Ga naar inhoud

Kleine plakkeuteljes in het hok

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn 4 konijnen leven bij elkaar in een ruime ren. Vanmorgen zag ik aan elkaar geplakte, best kleine keuteltjes in het hok liggen..

Ze eten alle vier nog als dijkers, zijn alle 4 heel vrolijk en alert, en willen allemaal vooraan staan als ik met het eten kom. Zo van buiten af dus niets te zien wat op een verstopping of iets anders lijkt.

Hoe kan ik er nu achter komen van wie de keuteltjes zijn, zonder ze allemaal apart te zetten? Wat ik ook vreemd vind, ze poepen op een vaste plek, maar deze keutels liggen door de ren heen..

Groetjes,

Geplaatst:

Blinde darmkeutels zijn één vorm, een beetje slappige keutels. Dit zijn echt geen BDK's, die had ik wel herkend.

Ik ga wel een foto maken, wacht even.

Geplaatst:

hmm.. ben even gaan vergelijken met de foto's op de site, misschien toch wel BDK's;)

Sorry, ik ben nogal eigenwijs. Ik twijfel ng..

Zal even de foto uploaden.

Geplaatst:

Hm, dat word dus biks minderen. Zou één misschien teveel eten, het dus onder de neus van de rest wegenemen? Hoe ga ik dat oplossen?

Geplaatst:

Dat doe ik al;) Er word geen enkel konijn weggejaagd, ze eten allemaal even lang, als er eentje stopt, doet de rest dat meestal ook.

Geplaatst:

Ik denk dat ik het wel weet...ze krijgen sinds een week of 6/7 hope farms superkorrel, maar dat is junior gebleken: http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/30100-hf-supertrio.html

Daar zitten natuurlijk van alles nét even meer in. De kleintjes kunnen dat wel hebben, maar Jet niet. Dan zouden de keutels dus van Jet moeten zijn, ze is ongv. 1 jaar en een maand of 2;) Is dat logisch?

Ze hebben voor de koppeling nog 3 weken apart gegeten enzo, toen kregen ze voor de 1e keer HF. Na 3 weken zijn ze met zijn allen op de stenen gegaan, en daar zie ik de BDK's liggen. Dan is het dus begonnen toen ik met dit voer begon.

Gelukkig komt vandaag de juiste zak binnen als het goed is, dus dan zou ik kunnen gaan mengen?

Geplaatst:

Als ze die BDK laten liggen sinds je ze HF Junior geeft, zal het zeer waarschijnlijk daar door komen, denk ik.

Ik zou idd vandaag die nieuwe zak HF gaan mengen met de huidige zak.

Geplaatst:
Als ze die BDK laten liggen sinds je ze HF Junior geeft, zal het zeer waarschijnlijk daar door komen, denk ik.

Ik zou idd vandaag die nieuwe zak HF gaan mengen met de huidige zak.

Dat lijkt mij ook het beste;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .