tries Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Vandaag ga ik een afspraak maken bij DA om Lopje te laten castreren. Kun ik 'm in kerstvakantie koppelen met (hopelijk vriendinnetje) Lientje. Zij is nu nog te jong. In de vakantie is ze ruim 4 mnd.Ik heb al wel eea gelezen over de castratie, maar ik zou toch nog graag advies willen over waar ik Lopje het beste neer kan zetten na de castratie. Het is een buitenkonijn.Kan ik 'm als hij weer thuis is, gewoon in zijn eigen hok buiten zetten (met dekentje/handdoeken en kruik) of moet hij toch binnen staan?Ik vraag me dan alleen af of het binnen niet te warm is voor een buitenkonijn. Hij komt nu ook wel es binnen, maar dat is dan maar een paar minuutjes.
haas&ko Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Persoonlijk zou ik hem niet binnen in de huiskamer zetten, dat is erg warm, maar in een onverwarmde ruimte, met kruik. Ik zou hem ook niet langer binnen houden dan nodig, wanneer hij zelf zijn temp op peil kan houden zo snel mogelijk weer lekker naar buiten! houd zijn tempratuur goed in de gaten. gelukkig is het nog erg mild weer, dus op zich kan hij wel snel weer naar buiten hoor.Krijgt hij een volledige narcose of alleen een roesje met plaatselijke verdoving? bij een volledige narcose is het herstel wat langer.
femke_d Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Ik heb mijn (buiten) konijn ook laten castreren. Na de operatie heb ik hem op een handdoekje in zijn nachthokje gezet en zijn nachthokje afgesloten omdat ik bang was dat hij het trapje niet meer op zou kunnen komen. De volgende dag liep hij alweer te rennen en springen dus niets meer aan de hand. Je zou eventueel een kruik in zijn hok kunnen leggen, dan kan hij er zelf voor kiezen om er wel of niet tegenaan te gaan liggen.
haas&ko Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Het is nu snachts best koud, zeker als hij niet helemaal beschut zit dan zou hij wel eens in de problemen kunnen komen. zorg ervoor dat je hem beschut (in schuur, garage, onverwrmde kamer) hebt zitten en hij de mogelijkheid heeft om warm te gaan zitten (op de kruik)
Aanbevolen berichten