Gaaies Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Helaas door drukte weinig tijd gehad om te schrijven op het forum . Maar allereerst even mijn complimenten voor de website. Ik lees veel informatie op deze website/forums en daarnaast krijg ik op al mijn vragen antwoord! Super ^^We hebben Wessel, ons gedumpte nijnenmans, nu inmiddels een maandje of twee in huis, maar helaas gaat het niet helemaal goed met hem. In slechts enkele dagen tijd verdween al het haar van de onderkant van zijn achterpootjes en ontstonden er lelijke wondjes :frown: Afgelopen weekend leek het slechts in enkele uren tijd steeds erger te worden. Gelukkig konden we maandagavond direct terecht bij een échte konijnendierenarts. Wessel heeft Bumblefoot. Middels onze papegaaien had ik hier al veel over gelezen en dacht dat dit ook alleen bij vogels kon gebeuren, helaas dus ook bij knaagdieren...Oorzaken kunnen erg verschillend zijn... slechte behuizing, vieze kooi, weinig lopen, overgewicht en/of veel likken. Nu is Wessel een vrije nijnenmans en hupst hier los in huis. Hij krijgt iedere dag een schone kooi en daarnaast de duurste voeding op nijnengebied. Dus bleef er maar één optie over. Wessel likt téveel. Dit zou duiden op dat hij graag sex wil. De DA heeft hem een antibioticaprikje gegeven maar kon verder weinig voor ons doen. Wel gaf hij aan dat castreren mogelijk Wessels sex/liklust (klinkt fout...) verlaagd.Sowieso waren wij hier al langer over aan het nadenken, mede omdat ik had gelezen dat veel konijnen overlijden door eenzaamheid. Daar wij beiden werken, is een dinnetje voor Wessel sowieso leuk. Maandag moet de knoop echt doorgehakt worden en dan kan Wessel a.s. woensdag onder het mes... Ik kan het alleen (nog) niet over mijn hart verkrijgen.Als we een konijntje erbij nemen dan willen we waarschijnlijk een dwerg hangoorkonijntje. Ik ben nu veel aan het lezen over liohead lopjes en Teddy Widders.Ik vroeg me af of het karakter van Wessel ook kan veranderen als hij een vriendinnetje krijgt en of jullie goede/betrouwbare fokkers kennen.En... we hebben dan sowieso een groter binnenhok nodig. Iemand tips? In het voorjaar krijgen ze dan samen een lekker buitenhok met grote ren. Maar met deze koude dagen, mag Wesselmans lekker warm tussen ons in op de bank!Dat was het weer een over Wesselmans! Groetjes,Danja en... (ja toch) een lik van Wessel
Catelootje! Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 (aangepast) Leuk dat er een tweede konijntje komt! Karakters van konijnen veranderen vaak als ze 'geholpen' zijn. Dan kunnen ze een aardiger karakter krijgen, minder op alles willen rijden, minder/niet sproeien, etc. Ongeveer twee weken na de castratie kan er worden gekoppelt, dan zijn ze niet meer vruchtbaar! Heb je al eens gedacht aan een opvangkonijntje? Deze opvangen zitten overvol, met vanalles en nog wat (van ongeboren tot oude dames en heren)! Het mooie is dat er vaak daar wordt gekeken of het wel klikt tussen de konijnen, en dat je niet zit met een onkoppelbaar tweetal direct bij thuiskomst (en als ze niet bij elkaar passen kan je vaak terug om te kijken voor een andere vriendin voor je konijn!). Daarbij kan je konijnen pas koppelen als ze wat ouder zijn (een maand of 4 is de maat die hier wordt aangehouden), want als ze te jong zijn kunnen ze door te veel stress ziek worden, en zijn ze nog niet zo weerbaar. Ik weet dat castratie een beetje eng is, maar als het een konijnkundige dierenarts is, zou het goed moeten komen! 14 november 2009 aangepast door Catelootje!
Gaaies Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Geplaatst: 16 november 2009 Bedankt voor je reactie!Hopelijk blijft Wes ook net zo lief als hij nu is. Hij is zo schattig en lief voor iedereen!Woensdag gaat het dan echt gebeuren! En daarna op zoek naar een dinnetje. Ik was inderdaad al aan het rondkijken op "tweedehands" nijntjes in opvangcentra's en op marktplaats.We willen wel graag een klein konijn erbij, net zoiets als Wessel. Rond de 1 kilo. Weet iemand welke rassen klein blijven? Hierin ben ik echt nog een dummie. Want zelfs dwergkonijnen zie ik bij kennissen reuzen worden!
Reusje Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 Het likken heeft niet alleen met de zin naar sex te maken het kan van eenzaamheid of zelfs een tic zijn.Met een vriendinnetje gaat jouw konijn echt heel veel veranderen :yes:
Gaaies Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Geplaatst: 16 november 2009 Eenzaamheid had ik inderdaad ook gelezen. "Eén konijn is geen konijn" vond ik een mooie, terechte leus! Ondanks dat we al een hele dierentuin hier hebben, willen we toch het beste voor Wes. Zo heb je geen konijnen en zo na een wandeling bijna 2 ;-)Ik ben echt heel benieuwd hoe Wessel gaat veranderen. Ik hoop dat hij lief blijft! En lekker kan spelen en slapen met een vrouwennijns.Misschien een hele stomme vraag. Papegaaien hebben liever hun eigen slaapkooi. Hoe zit dit met konijnen? Bestaat hier ook de kans dat ze in 1 kooi elkaar te lijf gaan en/of een voedingsbak domineren?Ben benieuwd!
Reusje Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 Nee hoor mijn reuzen en Fransen (van Amory) gaan zelfs op elkaar slapen.
Gaaies Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Geplaatst: 16 november 2009 Ahhh! Ik hoop echt voor Wessel dat hij dit krijgt. Word gelijk verliefd op dat plaatje! Ik smelt nu al bij de gedachten! Maarja eerst nog wat weekjes wachten tot de castratie helemaal genezen is en werken (?!)... Ik had hier gelezen dat je minimaal 3-4 weken moet wachten iig. Leuk, leuk, leuk!!
Aanbevolen berichten