Myranda Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Snuf heeft nu al 3 penecelinekuurtjes gehad (2 verschillende) maar is nog steeds verkouden met af en toe wit snot.Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik er van uit gaan dat dit chronisch is en dat hij af en toe een kuurtje nodig heeft?Heeft hij er veel last van? Vind het wel zielig...
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 met af en toe een kuurtje ben je kans loos......Laat de snot onder zoeken en gebruik de juiste ab dit te bestrijden.Zo veel niet doel gerichte ab is niet goed voor je konijn.Als je pech hebt is het blijvend.
Laura1984 Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Snot is hardnekkig en dient vaak langduring behandeld te worden. Laat je DA inderdaad eens een kweekje maken, zodat hij gerichter kan behandelen. De behandeling van ons konijn heeft ook heel lang geduurd, hij is er (gelukkig) uiteindelijk vanaf gekomen. Je kunt mijn verhaal/ervaringen hier lezen: Het verloop van snot
Joseeke Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Bij het konijn van een goede vriendin van mij komt snot ook steeds terug.Ze is er weer mee naar de DA gegaan & heeft nu Duplocilline meegekregen.Dit moet ze haar nu om de dag injecteren. Heb je dit ook al meegekregen voor je konijn? Duplocilline is ook een penicilline, die heel goed verdragen wordt bij konijnen.Als jouw konijn dit nog niet gehad heeft, kun je dit mss eens overleggen met je DA.
Myranda Geplaatst: 27 november 2009 Auteur Geplaatst: 27 november 2009 Dankjullie voor de reacties.Duplocilline heeft hij nog niet gehad.Zou het niet kunnen dat Snuf te koud of te tochtig staat?Vandaag heb ik zijn hok aan een kant dichtgemaakt met jute en daaroverheen plastic. Daar kan geen wind meer door.Eens kijken of er verbetering optreedt en anders weet ik wat me te doen staat....
Joseeke Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Het kan heel goed door tocht komen idd dat je konijn snotterig is.Een konijnenkooi/hok moet daarom dan ook altijd tocht & wind vrij zijn.
Cynthiaaapje Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Ik zit nu in week 9 van de antibiotica kuur.. Vanmiddag weer eens bij de DA langs kijken wat ie zegt.. Het is al wel een stuk beter geworden maar hij is nog steeds niet schoon.. Ik zou zeggen lees Laura haar verhaal eens en kom tot de helaas ontdekking dat snot er langdurig is..
Aanbevolen berichten