Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs al een update gegeven over Wessel en nu dan eindelijk de knoop doorgehakt.

A.s. woensdag wordt Wessel rond 14.00uur gecastreerd, rond 18.00 uur mogen we ons manneke weer ophalen. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk om te laten doen, maar hopelijk komt het ook ten goede aan zijn zere pootjes (Bumblefoot). Daarnaast kunnen we dan echt op zoek naar een dinnetje voor hem. Samen languit op de bank Grey's Anatomy kijken is ook erg gezellig, maar toch kan ik een echt konijnenvriendinnetje niet vervangen voor Wes.

Iemand nog tips voor na de castratie? Hoe lang is het verstandig om handdoeken in zijn kooi te leggen?

Waar kunnen we nog meer op letten?

We willen het hem zo "relaxed" mogelijk maken. Mag hij wel gewoon lopslopen in huis na het castreren of moet hij rustig aan doen?

Geplaatst:

* Ik heb destijds 10 dagen handdoeken gedaan omdat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen maar volgens mij hoeft het maar een paar dagen.

* Je moet er op letten dat hij weer gaat eten en keutelen na de ingreep. Zorg voor lekkere groente (als hij dat gewend is) zodat hij daar sneller van gaat eten als het moeilijk op gang komt!

* Het loslopen... volg je gevoel! Het beste is niet te veel los lopen want hij kan zijn energie beter gebruiken bij het genezen. Ik heb Guus destijds wel even los laten lopen omdat hij dit zo gewend was. Hij werd helemaal druk omdat hij erin moest blijven...

Succes! En verwen hem maar goed!

Geplaatst:

He, bedankt voor de tips! Ik had al expres zachte handdoeken ingeslagen, zodat we er genoeg hebben om te verfrissen v.a. woensdag.

Wes eet helaas weinig groente, toen we hem net in huis hadden heb ik heel de groenteafdeling leeggekocht, maar hij eet alleen graag wortels en appeltjes. Maar hier gaan we hem zeker mee verwennen.

Nu met zijn Bumblefoot moest hij veel lopen, maar deed hij ook niet. Wij hebben hem toen verplaatst zodat hij wel lekker vertrouwd zijn favoriete programma's op tv kon volgen ;-)

Maar we zullen hem veel laten rusten. Duurt het echt drie weken tot de wond genezen is, of gaat dit sneller?

Pfoeeh tis wat als je eigen "kindje" onder het mes gaat!

Geplaatst:

Haha ja die dag moet je zelf lekker afleiding zoeken hoor! :)

3 weken? Nee joh dat gaat volgens mij wel sneller (verbeter me als ik het fout heb)

Geplaatst:

Zo'n wond is bij een ram wel snel genezen hoor, de ingreep is niet super heftig.

Wat wel prettig is: schaf een snuggle safe aan oid. Je kan deze op zooplus bestellen, dit is nl een kruik (en konijnen kunnen niet echt knagen aan deze, aan een normale wel)

Konijnen kunnen nog niet echt hun eigen temperatuur regelen, dus een kruikje in zn kooi is geen overbodige luxe. Verder zijn drinken in een schaaltje, dat schijnt makkelijker drinken te zijn dan uit een flesje, en dat is na zo'n operatie ook fijner.

Ik snap wat je bedoelt hoor, stiekem had ik ook een traan in mn oog toen ik mn mannetje weg ging brengen. En nog blijer was ik toen ie weer opgehaald mocht worden, was helemaal opgelucht.

Lees eens meer op het forum, kan je veel tips opdoen. Nazorg is zeer belangrijk :)

Geplaatst:

Ik heb een gewone kruik in handdoeken gewikkeld. Zeker de eerste dag was Fred te lam om aan de kruik te knagen. Op het moment dat hij fitter was, was de kruik ook niet meer nodig.

Ook had ik opgerolde handdoeken langs de kanten van de kooi gelegd zodat hij hier ook lekker tegenaan kon liggen.

Ik heb hem de eerste 3 dagen niet loslaten lopen.

Geplaatst: (aangepast)

Het is ook heel belangrijk dat je pijnstillers mee krijgt.

Na een operatie heeft een konijn pijn, waardoor hij niet wil eten.

Een pijnstiller werkt 12 uur bij een konijn.

Daarna moet dit herhaalt worden.

Het werkt NOOIT 24 uur, zoals vele dierenartsen denken.

aangepast door Joseeke
Geplaatst:
De pijnstiller kan 24 uur werken als ie ingespoten wordt.

De overige pijnstillers werken 12 uur.

Helaas zijn hier de meningen over verdeeld :yes:

Verschillende zeggen bij pijnstilling via een injectie 12 uur en andere 24 uur idd.

Maar ik zou liever het zeker voor het onzekere nemen & mijn konijn om de 12 uur pijnstilling geven.

Zeker na een operatie, want niets is dan belangrijker dat het konijn uit zichzelf weer gaat eten.

Geplaatst:

Even een kleine toevoeging ;)

Het metabolisme van een konijn is veel hoger, hierdoor worden stoffen eerder uit het lichaam verwerkt.

Daarom werkt pijnstilling per injectie bij een konijn korter dan bij een hond of kat.

Geplaatst:

He bedankt voor alle tips!

Vanmiddag gaat het dan echt gebeuren. Vriendlief brengt Wessel langs en rond 18.00uur kunnen we hem weer ophalen. Brrr!

Van de pijnstilling: dit ga ik nog even doorgeven aan vriendlief!

Bedankt!

Geplaatst:

De zenuwen worden nu erger.... Nog een klein halfuurtje en dan hoop ik dat Wessel weer thuis is! Zijn kooi staat klaar. Handdoeken onderin, handdoeken in een rolletje tegen de zijkant. Een bakje vol gezond eten en lekker hapjes en snapjes van appel, worteltjes en andijvie. Ik ben zo benieuwd hoe het met hem gaat!

Geplaatst:

@BunnyBailey's: Succes a.s.27 nov. Ik hoop dat ik volgende week kan zeggen dat het allemaal hartstikke meevalt en het zeker aan te raden is ;-) Nu ben ik nog even in de twijfel-schuldigheidsfase...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .