Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nieuws:

Ik liep vanmiddag heel toevalig de inspecteur van de dierenbescherming tegen het lijf!

Daar was tóch geen melding terecht gekomen (!!??), maar deze mevrouw kwam kijken omdat ze geruchten had gehoord.

Ik was foto's aan het maken van de nijnen en toen vroeg ze of dat een reden had.

Ik beantwoorde dat bevestigend.

Ik heb mijn verhaal helemaal gedaan en ze is direct o.a. een DA gaan bellen.

De nijnen hebben geen snotneusjes, dus zou het geen Myx. zijn. Anders zouden alle nijnen al kenmerken moeten hebben na 8 dagen.

Dat het niet goed is was iedereen het mee eens en ze worden officieel in beslag genomen. Men zal ze beiden laten inslapen.

Het is inmiddels weer weekend, dus ook dat kan weer tijd gaan kosten...

Dat de vorige meldingen niet op de juiste plek zijn terechtgekomen deugt niet en daar ga ik verder wel werk van maken.

Eindelijk moet het nu gaan lopen... Goed dat ik die inspecteur tegen kwam, het was echt toeval.

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Nieuws:

Ik liep vanmiddag heel toevalig de inspecteur van de dierenbescherming tegen het lijf!

Daar was tóch geen melding terecht gekomen (!!??), maar deze mevrouw kwam kijken omdat ze geruchten had gehoord.

Ik was foto's aan het maken van de nijnen en toen vroeg ze of dat een reden had.

Ik beantwoorde dat bevestigend.

Ik heb mijn verhaal helemaal gedaan en ze is direct o.a. een DA gaan bellen.

De nijnen hebben geen snotneusjes, dus zou het geen Myx. zijn. Anders zouden alle nijnen al kenmerken moeten hebben na 8 dagen.

Dat het niet goed is was iedereen het mee eens en ze worden officieel in beslag genomen. Men zal ze beiden laten inslapen.

Het is inmiddels weer weekend, dus ook dat kan weer tijd gaan kosten...

Dat de vorige meldingen niet op de juiste plek zijn terechtgekomen deugt niet en daar ga ik verder wel werk van maken.

Eindelijk moet het nu gaan lopen... Goed dat ik die inspecteur tegen kwam, het was echt toeval.

Dat na 8 dagen is geloof ik niks van waar, brc zei volgensmij dat als ze na 4 weken pas niks hebben, is de ziekte uitgesloten zegmaar. Ook hoeven ze geen snotneusjes te hebben. Dat hadden die van mij ook niet maar na een aantal dagen (denk een week) hadden ze beschadigde neusjes. En als ze geen myx hebben, waarom worden ze dan ingeslapen? Kunnen ze niet behandeld worden? Arme nijntjes.. Maar kan een mens dat wel gedaan hebben? Wat ze hebben alleen toch beschadigde oogjes en zitten toch stil en ziek er ziek uit? Hoe moet een mens dat gedaan hebben dan? In de ogen hebben geprikt kan..?

Geplaatst:

Die 2 nijnen zijn ziek en naar mijn idee niet verminkt door mensen. De nog een beetje goede ogen komt pus uit en het werd in die week erger.

De neusjes zagen er normaal uit.

Ze zijn erg verminkt en volgens mij niet meer te behandelen.

Maar er is weer nieuws:

ALLE konijnen zijn vanmiddag gevangen en meegenomen!

De reden ken ik (nog) niet, maar ik heb de dierenambulance gemaild met die vraag.

Of ze zijn in beslag genomen wegens verwaarlozing, of ze moeten allemaal geënt worden, of....?

Ik hoop het nog te horen.

Geplaatst:

Dat heb ik ook opgemerkt omdat ik plaatjes op internet had bekeken.

Maar de DA die die inspectrice aan de lijn had zei van wel.

Mischien is het iets minder besmettelijk zonder natte neuzen?

Voorlopig zijn ze wel allemaal meegenomen.

De dierenambulance wist helemaal nergens van, dus weet ik nog niks.

De DB zal het wel zonder dieren ambulance met een eigen busje hebben geregeld.

Ik zal maandag eens naar de DB bellen, ik ben wel benieuwd.

Geplaatst:

@ Stampertje: ik denk dat je een pagina gemist hebt....:whistle2:

Nou fijn dat ze in elk geval weg zijn daar.

Ik hoop dat ze de nijnen die nog te behandelen zijn wel er boven op proberen te krijgen.

Goed van je dat je actie hebt ondernomen anders zouden er een paar een nog zwaarder lijden tegemoet gaan.

Geplaatst:
@ Stampertje: ik denk dat je een pagina gemist hebt....:whistle2:

Nou fijn dat ze in elk geval weg zijn daar.

Ik hoop dat ze de nijnen die nog te behandelen zijn wel er boven op proberen te krijgen.

Goed van je dat je actie hebt ondernomen anders zouden er een paar een nog zwaarder lijden tegemoet gaan.

oh oeps sorry:whistle2::$

Geplaatst:
Dat heb ik ook opgemerkt omdat ik plaatjes op internet had bekeken.

Maar de DA die die inspectrice aan de lijn had zei van wel.

Mischien is het iets minder besmettelijk zonder natte neuzen?

Voorlopig zijn ze wel allemaal meegenomen.

De dierenambulance wist helemaal nergens van, dus weet ik nog niks.

De DB zal het wel zonder dieren ambulance met een eigen busje hebben geregeld.

Ik zal maandag eens naar de DB bellen, ik ben wel benieuwd.

nou, je hebt 2 soorten myx zei mijn dierenarts. De ene met allemaal zweren, en eentje zonder. Konijnen die zweren hebben hebben volgens mijn dierenarts een grotere kans op overleving (al blijft die klein dan he..!) Maar of ze snotneusen hebben heeft er denk ik geen invloed op..

Geplaatst:

De konijnen komen nooit meer terug...

Ik ben vandaag gebeld door de dierenbescherming:

De beheerder heeft ze allemaal aan een opkoper weggedaan. Nét voordat de dierenbescherming de 2 zieken in beslag wilde nemen.

Zo kunnen ze hem ook niet meer vervolgen....

Elke eigenaar mag zijn konijnen verkopen en de DB kan wettelijk niets meer doen.

Ze vertellen lekker niet aan wie ze verkocht of weggedaan zijn, de inspecteur van de DB is behoorlijk pissig!

En ik ook!!

Fijn geregeld in NL! Ik heb in totaal 5 instanties benaderd en en nu gebeurt er dit.

Geplaatst:

En dat kan gewoon legaal?

Ik gok dat je best eens gelijk kan hebben..

Ik kon ook al weinig anders verzinnen dan slacht.

Fijn hoor... en dat allemaal als gevolg van een $^*$&@^&& konijnen eigenaar die 2 zieke beestjes dumpt.

Als je dan je best doet om dat via de normale wegen op te laten lossen wordt de hele bende gewoon geruimd voordat de DB door hun papiermassa is heengekomen om 2 beestjes in beslag te nemen.

Het is in Zwolle en onlangs stonden de kranten bol van een geweldige samenwerking tussen DB, dierenambulance, asiel en gemeente..

De praktijk is heeel anders! Het hele systeem rammelt aan alle kanten.

Geplaatst:

Je schrikt als je op die markt komt.....wat inspectie dienst.....Ik zag daar ook de bewuste brood fokkers die hun handel jongen van 4 a 5 weken brachten bij een opkoper.....die ze gewoon telde voelde en in een krat gooide met wel 80 jongen in een krat....soms gooide hij er een apart die moest ie niet was te mager...

opbrengst 3,50 per jong.....

Hij verkoopt ze weer voor 7,50 aan de dieren winkels....

Dat is handel....

Op de hele markt had ik maar 2 gezonde konijnen gezien.....tegen 400 zieke....

Geplaatst:

Ik zat even te googlen, maar de kleindierenmarkt is verhuist naar de Mercuriushal (Mercuriusweg 25).

Als ik het goed heb gezien is de markt op woensdag van 8.30 - 12.30 uur.

Ik weet niet of het mij uitkomt, maar ik zou a.s. woensdag haast gaan kijken of ik bekenden zie...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .