Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Dat was bij mij ook zo. Pas na een week werden de keutels hier weer groter, als ze maar blijft keutelen :)

Dat ze al iets gegeten heeft is positief!

Bij mij deden ze dat ook... maar niet van harte. Ik heb bijna constant bij ze gezeten en ze wat te eten aangeboden, ook s nachts nog.

Dat koppie wegdraaien deden ze hier ook constant, ik heb echt stug volgehouden :P

Mijn advies is om zoveel mogelijk aan te blijven bieden... des te sneller is de boel weer goed op gang. Alle hapjes zijn meegenomen.

Geplaatst:

Inderdaad, gaat prima zo!

Probeer eens of ze eventueel wortelhapje van een lepel/schaaltje af wil likken...

Dat zou je ook nog met een bikspapje/dwangvoer kunnen proberen tot ze zelf weer biks wil eten.

Geplaatst:

Nu wil ze niet eten :( Ik kan om 14.30 naar de da, hij wil haar toch even zien voordat we het weekend ingaan. De biks heb ik al in water gezet om haar eventueel te dwangvoeren. Ze keutelt wel nog goed, terwijl ze nu niet veel in haar maag moet hebben.

Geplaatst:

De da heeft haar nagekeken en het voelde en zag er allemaal goed uit. Ze heeft nog 2 spuitjes gehad, 1 pijnstilling en de andere om de darmen te stimuleren. Ze wil nu helemaal niet meer eten dus zijn we haar nu aan het dwangvoeren. Als je een konijn op haar of zijn rug legt raken ze helemaal in trance en kan je ze heel rustig de medicatie toe dienen. Ze keutelt nog goed en ze is best wel alert. Ik hoop dat ze snel uit haar zelf gaat eten.

Geplaatst:

Dat klinkt beter.. Al lijkt 30 ml me erg veel, zou het bij 10 houden. Maar dat is ook meer een gevoel.

Verder vind ik het zelf altijd fijner om ze zo veel mogelijk te stimuleren zƩlf te eten, ookal is het alleen maar loof, en zo min mogelijk te dwangvoeren.. Maar de boel moet ook wel op gang blijven dus ja.. Een lastige. Blijf haar ondertussen wel pesten met groen enzo.

Geplaatst:

Nu wilde ze niet eten, dus een beetje dwangvoer gegeven. Dat gaat bij haar heel relax, want als ik haar op de rug leg wordt ze helemaal ontspannen en kan ik makkelijk de voeding geven. Ik moet alleen opletten dat het met beetjes gaat anders kan ze zich verslikken, maar het gaat goed. Toen straks had ze diarree, maar net weer vaste keutels al zijn ze wel heel klein. Ik hoop echt dat ze snel weer uit zichzelf gaat eten.

Geplaatst:

Ja, maar ze zijn heel klein. Ik heb haar dwangvoer gegeven en toen ze op haar rug lag zag ik dat de wond heel dik was. Ze heeft een bult onder de wond en ik ben bang dat het een ontsteking is. Ze heeft net wel een blaadje andijvie gegeten en morgen moeten we op controle, maar ik ben bang dat ze de wond opnieuw open moeten maken. Ik heb zo met haar te doen :(

Geplaatst:

Hoe gaat het nu? Misschien kun je beter in elk geval even de dienstdoende DA bellen? Want het klinkt niet goed eigenlijk, heb er geen verstand van maar als ik zo voor me probeer te zien hoe het er uit ziet, zou ik me niet gerust voelen als dat bij mijn konijn zo was..

Geplaatst:

Ik heb aan de bult gevoeld en het voelt niet warmer als de rest van haar buik en de wond ziet er goed uit. Ze eet nu goed dus we hoeven niet te dwangvoeren, ze oogt ook niet ziek dus ik denk niet dat het een ontsteking is. Omdat ze voor de rest goed eet en niet lusteloos of ziek is, adviseerde hij om morgen naar mijn eigen da op controle te gaan.

Geplaatst:

Vandaag naar de da geweest en morgen wordt ze weer geopereerd :(

De da dacht aan een breuk of iets met de hechtingen, hij had het nog nooit meegemaakt, dus ik ben benieuwd morgen, ze krijgt gelukkig een lichte narcose. Ze is gelukkig niet afgevallen en eet af en toe wat groente, wel moeten we met de bijvoeding doorgaan.

Geplaatst:

Dankjewel nimfee, er is een hechting losgelaten waardoor die bult is ontstaan. Volgens de da is dit nog nooit gebeurd en hij gaat de schade verhalen op de fabrikant. Fluffie was een stuk alerter dan vorige week, omdat ze nu een lichtere narcose heeft gehad. Ze eet een beetje groente, maar hooi gaat er nog niet in. We moeten 3x pd dwangvoeren omdat ze is afgevallen. Ze woog 2,3 kilo en nu nog 1,9. Ik hoop dat ons meisje snel mag opknappen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .