Christel00 Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Hallo iedereen ik merkte gisteren bij ons pluche grote schilfers op in zijn nek, en zijn vacht voelde ook heel 'vettig' aan dit zal wel vachtmijt zijn veronderstel ik:s moet ik naar de dierenarts of geef ik hem gewoon een pipet stronghold? en is dit besmettelijk?als ik aan hem kom, kunnen onze katten dat ook krijgen? hoe krijg je dat eigenlijk, vachtmijt? groetjeschristel
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Als je het niet zeker weet zou ik toch even naar de da gaan.Dieren met mijten was ik voor ik ze ga behandelen met een speciale schampoo.
Reusje Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Wanneer niet zeker inderdaad naar dierenarts.Als het echt mijt is kan je inspuiten met Ivomec.
Christel00 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Geplaatst: 12 november 2009 ik heb da al een mail gestuurd voor een afpraak, k zal morgen wel mogen gaan.. hoe zou hij dat nu toch gekregen hebben?ik heb weer vree last van muizen, zouden die hem dat aangedaan hebben? groetjeschristel
Reusje Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Dat kan maar mijt is zo piepklein kan echt overal inzitten. In het hooi , in stro, .... Het blijft zelfs tussen de kieren en spleten van het hok zitten.
haas&ko Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Als je konijn vachtmijt heeft is stronghold of advocate wel de beste keuze om het te behandelen. Wanneer de DA middelen gaat injecteren dan heeft dit niet zo heel veel zin. vachtmijten leven namelijk niet van bloed, zoals de meeste parsieten, maar van de schilfers op de huid. ze komen dus niet/weinig in contact met het bloed. wanneer er iets geinjecteerd wordt dan komt dat niet bij de mijt. het hok kun je trouwens erg goed behandelen met ivomecoplossing. maar een herbesmetting kan al snel weer plaats vinden. de meeste besmettingen komen door het stro ed.
Reusje Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Je hebt Ivomec ook in spuitbussen waar je zowel de dieren als de omgeving met kan behandelen.
Joseeke Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Pumbaa & Zazou hebben afgelopen zomer flinke vachtmijt gehad.http://joseetje777.web-log.nl/joseetje777/2009/06/vachtmijt-o.html Zeer waarschijnlijk hebben ze het gekregen voor een verminderde weerstand & via het hooi of stro. Mijn DA heeft ze 2 x geinjecteerd met Dectomax, maar dit heeft niet mogen baten.Uiteindelijk na 3 x een behandeling Stronghol & Advocate zijn ze er helemaal vanaf gekomen.
haas&ko Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Je hebt Ivomec ook in spuitbussen waar je zowel de dieren als de omgeving met kan behandelen. dat is net zo handig, ik heb een keer een flesje gekregen, dat leng ik aan met water en doe het in een pompverstuiver. ik gbruik het alleen voor de hokken. de dieren zelf behandel ik met advocate
Christel00 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Geplaatst: 12 november 2009 oei dat zag er niet fraai uit hé Joseeke! pluche heeft wel nog geen kale plekkenhet is eerder een dichte vettige vacht k heb ondertussen de da gehoord, en ik mag morgen gaan dit weekend (als ik dan de juiste diagnose ken) zal ik heel zijn hok anders boenen met dettol , dat doodt ook alle beestjesvanavond geef ik hem sowieso vers stro in zijn plasbakboenen kan ik vnavond nog niet want dan is het te koud om met water in de weer te gaan hé ja k heb al erger meegemaakt dan ditdus dit kan er ook nog maar eens bij:$ groetjes!christel
Joseeke Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Je hebt het niet meezitten idd de laatste tijd
Christel00 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Geplaatst: 12 november 2009 Hey Joseeke inderdaad zeg!hij was nu net weer ok.. en ik ondertussen maar zwangerder en zwangerder..ik kan geen voet meer verzetten en me niet meer bukkenmaar ja ik moet door hé, voor pluche... nog max 4 weken en dan is het zover..:yes: groetjeschristel
zwarte panter Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Wel even wachten met bevallen tot december he...anders klopt je t-shirt niet Succes bij Inge morgen!
Christel00 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Geplaatst: 12 november 2009 Heeyy Zwarte Panter hihi dat jij dat nog weet zeg van mijn t shirt ! dé max:bounce: hmm hij zal toch iets vroeger komen, t zal erom kampen denk ik:p groetjes!!christel
zwarte panter Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Haha...dat kon ik niet vergeten hoor. Wanneer hij komt maakt niet echt veel uit natuurlijk .
Aanbevolen berichten