wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 hoi ik heb een vraagje mijn konijn floortje van drie maandenniest heel vaak en ze heeft ook een hele nate neusen ik wou weten of dat normaal is gr. wendy
kmimmie Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 hej t kan zijn dat je konijn last heeft van snot...daarvoor zou je eigenlijk ff naar de da mee moeten
wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 oke maar ze ziet er ziek uit want ze is wel heel erg levendig en zo en kan ik haar dan wel bij bobbo in het hok laten
Susan-WhiteMagic Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 ik zou toch naar de DA gaan, konijnen veraden weinig over hun gezondheid en liever 1 keer te veel dan te weinig.. en dan het feit dat vaak niesen echt niet normaal is
Laura1984 Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Als ze zo'n natte neus heeft, dan dien je zo snel mogelijk naar de DA te gaan! Snot is echt een heel vervelende ziekte en hoe sneller je er bij bent, hoe beter het te genezen is. Het vervelende van snot is, dat het konijn vaak inderdaad helemaal niet ziek oogt en gewoon levendig is. Dat was hier ook, maar dat wil niet zeggen dat ze niet ziek is! Snot kan besmettelijk zijn, dus neem beide even mee naar een konijnkundige DA!
wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 oke dan bel ik morgen vroeg gelijk da en moeten ze dan al twee meeen hebben jullie nog wat meer info voor mij over snot
Laura1984 Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 In mijn weblog-artikel kun je lezen over het verloop van snot bij mijn konijnen: Het verloop van snot Hier op de site is een klein stukje over snot te lezen:Snot (pasteurella)Dit is een besmettelijke ziekte. De voorste luchtwegen van het konijn zijn ontstoken. Het konijn heeft een heldere soms dikke neusuitvloeiing. Hij niest, vermagert en krijgt ontstoken oogleden. De dierenarts kan hiervoor antibiotica meegeven. Deze ziekte is erg lastig te behandelen. Vaak kan een konijn met snot alleen nog maar samen zitten met een ander konijn, als dat konijn dezelfde ziekte heeft. Ziektes en medische problemen bij konijnen Daarnaast zijn er middels de zoekfunctie ook nog wel wat topics te vinden over snot.Zoeken in forums
wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 maar ik heb haar nu nog niet weer zijn en horen niezen
Aapje Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 toch maar gaan! beter een keer teveel als te weinig gaan!
ZaZa Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Als je slim bent, laat je meteen het geslacht controleren !!!Even kijken of Floortje echt een dame is en geen heer...Je bent er toch.
wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 oke dat was ik morgen ook wel van plan en dan laat ik het jullie welweten wat er aan de hand is
nonneponnn Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Haha slimme bekeken Zaza idd een bezoekje aan de DA lijkt me geen slecht planwe zijn hier geen experts,,en kunnen helaas niet door het beeldscherm kijkensucces!!!
wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 ik weet zekker dat ze een dame is want ik heb haar twee weken terug nog naar laten kijkken en ze was toen helemaal gezond
nonneponnn Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 haha een rammetje kan ook gezond zijn
wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 en ik voelde gisteren nog twee tepeltjes bij haar
ZaZa Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Hoezo het geslacht controleren ? Toen Floortje nog heel jong was, is er gekeken of het een meisje of jongen is..Bij jonge konijntjes is dat niet altijd goed te zien en dierenwinkels of eigenaren hebben het dus nog wel eens verkeerd...Jij zou toch met een probleem kunnen zitten als Floortje, zonder dat jij het weet, een jongen blijkt te zijn...want 2 rammen samen gaat meestal niet goed... En aangezien Floortje nu 3 maanden is en je met haar naar de dierenarts gaat, kan je mooi hem meteen na laten kijken of het echt klopt dat ze een meisje is.Dan weet je het zeker...
ZaZa Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 OkƩ..je zegt nu dat de dierenarts 2 weken geleden al heeft gekeken ?Dan is het goed.... Als Floortje inderdaad Snot heeft, kan dat heel goed komen door het koppelen.Snot heeft namelijk ook te maken met een lage weerstand en stress...En koppelen geeft stress.. Nou ja, morgen de dierenarts maar eens naar laten kijken dus....
wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 maar een ram heeft toch geen tepeltje en dat heeft floortje wel
jordi Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 maar een ram heeft toch geen tepeltje en dat heeft floortje welEen man heeft toch ook tepels.. Dus een ram heeft wel tepels hoor!
Aapje Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 dat zou ik niet weten...heb het bij beide konijnen nooit nooit gezien of gevoeld eigenlijk!
wendy stobbe Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 ik ga zo zelf nog wel even kijkken
Aanbevolen berichten