Marissy Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Mijn ram is vorige week donderdag gecastreerd.Nu vroeg ik aan de dierenarts vanaf wanneer ik kon gaat koppelen.Hij zij dat een ram nog 2-3 weken na de castratie vruchtbaar is.Toen ik me ram ging halen zij de receptioniste dat hij 6 nog 6 weken vruchtbaar is.Hij is toch 2 tot 3 weken??Dus ik kan hem toch na 3 weken koppelen met een voedster, zonder dat ik kleintjes hoeft te verwachten?
angeline85 Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Ik heb mijn Puk na 2 wkn gekoppeld ook ivm de wond en het herstel.
amy&baily Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Onze ram is ook twee weken geleden gecastreerd. Ik ga morgen koppelen.Onze DA zei zelf 3 a 6 weken, de recepsioniste 4 a 6 en hier zeggen ze 2 a 3.Dus wij wisten het ook niet meer hahaha. Ik ga hem in ieder geval morgen koppelen, dan is het 2 weken geleden. Succes!
Marissy Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Geplaatst: 13 november 2009 ik zag toen me ram bij me voedster ging ruiken dat zijn piemeltje naar buiten kwam.gaan de zaadcellen dan ook uit zijn lichaam??
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 24 uur na de castratie is ie al niet meer vruchtbaar volgensmij, of 2 dagen?. Dat ze 2 weken of langer aanhouden, doen ze voor de hormomen!
Marissy Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Geplaatst: 13 november 2009 weet je dat zeker??de dierenarts vertelde mij dat er altijd nog een tijdje zaadcellen zijn die in lijder kan zitten, na een castratie.
JenniferJennifer Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Ik heb mijn ram met 13 dagen bij mijn voedster gezet. Dat kon gewoon volgens het opvangcentrum waar ik allebei de konijnen vandaan heb. En inderdaad er zijn geen jongen gekomen.
amy&baily Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 24 uur na de castratie is ie al niet meer vruchtbaar volgensmij, of 2 dagen?. Dat ze 2 weken of langer aanhouden, doen ze voor de hormomen! 24 uur is echt te snel! Een ram kan dan nog wel vruchtbaar zijn, doordat meestal niet al het sperma weg is.Dus ik zou hem zeker niet zo snel bij een voedster zetten, tenzij je het risico op een nestje wil lopen .
Marissy Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Geplaatst: 14 november 2009 zo te lezen, kan ik volgend weekend de konijnen koppelen zonder dat ik kleintjes hoeft te verwachten.maar kan ik voordat ik ga koppelen het beste de konijnen om de dag van hok wisselen, of is het genoeg dat ik ze in een ren koppel en als het goed gaat dat ik ze dan bij de ram in het hok doe.
Aanbevolen berichten