Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe groot ongeveer? Zijn ze pas ingeent? Dan zou het een entreactie zijn. Even naar de DA misschien, het kan ook iets ernstigers zijn.

Geplaatst:

Hij heeft vorige week zaterdag 2 spuitjes gehad omdat hij een luchtweginfectie had. De bult heeft de afmeting van een grote erwt en ik kan hem met het vel pakken, dus zit niet aan de rug vast maar in het vel.

Geplaatst:

Saar de mama van mijn nijne heeft het ook. wel iets groter ca 1 a 1 1/2 cm doorsnee.

maandagavond is ze naar de Da geweest. Het moest absoluut niet groter worden , zelfs kleiner anders terug komen.

15 oktober is ze ingeent, kon een reactie zijn op de inenting of Beebob heeft gebeten.

Zelf dacht ik aan een abces of reaktie op inenting.

@Madammie Gebeurt dit trouwens vaker dat ze zo reageren? eigenlijk logisch doet een mens ook

Geplaatst:

Ja, het gebeurd zelfs zeer regelmatig, mijn eigen konijn had ook zo'n entreactie.

Maar vanaf hier kan ik niets zien, en dus ook niets met zekerheid zeggen, dus als het veranderd, F&B: Niet schromen om bij de DA langs te gaan. Beter een keer te veel dan te weinig..

Geplaatst:

yep een van de mijne had ook een entreacite. die bult zakte op een gegeven moment in elkaar, als een mislukte souffle zeg maar. toen kwam er een korstje op en is het vanzelf verdwenen. maar dat krijgen ze niet van een spuitje met medicijn volgens mij hoor. het kan ook een abces zijn misschien. ik zou even langs de DA gaan morgen en het toch even laten nakijken.

Geplaatst:
yep een van de mijne had ook een entreacite. die bult zakte op een gegeven moment in elkaar, als een mislukte souffle zeg maar. toen kwam er een korstje op en is het vanzelf verdwenen. maar dat krijgen ze niet van een spuitje met medicijn volgens mij hoor. het kan ook een abces zijn misschien. ik zou even langs de DA gaan morgen en het toch even laten nakijken.

Bij Chuck zat er al een korstje op zijn rug toen we de bult ontdekten (meneer is niet zo vaan het aaien) en omdat ik toch ongerust was ben ik met hem naar de DA geweest. Die heeft het bultje opengemaakt, de pus verwijderd en alles goed schoongemaakt. Toen heb ik hem 5 dagen 2x daags een antibioticum gegeven ter voorkoming van een ontsteking of ontwikkeling van een abces.

De DA zei dat er een kans was dat de bult vanzelf weer weg zou gaan, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Als de bult niet weg gaat of groter wordt, heb je misschien nog veel meer ellende later.

Maar ik ben best een ongeruste konijnenmoeder ;)

Geplaatst:

Ik heb vanochtend met de da gebeld en ik moet even in de gaten houden dat de bult niet groter wordt, het kan een reactie op de prik zijn. Bunny heeft er geen pijn aan want ik mag er gewoon aankomen, hij eet en drinkt goed. Ik ben hem vanwege een luchtweginfectie nog steeds antibiotica aan het geven, dus dat is denk ik ook een voordeel mocht het een abces ofzo zijn. De da zij dat het wel tot 2 mnd kan duren voordat het helemaal weg is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .