoeft niet perse te licht te zijn en eentje van 7 is ook niet altijd te zwaar.. Ligt ook aan de bouw etc.. Enige wat ik nog met zekerheid durf te zeggen is dat een mannetje met een wam veel te zwaar is.

Geplaatst: (aangepast)

Als je een Wii spelcomputer hebt is die ook heel geschikt. Met de nieuwe Wii-fit plus software kun je het gewicht van huisdieren ook opslaan en kun je de ontwikkeling goed volgen.

ps je moet uiteraard wel een balance-board hebben.

Honden en katten

Je wordt vooral aangemoedigd Wii Fit Plus te spelen met je familie en vrienden in de multiplayer die je omstebeurt speelt, maar ook je huisdieren kunnen betrokken worden bij het spel. Katten en honden kunnen namelijk gewogen worden door samen met je dier op het Balance Board te gaan staan. Vervolgens wordt het extra gewicht van je personage van het totaal afgetrokken en je krijgt het gewicht van je huisdier gepresenteerd. Het beperkt zich helaas wel tot wegen, dus je hond van de skischans af laten gaan zit er jammer genoeg niet in.

aangepast door pluutje
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .