Cisl0oveGeryon Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 De myx kan wel 24 dagen duren als het dier is besmet voor het zich uit...Dus heeft het dier de besmetting net opgelopen....en je ent krijg je de reactie nog sneller en is het een dubbele dossis zeg maar daar door geen kans van over leving. Bij Ciska wilde de arts ook enten dit hadden ze gelukkig niet gedaan.Alle konijnen zijn overleden op een na. Ja, ik had dit later nagevraagd aan de konijnkundige dierenarts en die zei dat hij het heel raar vonden dat ze dat hebben gezegt en zei dat hij het tegen ze zou zeggen, dus gelukkig had brc gezegt dat we ze niet moestne laten inenten! dan had mischien die andere er nu ook niet meer geweest...
Hans Geplaatst: 15 november 2009 Auteur Geplaatst: 15 november 2009 Ik weet natuurlijk ook niet of het Myx is, daarom schakel ik de dierenambulance in.Bij half opgevreten ogen bij 2 konijnen die bij elkaar hebben geleeft denk ik het ergste.Dus dan moeten er maatregelen genomen worden door deskundigen en kan die ziekte mogelijk uitgesloten worden.Ik signaleer alleen maar, maar er gebeurt niks, ze zitten er nu nog...
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Dat is balen Hans...als ze zo ver zijn....vrees ik dat ze elk moment dood kunnen liggen.
Dollie Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Ook als het geen myx is moet er wat gebeuren, lijkt me echt ellendig voor die konijnen, half opgevreten ogen. Dus heel goed dat je de dierenambulance inschakelt. :yes:
Hans Geplaatst: 15 november 2009 Auteur Geplaatst: 15 november 2009 Ja, goed is het niet, dat is wel duidelijk.Eentje heeft ook nog een wond of zweren onder de oren in de nek.Kijk, Ć©Ć©n konijn met een fout oog zou kunnen. Dat zou bv. een kraai kunnen hebben gedaan.Maar twee konijnen met deze verwondingen (die als twee druppels water op elkaar lijken en bij elkaar zitten) is geen toeval meer. Ze zaten vandaag weer samen en elkaar te likken. Suf in het gedrag is mij nog niet echt opgevallen. Stress wel.
Debbie Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Bah, zielig hoor.....Goed dat je actie onderneemt.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Ja, goed is het niet, dat is wel duidelijk.Eentje heeft ook nog een wond of zweren onder de oren in de nek.Kijk, Ć©Ć©n konijn met een fout oog zou kunnen. Dat zou bv. een kraai kunnen hebben gedaan.Maar twee konijnen met deze verwondingen (die als twee druppels water op elkaar lijken en bij elkaar zitten) is geen toeval meer. Ze zaten vandaag weer samen en elkaar te likken. Suf in het gedrag is mij nog niet echt opgevallen. Stress wel. zweren zijn ook een symptoon van myx.. dus denk dan wel dat het dat is, maar dat ze bij elkaar zitten en op elkaar lijken kan ook zijn dat ze uit hetzelfde nest komen en dezelfde afwijking hebben.. (al is dit dan denk ik echt wel een ziekte..)
desi Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Ze zaten vandaag weer samen en elkaar te likken. Suf in het gedrag is mij nog niet echt opgevallen. Stress wel. mijn nijnen waren pas de laatste dag suf, dus de dag dat ze stierven...daarom doe je ook zo je best om ze te redden omdat ze er op die ogen na verder niet suf of ziek uitzien....die van mij aten ook een dag ervoor nog als bouwvakkers en binkies maken in het hok en dan de sterfdag zijn ze helemaal suf en liggen half in coma te wachten op de dood.....heel vreselijk om te zien...ik heb na de eerste, de andere drie telkens die laatste dag veel pijnstillers gegeven zodat ze iig zonder pijn overleden zijn....
Hans Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Geplaatst: 16 november 2009 Ik ben vandaag niet in de gelegenheid geweest om te gaan kijken, maar het zou me niks verbazen als ze er nog zitten..Ik heb alles gedaan wat ik kon, maar opschieten deed het niet.Inmiddels ligt er een brief bij de plaatselijke politiek.Morgen ga ik kijken en laat ik het weten.
Reusje Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 Toch erg dat de mensen zo laks zijn. Je zou toch denken dat ze als ze beestjes houden die direct gaan helpen.
Hans Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Geplaatst: 16 november 2009 Die beheerder interesseert zich niet voor konijnen, dat heeft hij zelf ooit zo ongeveer gezegd.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 en dan maar die arme konijntjes laten lijden:(
nike&puma Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 (aangepast) De myx kan wel 24 dagen duren als het dier is besmet voor het zich uit...Dus heeft het dier de besmetting net opgelopen....en je ent krijg je de reactie nog sneller en is het een dubbele dossis zeg maar daar door geen kans van over leving. Bij Ciska wilde de arts ook enten dit hadden ze gelukkig niet gedaan.Alle konijnen zijn overleden op een na. ik heb mijn konijntjes gewoon laten inenten vor Myxomatose en er is echt niks aan de hand hoor! Nike was alleen een beetje vanslag maar dat is ze altijd na een bezoekje bij de DA maar met die enting is dus volgens ij niks aan de hand hoor! 17 november 2009 aangepast door nike&puma
Hans Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Geplaatst: 17 november 2009 Vanmiddag zaten ze er nog steeds en dat zal nu wel zo blijven totdat...??Ik snap er niks van.Maar weer een mail sturen aan de dierenambulance.
Reusje Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Hoe gemeen. Dit is echt iets voor de lokale krant. Gaia ?
Hans Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Geplaatst: 17 november 2009 Ik wil eerst meer duidelijkheid betreffende de gang van zaken en de eventuele ziekte.Daarna gaan we de boel zo mogelijk in de publiciteit brengen.
jasmijn86 Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 ik heb mijn konijntjes gewoon laten inenten vor Myxomatose en er is echt niks aan de hand hoor! Nike was alleen een beetje vanslag maar dat is ze altijd na een bezoekje bij de DA maar met die enting is dus volgens ij niks aan de hand hoor! Ze bedoelen dat je niet moet enten als ze de ziekte al onder de leden hebben
Hans Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Geplaatst: 18 november 2009 De dierenambulance heeft een officiele melding gedaan bij de dierenbescherming en dat is vervolgens doorgegeven aan de LID. Die onderzoeken of er vervolging mogelijk is m.b.t. het plegen van een strafbaar feit.(de nijnen zitten er nog steeds..)
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 wat een arme nijnen! Kan iemand die nijnen niet gewoon meenemen?
Hans Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Geplaatst: 18 november 2009 Officieel niet! Je kunt ze ontvoeren, maar dat doe ik niet omdat ik dan de eerste verdachte zou zijn...Ik heb half Nederland inmiddels ingeschakeld.Als het myxomatose is dan gaan deze nijnen dood en de andere nijnen aldaar lopen een groot risico. Ze hadden meteen weggehaald moeten worden!De zieke nijnen zitten bij elkaar en de rest komt niet echt in de buurt (ik kan het natuurlijk niet altijd waarnemen).Ik weet niet via welke manieren die ziekte overgedragen wordt.Morgen zitten ze er al een week..
desi Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Officieel niet! Je kunt ze ontvoeren, maar dat doe ik niet omdat ik dan de eerste verdachte zou zijn...Ik heb half Nederland inmiddels ingeschakeld.Als het myxomatose is dan gaan deze nijnen dood en de andere nijnen aldaar lopen een groot risico. Ze hadden meteen weggehaald moeten worden!De zieke nijnen zitten bij elkaar en de rest komt niet echt in de buurt (ik kan het natuurlijk niet altijd waarnemen).Ik weet niet via welke manieren die ziekte overgedragen wordt.Morgen zitten ze er al een week.. via muggen of vlooien.....mij is toen verteld dat als de gastheer van de vlooien te slecht wordt ze dan overspringen naar een nieuw slachtoffer en zo alles kunnen besmetten als de zieken niet snel worden weg gehaald
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Maar hoezo ontvoer je ze dan? die konijntjes hebben toch geen baasje? Ik vind het zielig dat ze nu zo moeten lijden..:( Ik bedoel, kan iemand ze niet in laten slapen? ik bedoel, ik weet niet HOE erg ze eraan toe zijn, maar ik denk dat ze het toch neit gaan overleven, waarom dan via een lijdingsweg? Overal waar de konijntjes heen zijn gegaan, is het besmet.. niet alleen als ze bij elkaar in de buurt zijn.
Hans Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Geplaatst: 19 november 2009 Die konijntjes zitten in een gemeentelijke dierenweide en hebben de betreffende beheerder als "baas".Ze leven nog, maar als je de ogen ziet en een zweer in de nek dan wordt je misselijk... Nederland hangt samen van regeltjes en als het er op aankomt kunnen of mogen we niks doen.De dierenambulance heeft alles geprobeerd. lukt niet, dus nu ligt de zaak bij de LID.(de konijnen zitten er nog steeds, maar dat is blijkbaar minder belangrijk. eerst moeten de papieren in orde zijn..)
desi Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Nou als ze nog even wachten hoeft het al niet meer.....:grrrrrr:Als ze de myx hebben, zullen ze waarschijnlijk vandaag of morgen sterven...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Nou als ze nog even wachten hoeft het al niet meer.....:grrrrrr:Als ze de myx hebben, zullen ze waarschijnlijk vandaag of morgen sterven... het kan heel lang duren voordat ze overlijden uit zichzelf hoor.. dat maakt het ook zo zielig, dat ze dus heel veel lijden!
Aanbevolen berichten