Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kor en Nijntje halen al eens uit naar elkaar door de tralies. Nu heeft Kor precies een korstje op zijn neus.

p1000875u.jpg

foto is niet zo heel duidelijk, hij wil niet stil blijven zitten. Dit was toch de duidelijkste foto die ertussen zat.

Op de foto staat er precies haar juist boven het roze gedeelte van zijn neusje, maar dit is droog en precies een korstje.

Moet ik daarmee naar de DA of niet?

Geplaatst:

neen ben niet zeker dat dit van het vechten is, maar het is allemaal droog, geen etter of zo in de buurt. Het voelt hard aan net boven zijn neusje.

Het roze is wel een beetje vochtig, zoals het hoort (denk ik)

Geplaatst:

Ik DENK dat mijn DA konijnkundig is. Zij heeft enkele vragen beantwoord voor de castratie, die volgens het forum goed waren, maar ik ben zelf geen expert he en zolang heb ik nog geen konijntjes.

Ik heb er wel wat vertrouwen in omdat dit ook de DA is van de konijnenopvang hier.

Normaal heeft zij pas terug spreekuur maandagavond, maar ik bel haar meteen!

Geplaatst:

Zij vroeg aan de telefoon of er verder nog symptomen zijn, maar ik merk verder niets abnormaals aan Kor. Hij heeft vandaag vrij platte keutels gehad, maar dit heeft hij wel vaker als hij wat stress heeft of zo (en vandaag is het 1-jarig zoontje van mijn zus hier- stress dus)

Ze vroeg ook of er iets met Nijntje aan de hand is, niet dus.

Als het niet dringend is, kan ik pas maandagavond langsgaan.

Ga meteen even googlen wat verder de symptomen van syfilis zijn

Geplaatst:

ik denk het wel dat zij weet waarover ik het had, maar ja, ze kan er natuurlijk moeilijk over oordelen aan de telefoon natuurlijk.

Aan de geslachtsdelen niets abnormaals te zien

Geplaatst:

Je kan idd gewoon tot maandag wachten hoor.

Tenzij hij zich natuurlijk ziek gaat gedragen.

Je kan hier bij de zoekfunctie ook eens syfilis intypen, dan krijg je ook wat uitleg en foto's.

Het kan natuurlijk ook gewoon een korstje zijn...maar door de plaats valt syfilis zo via een foto ook niet uit te sluiten.

Geplaatst:

Heb al een aantal sites gevonden over syfilis bij konijnen met foto's, maar ik vind dat het er zo toch niet uitziet. (of misschien helemaal nog niet ver gevorderd).

Zolang hij er geen last van lijkt te hebben, wacht ik tot maandag. Als het dan nog zichtbaar is, ga ik daar de DA!

Bedankt voor de hulp

Geplaatst:

HĆ©, ik denk hier net aan: soms hoor ik hem vrij luid ademen, heel even maar. Stom dat ik daarnet hier niet aan dacht.

Misschien is het gewoon opgedroogd snot? Heb hem nog nooit met 'vloeibaar' snot gezien, maar het kan misschien wel?

Kan ik proberen zijn neusje voorzichtig af te wassen? Moet dit met zuiver water of mag het met een mild sopje?

Geplaatst:

Wat ik verder ook merk: Kor drinkt amper.

m'n nijnen drinken nooit veel, maar nu bijna niets meer! Heb deze week naast z'n normale drinkfles ook een potje water in de ren gezet, maar dit is er terug uit omdat hij het omgooit. Misschien potje terugplaatsen.

Hij eet wel normaal, groenten, biks, misschien iets minder hooi, maar niet overdreven veel minder

Geplaatst:

Ooooo ik weet niet wat ik moet doen

Ik kan tot maandag wachten voor m'n eigen DA, of ik bel de 'wachtdienst voor gezelschapsdieren' wie weet waar ik dan terecht kom...

Geplaatst:

Ja, eten en keutelen doet hij goed.

Drinken niet, heb dan naast zijn gewone fles nog een bakje neergezet, maar daar heb ik hem nog niet van zien drinken.

Hij is vrij rustig, maar hij zit nu ver weg van nijntje in een andere kamer.

Dat ik aan zijn neusje kom om het wat los te weken, heeft hij niet graag. Dat bruine dingetje op z'n neusje zelf (op het roze) is eraf gekomen en eronder ziet het een beetje wit/gelig. (foto's lukken niet, als ik dichtbij trek is het overbelicht en als ik de flits afzet is het niet scherp :( )

M'n vriend heeft me wat gerustgesteld: hij vindt dat Kor er vinnig uitziet. Als er morgen iets is, gaan we naar de DA van wacht, anders ga ik pas maandag naar onze eigen DA

Geplaatst:

Buiten het neusje is er niets abnormaals te zien aan Kor.

Hij heeft het grootste deel van zijn groenten van deze morgen al op (hij eet het nooit allemaal direct op, is normaal bij m'n nijnen) en ik ga hem zodadelijk biks geven.

Hooi eet hij echt veel minder dan normaal, maar hij eet er wel van.

Ik zie hem niet drinken, maar ik weet echt niet of er water uit het schaaltje verdwijnt (er verdamt ook een beetje) nu zijn m'n nijnen nooit grote drinkers hoor.

Zal hem straks wat water geven met een spuitje.

Ik wacht af tot morgen om naar de DA te gaan, dan weet ik tenminste bij wie ik terechtkom

Geplaatst:

Thx Loes

Net terug van de DA. Kor heeft snot. Gelukkig zit het niet op zijn luchtwegen en longen. Op zijn neusje zit opgedroogd snot, en het neusje is een beetje ontstoken.

5 dagen AB geven (baytril), zaterdag terug langs DA op controle.

Nijntje is ook geweest, maar die mankeert gelukkig niks.:love:

Kor lijkt een beetje depressief te worden, en ik zou er zo snel mogelijk een vriendinnetje willen bijzetten, maar dat zal nu nog langer moeten wachten!!! :grrrrrr:

Geplaatst:

Hoe kan mijn konijn dit eigenlijk gekregen hebben? Hij zit binnen, geen tocht, geen contact met andere dieren (hooguit Nijntje loopt hier rond, maar die mankeert niks)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .