Ozzie Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Hallo allemaal, Ook ik heb hier een vraagje.Al bijna een jaar hebben wij thuis gezelschap van een lieve teddy widder..Nu viel mij gisteren al op dat hij rondom zijn linkeroog kaal wordt en de haren ook erg hard zijn. Toen heb ik de haren voorzichtig "uit de klit" proberen te halen doormiddel van een nat washandje. Maar het zit er nu steeds, en het lijkt met of het steeds kaler wordt rondom zijn oogje. Met zijn oog zelf is niks mis, geen nat neusje oid.Het ziet er zo sneu uit.. iemand enig idee wat ik kan doen? alvast bedankt
kmimmie Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 je zou t rondom t oog kunnen schoonmaken met afgekoeld gekookt water, verder zou ik t niet weten..
sjoukje Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 (aangepast) Hallo, Ik heb even een vraagje, ik weet niet waar ik een vraag met stellen dus vandaar dat ik het hier neer zet. Mijn konijntje heeft sinds een week een dicht geplakt oog, nu heb ik het al een paar dagen schoongemaakt met gekookt afgekoeld water en ik heb nu van een dierenkliniek oogzalf van Beaphar gehad,maar ik zie nog helemaal geen verbetering, ook is het kaal om zijn oogje heen, verder eet hij bijna niet en gaat stil in een hoekje zitten, weet iemand of dit nog goed gaat komen?? Ik hoop gauw op antwoord groetjes Sjoukje 16 november 2009 aangepast door sjoukje
Dollie Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 @ Sjoukje: Je kunt misschien beter zelf een topic openen. Alleen ik denk dat het voor nu belangrijker is een konijnkundige dierenarts op te zoeken, een konijn dat stil in een hoekje zit en nauwelijks eet kan in levensgevaar zijn. Keutelt hij nog wel? Hier een lijst met konijnkundige dierenartsen: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
sjoukje Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 Hoi, Ik weet niet hoe ik zelf een topic kan openen en ja hij keutelt nog wel goed.Alvast bedankt
Milli Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 @ Ozzie ik heb ook een konijn met wat langer haar en die heeft ook rondom de ogen van dat harde haar wat aanvoelt als korstjes wat ik ook heel zielig vind uit zien maar zelf schijnt ze er geen last van te hebben... ze maakt ze iedere dag ook zelf schoon met haar pootjes haha en ik doe t ook met afgekookt water maar het helpt bij mij ook niet... ben erover aan t denken om ff langs de DA te gaan alhoewel ik bang ben dat zij het ook niet zal weten .. maar je bent dus niet de enige die dat heeft ofja je nijn dan
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 Nou dan wordt het wel eens tijd naar de dieren arts te gaan......geld voor beiden.
Joseeke Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Met Oculoheel kun je een geirriteerd oogje verzachten.Dit zijn homeopatische oogdruppels, verkrijgbaar bij de drogist. In geval van de teddywidders --> hebben zij geen traanoogje van de lange haartjes die in hun oogjes kunnen hangen?Zoja, dan kun je beter voortaan de oogjes vrij knippen, zodat niet niet meer voorkomt. @ Sjoukje, ik heb al gereageerd in je eigen topic --> het is verstandig dat jij zsm naar een dierenarts gaat!
Gast Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 @ Ozzie ik heb ook een konijn met wat langer haar en die heeft ook rondom de ogen van dat harde haar wat aanvoelt als korstjes wat ik ook heel zielig vind uit zien maar zelf schijnt ze er geen last van te hebben... ze maakt ze iedere dag ook zelf schoon met haar pootjes haha en ik doe t ook met afgekookt water maar het helpt bij mij ook niet... ben erover aan t denken om ff langs de DA te gaan alhoewel ik bang ben dat zij het ook niet zal weten .. maar je bent dus niet de enige die dat heeft ofja je nijn dan Wedden dat je DA het wel weet..? Ik denk zelf dat het, zoals Joseeke al zei, komt door de lange haartjes.Je kunt het oogje voorzichtig met afgekoelt gekookt water, of afgekoelde kamillethee schoonmaken, en zo snel mogelijk naar de DA gaan. Blijf niet zelf dokteren.
Kimmi Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 'k Heb hier een beetje hetzelfde bij Fluffie. Rond haar oogjes is het dikwijls nat (haartjes plakken wat aan elkaar) en 1 plekje lijkt ook wat kaler te worden. Nu is het wel zo dat ik al regelmatig heb gezien dat haar maatje Ollie dikwijls echt vlak bij haar oogjes aan het likken is. 'k Weet nu niet of het enkel daardoor komt of door iets anders. Bij de laatste check-up enkele maanden geleden bij de DA heb ik het gemeld en die zei dat er niets te zien was, oogje zelf ziet er ook goed uit. Zelf lijkt ze verder nergens last van te hebben. De ene dag is het al wat vochtiger dan de andere (soms ook amper) .. Weet niet goed wat 'k er verder mee aan moet want de DA daar ben 'k dus al wel geweest ..
Milli Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Nja ik ben bij de DA geweest omdat de mijne ook begon te niezen en ik had alles al eens uitgeprobeerd of ze ergens allergisch voor is maar ze is verkoude want ze heeft ook nog eens een snotneusje.. dus heb medicijntjes gekregen voor de verkoudheid en haar oogjes! zou binnen een week over moeten zijn dus ff afwachten Maar ze is verder super vrolijk en huppelt gewoon rond en pest de hond nog even graag haha dus heb er goed vertrouwen in
Aanbevolen berichten