Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

Één van mijn twee konijnen - ±13 weken jong - heeft op dit moment diarree (het stinkt ontzettend). Het plakte heel erg aan zijn kont, dus heb ik geprobeerd om voorzichtig met een nat papieren doekje schoon te vegen. Ik heb hem weer terug in de kooi gezet, voor rust. De diarree komt, omdat ik gisteren 1 stuk paksoi heb gegeven in één keer. Dus, ik zal de volgende keer weer normaal proberen beetje bij beetje te geven. De andere konijn die ook een stuk paksoi heeft gegeten, heeft niks. Best raar. Maar, ieder konijn reageert anders.

Omdat mijn konijn diarree heeft, zou ik nog een andere maatregel moeten nemen?

Geplaatst:

omdat het een jong konijntje is zit ik te denken dat het misschien ook coccidiose (of hoe je dta ook schrijft) kan zijn. dat is een parasiet die veel konijnen bij zich dragen ,maar met name jonge dieren kunnen daar nog wel eens flink ziek van zijn.

het kan ook wel aan de paksoi liggen hoor, als je groenvoer niet opbouwt dan kan dat zeker. dat je andere nijn het niet heeft, egt niet zoveel, het ene konijn reageert heftiger dan het andere.

Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je nijntje nu hooi krijgt, eventueel biks, maar in ieder geval geen groenvoer meer tot de diarree over is.

en let op dat ze wel blijft eten, drinken en keutelen, dat ze niet stilletjes in een hoekje gaat zitten enzo.

als ze niet goed eet, of heel rustig en stil wordt zou ik meteen naar een DA gaan, ookal is het weekend. voor je het weet is het te laat, het kan echt snel gaan.

Geplaatst:

Een jong konijntje wat diarree heeft, moet direct naar een konijnkundige DA... Zeker als het ook nog eens heel erg stinkt...

Neem inderdaad wat ontlasting mee, zodat ze dat kunnen onderzoeken.

Geplaatst:

vorige keer had die ene konijntje ook diarree gehad (maar niet zo heftig als nu). De vorige keer was ook te veel in één keer groenvoer geven. Hij eet op dit moment wel hooi :D

Geplaatst:

Ondertussen keutelt mijn konijntje weer normaal. Dus, het lijkt mij dat er niks aan de hand is? Maar ja, next keer gewoon opbouwen met groenten :D

Geplaatst:
omdat het een jong konijntje is zit ik te denken dat het misschien ook coccidiose (of hoe je dta ook schrijft) kan zijn. dat is een parasiet die veel konijnen bij zich dragen ,maar met name jonge dieren kunnen daar nog wel eens flink ziek van zijn.

het kan ook wel aan de paksoi liggen hoor, als je groenvoer niet opbouwt dan kan dat zeker. dat je andere nijn het niet heeft, egt niet zoveel, het ene konijn reageert heftiger dan het andere.

Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je nijntje nu hooi krijgt, eventueel biks, maar in ieder geval geen groenvoer meer tot de diarree over is.

en let op dat ze wel blijft eten, drinken en keutelen, dat ze niet stilletjes in een hoekje gaat zitten enzo.

als ze niet goed eet, of heel rustig en stil wordt zou ik meteen naar een DA gaan, ookal is het weekend. voor je het weet is het te laat, het kan echt snel gaan.

Ik heb ergens gelezen dat basilicum helpt tegen diarree, klopt dit ?

gr.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .