Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DA moest 2 ml hebben, ik had er vier voor mijn moeder.. Indy zat in de bench waar mijn vader geen kranten in had gelegt, volgens de DA konden we hem het beste in een kooi oid zetten met papier op de bodem en hooguit een handdoek, maar Indy zat dus gewoon in z'n bench vol stro en een handdoek. Kon het zo van de bodem opzuigen. Je moet idd wel een glad oppervlak hebben..

Geplaatst:

Succes Sonia!

Ik zit hier ook met blaasproblemen!!

Dus ik snap je probleem heel goed!

Je moet inderdaad voor het opnemen van de urine een glad oppervlak hebben dan is het zo gebeurt!

Geplaatst:

Ik ben vrijdag met een potje konijnenplas naar de kliniek gegaan, maar de señor die er nu was wilde mij toch echt niet helpen. Hij is mensendokter en geen dierenarts. Ik heb eigenlijk ook het idee dat het nu veel beter gaat met Cusi. Ik heb dit weeekend in ieder geval geen plasjes op rare plaatsen gezien. Dus ben nu van plan om het nog maar even aan te kijken....

Geplaatst:

Nou, ik dacht dus dat het beter ging, maar nu liet ze vanmiddag zomaar een aantal druppels lopen. Da's toch niet normaal...

Ben die mensen bij de kliniek een beetje zat, maar moet er toch nog maar eens heen met een nieuw monster.

Is er geen natuurlijk middeltje wat ik ondertussen aan Cusi kan geven tegen een blaasontsteking? Zo van baadt het niet dan schaadt het niet...

Ik weet niet of ik het me inbeeld, maar het lijkt me dat ze ook iets vaker languit ligt dan normaal. Verder eet ze goed en is ze enhousiast als altijd.

Geplaatst:

He arme Cusi toch, het zou nou wel fijn zijn om even uit te sluiten hoe en wat.

Heb je de oude urine nog en hoe heb je het bewaard? Als je het goed koel bewaart zou het nu denk ik evt. nog wel te testen moeten zijn maar de uitslag zal niet 100% correct zijn. Tsja, wat je verder kunt geven weet ik zo snel ook niet.

Konijnen die lekker languit liggen zijn vaak wel goed ontspannen, als ze goed eet en enthousiast is hoef je je niet heel veel zorgen te maken... maar urine checken is toch wel even verstandig, voorkomen is beter genezen in jouw geval!

Geplaatst:

Hmm, en als je nu eens met het potje konijnplas naar de kliniek gaat en net doet of het je eigen urine is....:whistle2:Wellicht is er dan toch iets van een ontsteking te zien en kun je zelf met AB iets proberen.

Je moet natuurlijk wel oppassen dat ze je niet direct opnemen in de kliniek met zulke 'bijzondere' urine..:mdr:

Geplaatst:

Is het geen idee om iemand uit Nederland de sticks te laten kopen en er enkelen te laten opsturen? Zo groot zijn ze toch niet en ze wegen niks...

Natuurlijk weet ik niet hoe lang de post onderweg is naar Peru...

Geplaatst:

Ik wil het nog één keer proberen bij die kliniek. Zeggen dat het om mijn eigen plas gaat zal niet lukken denk ik, want ze kennen me nu al als die blanke met haar konijnenplas. Maar ik ga er nog één keer langs.

Dollie, bedankt voor je aanbod. Ik zal je begin volgende week laten weten of ik er één wil hebben, afhankelijk van het succes bij de kliniek en of ik dit weekend in "de grote stad" een test kan kopen. Er was een probleem bij een pakketje van Zwarte Panter, met o.a. voedsel en medicijnen voor de nijnen, dat is door de douane tegengehouden en dus nooit aangekomen.

Maar ik denk dat zo'n stick er toch wel door moet komen...

Er gaat allemaal wel veel tijd overheen zo, dus als ze écht een blaasontsteking heeft is dat wel sneu. Maar goed, het kan even niet anders.

Geplaatst:
Ik weet niet of gewone post wel vaker aankomt? Zo'n stickje is plat en weegt niks dus zou gewoon in een envelop gaan..

Moet je ook even het afleesstickertje erbij doen... maar je kunt het denk ik zelfs nog wel in een kaart opsturen, dat valt niet op :)

Geplaatst:

Ik heb nog gevraagd in Cajamarca (de stad), maar heb geen urinesticks kunnen krijgen. Verder heb ik er helaas een groot probleem erbij, zie topic onverwachte nestjes.

Cusi was zwanger en misschien dat ze daarom veel kleine plasjes had, dat gebeurd bij mensen immers ook...?

Geplaatst:

Wat ik me nu afvraag; zou een zwangerschapstest een positieve uitslag gegeven hebben.... Of is het zwangerschapshormoon van konijnen totaal anders dan van mensen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .