Amatjuh Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Ik heb 2 konijntjes die verkouden zijn. Ze hebben er al een 10 daagse antibioticakuur opzitten. Deze antibiotica had ik bij de dierenwinkel gekregen en was voor in het drinkwater. Dit heeft niks gedaan. Waarschijnlijk hebben ze ook te weinig binnen gekregen, omdat de drinkfles nooit leeg is.Vrijdag naar de dierenarts geweest. Ze krijgen sinds vrijdagavond antibiotica enrofloxoral. Ik las op internet dat het goed is om er bisolvon bij te geven, maar ik kan nergens de dosering vinden. Weet iemand de dosering? En moet je dit in de mond spuiten of in het drinkwater doen?1 konijn liet straks ook zijn hoofd naar 1 kant hangen. Even overlegd met de dierenarts. Misschien ook een parasiet. Ff afwachten want het duurde maar iets van 10 seconden, toen was het weer over. Als het nog een keer was moet ik terugbellen.Ik hoop dat het goed komt met mijn 2 schatjes..
Laura1984 Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Ik zou niet zomaar gaan dokteren met zoiets als Bisolvon, zonder overleg met de DA. Wat je wel kunt doen is verse tijm en rozemarijn geven. Dit zuiverd de luchtwegen en veel konijnen vinden het lekker. Goed dat je naar de DA bent geweest. Snot is een hardnekkige ziekte, hopelijk gaat het (snel) over bij je konijntjes. Mijn konijn heeft ook snot gehad, en is er met een hele kuur aan medicijnen uiteindelijk vanaf gekomen. Als je het interessant vind om te lezen, kun je hier mijn verhaal vinden: Het verloop van snot
Esjes Geplaatst: 23 november 2009 Geplaatst: 23 november 2009 Mijn konijn heeft ook snot, en zit ong. een week nu aan de AB. Het is nog niet helemaal over, maar het is wel al veel beter!Ik geeft Baytril en moet dit in zijn monje spuiten, zodat hij het direct binnenkrijgt.Ik zou eerst toch nog even raad vragen aan de DA
Joseeke Geplaatst: 23 november 2009 Geplaatst: 23 november 2009 Dat je konijntje zijn hoofdje laat hangen doet me denken aan EC.Lees onderstaande link maar eens door, dan weet je wat ik bedoel:http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html Mocht het nog een keer terugkomen, neem dan gelijk contact op met je DA.Je kunt de info van bovenstaande link uitprinten & meenemen, mocht hij niet bekend zijn met EC. Heel goed dat je de snot gelijk bent gaan behandelen.Snot kan heel hardnekking worden als je er niet optijd bij bent.Pumbaa heeft ook ooit eens snot gehad.Ik heb daar toen ook Enrofloxoral Drops voor mee gekregen.Hiermee is hij er helemaal vanaf gekomen
Amatjuh Geplaatst: 23 november 2009 Auteur Geplaatst: 23 november 2009 Ik heb de konijnen ook meteen binnen gezet vrijdag, zodat ze zeker niet op de toch staan. Ik zal eerst eens wachten met de Bisolvon. Ik zal afwachten hoe de antibiotica aanslaat en dan eventueel nog overleggen met de dierenarts.Ze heeft gelukkig haar kopje niet meer scheef laten hangen, tenminste niet dat ik gezien heb. Ik zit er natuurlijk niet 24 uur per dag langs. Ze eten, drinken en poepen nog goed, dus dat is het belangrijkste.Van die tijm en rozemarijn ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip.
Amatjuh Geplaatst: 23 november 2009 Auteur Geplaatst: 23 november 2009 Oh en hoeveel rozemarijn en tijm moet je dan geven aan de konijnen?Ze zijn nog jong en nog niet veel gewend qua rauwkost/groenten/snoepjes.
Aanbevolen berichten