Fluffie&Bunny Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Onze voedster Fluffie werd mager en ik ben afgelopen donderdag naar de da geweest. Ze heeft haakjes aan de kiezen en die worden afgeslepen onder narcose. Ze is vrij dominant, en is regelmatig schijnzwanger en voedsters krijgen vaak baarmoederkanker We hebben toen besloten om haar gelijk te laten steriliseren omdat ze dan toch al onder narcose is. Je hoort en leest dat het na de operatie vaak niet goed gaat of een lang genezingsproces en nu ben ik toch wel een beetje bezorgd, maar het is wel vor haar eigen bestwil, want iedere keer schijnzwanger geeft ook stress. A.s. donderdag om 9.30 uur kan ik haar brengen. Ik hoop dat alles goed gaat en misschien hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken? Groetjes,Jolanda
nathalie b Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Eet ze nog wel goed met die haakjes?Vraag anders aan de DA of ze haar voor de narcose nog willen dwangvoeren en primperan willen geven zodat de boel wel blijft werken...
Fluffie&Bunny Geplaatst: 22 november 2009 Auteur Geplaatst: 22 november 2009 Ze eet nog wel hoor, ik heb haar toen straks nog groente zien eten en hooi, dus dat zit wel goed gelukkig, alleen wat minder. Ik geef haar van te voren groente en biks, zodat iig haar darmen blijven werken, dat zei de da ook dat ze niet nuchter mag zijn. Wat is primperan?
nathalie b Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Darmstimulerend middel....Bij Ollie waren ze die de laatste keer vergeten en de boel was stilgevallen..
Fluffie&Bunny Geplaatst: 22 november 2009 Auteur Geplaatst: 22 november 2009 Ok, dan hou ik dat in de gaten, bedankt voor de tip
Joseeke Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Zorg dat je pijnstillers meekrijgt!Dit is heel belangrijk na een operatie.Een konijn met pijn gaat niet uit zichzelf eten. Dwangvoer is ook heel belangrijk om in huis te hebben na een operatie.Mocht ze niet uit zichzelf gaan eten, kun je haar ten alle tijden dwangvoeren, want de darmen moeten op gang blijven & mogen niet stilvallen.Dwangvoer is ook te koop bij je DA.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 Ik heb al een spuitje in huis om te dwangvoeren en donderdag vraag ik alles aan de da. Ik ben alleen bang dat het na de operatie niet goed gaat omdat je dat steeds vaker leest :(
Joseeke Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Daarom is het heel belangrijk dat je je goed voorbereidt, zoals jij nu doet Als je helemaal op alles voorbereidt wilt zijn, kun je een EHBO-doos aanmaken.Zie voor benodigdheden de site van Stichting KonijnenBelangen:http://www.konijnenbelangen.nl/ bij het kopje EHBO.
Nimfee Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Ik heb al een spuitje in huis om te dwangvoeren en donderdag vraag ik alles aan de da. Ik ben alleen bang dat het na de operatie niet goed gaat omdat je dat steeds vaker leest :(Het gaat geloof ik meer goed dan fout... Ik had een poll gemaakt omdat ik ook dacht dat het meer fout ging. maar het gaat meer goed dan fout, althans, bij de mensen die nu gestemd hebben. Ik heb zelf mijn voedster laten steriliseren die al snel bovenop kwam. Ik hoop dat dat bij jou voedster ook goed komt! Ik duim voor je
Fluffie&Bunny Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Het gaat geloof ik meer goed dan fout... Ik had een poll gemaakt omdat ik ook dacht dat het meer fout ging. maar het gaat meer goed dan fout, althans, bij de mensen die nu gestemd hebben. Ik heb zelf mijn voedster laten steriliseren die al snel bovenop kwam. Ik hoop dat dat bij jou voedster ook goed komt! Ik duim voor je Fijn om ook een positief resultaat te lezen, schept weer wat moed, bedankt
Fluffie&Bunny Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Nou de binnenkooi staat klaar met kranten erin en daarover heen een zachte fleecedeken. Arme Fluffie, weet niet wat haar morgen te wachten staat, maar het is voor haar eigen bestwil. Hoelang hebben jullie je voedster binnen gelaten na de ingreep?
Nimfee Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Ik heb Draakje 3 dagen binnen gehouden en daarna weer naar buiten gedaan.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Oh, dat valt mee, ik dacht dat ze langer binnen moest blijven.
desi Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 succes morgen, ik weet hoe bezorgd je kunt zijn maar het zal vast goed komen allemaal:yes:
Fluffie&Bunny Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Geplaatst: 26 november 2009 Dankjewel Desi. Ik ben wel een beetje nerveus, ik kan haar om 15.00 uur halen en als er iets is bellen ze uiteraard eerder, maar ik heb gelukkig nog niks gehoord en dan ga ik ervan uit dat het allemaal goed gaat, spannend!
Fluffie&Bunny Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Geplaatst: 26 november 2009 Ik heb haar net gehaald en alles is goed gegaan. Ze is nog een beetje suf. Ze heeft nog niet gegeten of gedronken, maar er liggen wel keutels in de kooi en die zien er goed uit.
Joseeke Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Fijn dat alles goed gegaan is!Hou haar nu maar de komende tijd goed in de gaten.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Geplaatst: 26 november 2009 Ze heeft net een beetje gedronken, maar nog niets gegeten. Morgen moet ze eten anders moet ik bellen met de da.
Resii Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Het is niet gek dat ze nog niks gegeten heeft zelf.. Heb je haar favo groenten in huis?Dan kun je haar er een beetje mee plagen... gewoon voor het bekkie houden dus.. Bij mij draaiden ze toen steeds hun hoofd weg of deden ze er met hun kin overheen, maar aten ze zo soms toch een blaadje op. Peterselie en wortelgroen ging er hier toen goed in. Heel klein stukje brood kun je ook proberen..
Fluffie&Bunny Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Geplaatst: 26 november 2009 Het is niet gek dat ze nog niks gegeten heeft zelf.. Heb je haar favo groenten in huis?Dan kun je haar er een beetje mee plagen... gewoon voor het bekkie houden dus.. Bij mij draaiden ze toen steeds hun hoofd weg of deden ze er met hun kin overheen, maar aten ze zo soms toch een blaadje op. Peterselie en wortelgroen ging er hier toen goed in. Heel klein stukje brood kun je ook proberen.. Ik heb haar favo groente voor haar bek gehouden, maar ze draait nu nog haar kop weg, ook voor het brood. Gingen ze bij jou dezelfde dag eten?
Aanbevolen berichten